przygotowanie dziecka do szkoły

31. Data: 2007-09-06 07:51:08

Temat: Re: przygotowanie dziecka do szkoły
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <a...@t...pl> napisał w wiadomości
news:1189064464.555750@slbhw0...
siwa wrote, On 2007-09-05 20:15:

> Brawo dla malucha za skojarzenie.

W końcu inteligencję dziecko dziedziczy po matce :-)

Qra, to nie moje, to naukowców

32. Data: 2007-09-06 07:56:41

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz rację, licea to już POWAŻNA sprawa - ale, żeby dostać się do dobrego
> liceum trzeba być dobrym w gimnazjum o dobrym poziomie, a żeby się do
> takiego dostać, trzeba dobrze zdać egzamin po podstawówce i koło się
> zamyka. Wyścig szczurów.

Nie przesadzaj, moje dziecko po całkiem rejonowej podstawówce miało 39/40
punktów na sprawdzianie szóstoklasistów. Ja po całkiem prowincjonalnym (choć
akurat w moim miasteczku bardzo dobrym) liceum na egazminach na matematykę
na UW byłam na chyba czterdziestym miejscu na prawie 1000 kandydatów i jedną
z 50 osób, którym uczelnia zaproponowała indywidualny tok studiów na dwóch
kierunkach.
Te zamykające się kółka i wyścig szczurów to taka trochę mitologia. Tak
naprawdę liczy się to "coś" więcej, co nie zawsze da się zrekompensować
snobistyczną szkołą za duże pieniądze.
A tak swoją drogą - piętro nad moim biurem mieści się właśnie prywatna
podstawówka. Jak te dzieci potrafią ładnie zwyzywać nauczycielkę...

Agnieszka

33. Data: 2007-09-06 08:14:36

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@g...pl> napisał(a):

> Qra, to nie moje, to naukowców

Wiem, kamień z serca.

--
s i w a

34. Data: 2007-09-06 08:43:07

Od: mamqa <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote, On 2007-09-06 09:56:
> [...]
> prawie 1000 kandydatów i jedną z 50 osób, którym uczelnia zaproponowała
> indywidualny tok studiów na dwóch kierunkach.

No ale wybitni nie muszą szukać pomocy u elitarnej szkole ;-)

> Te zamykające się kółka i wyścig szczurów to taka trochę mitologia. Tak
> naprawdę liczy się to "coś" więcej, co nie zawsze da się zrekompensować
> snobistyczną szkołą za duże pieniądze.
Między byle jaką szkołą podstawową a snobistyczną prywatną (aczkolwiek
zdarzają się i snobistyczne "państwowe") są jeszcze i bardzo dobre
państwowe, kiepskie i dobre prywatne.
Moja sytuacja wygląda tak:
albo zatrudniam opiekunkę do córki (koszt pewnie koło 1000zł), która
odbiera dziecko ze szkoły państwowej, a ja po pracy: szaleję z
dowiezieniem na basen, angielski i pewnie w przyszłości na jakieś
zajęcia taneczne (oczywiście wszystko costed), albo
Wydaję te pieniądze (ok 1000zł) na szkołę, w której dziecko spędza czas
do mojego powrotu z pracy, ma 2 posiłki, zajęcia dodatkowe j.w.
Dla mnie wybór jest oczywisty i uprzedzę z góry, ze zostawanie małej w
świetlicy nie wchodzi w grę.
> A tak swoją drogą - piętro nad moim biurem mieści się właśnie prywatna
> podstawówka. Jak te dzieci potrafią ładnie zwyzywać nauczycielkę...
Napisz gdzie pracujesz, będę się wystrzegać tej szkoły;-)
A tak serio, to nie uważam, żeby akurat to jaka jest szkoła (prywatna
czy nie) miało wpływ na takie zachowania dzieci - jeśli dziecko będzie
miało wpojony szacunek dla drugiego człowieka to będzie o nim
pamiętało i w rejonowej i w elitarnej szkole.
agg

35. Data: 2007-09-06 08:47:32

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> szukaj wiadomości tego autora

mamqa <a...@t...pl> napisał(a):

> jeśli dziecko będzie
> miało wpojony szacunek dla drugiego człowieka to będzie o nim
> pamiętało i w rejonowej i w elitarnej szkole.

Naciągane. Jeśli wlazłeś między wrony...

--
s i w a

36. Data: 2007-09-06 08:56:21

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote, On 2007-09-06 09:56:

> No ale wybitni nie muszą szukać pomocy u elitarnej szkole ;-)

Ale ja nie pisałam o wybitnych. Mam poważne podejrzenia, że żadne moje
dziecko nie wie, z czego się "robi" słoninę ;-) (muszę sprawdzić, bo mnie
zaintrygowało)

> Między byle jaką szkołą podstawową a snobistyczną prywatną (aczkolwiek
> zdarzają się i snobistyczne "państwowe") są jeszcze i bardzo dobre
> państwowe, kiepskie i dobre prywatne.

Ależ oczywiście. Dlatego nie należy się kierować przy wyborze szkoły tylko
wysokością czesnego, ale też paroma innymi obserwacjami :-) (To nie do
Ciebie, taka luźna uwaga "z życia")

> [...]
> mojego powrotu z pracy, ma 2 posiłki, zajęcia dodatkowe j.w.
> Dla mnie wybór jest oczywisty i uprzedzę z góry, ze zostawanie małej w

O ile jest to przemyślany wybór, to nam nic do tego :-)

> Napisz gdzie pracujesz, będę się wystrzegać tej szkoły;-)

Chyba Ci nie grozi, nie słyszałam, żeby w tej szkole były takie atrakcje,
jakie wymieniłaś wyżej ;-)

> [...]
> wpojony szacunek dla drugiego człowieka to będzie o nim
> pamiętało i w rejonowej i w elitarnej szkole.

Tu akurat sytuacja jest prosta: rodzic płaci i wymaga. Od szkoły oczywiście,
bo przecież nie od kochanego dziecka. To już będzie powtarzanie plotek ;-),
ale podobno wylądowało w tej szkole kilkoro dzieci, których w innych
szkołach nie chciano. Jak sama pisałaś - prywatne kiepskie też się zdarzają.

Agnieszka

37. Data: 2007-09-06 09:05:49

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka napisał(a):
> Mam poważne podejrzenia, że żadne moje
> dziecko nie wie, z czego się "robi" słoninę ;-) (muszę sprawdzić, bo
> mnie zaintrygowało)

W sumie racja: mięso z krowy - wołowina, ze świni - wieprzowina, z
owcy - baranina, ze słonia może być chyba słonina?

Justyna
GG 6756000

38. Data: 2007-09-06 09:12:17

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie racja: mięso z krowy - wołowina, ze świni - wieprzowina, z
> owcy - baranina, ze słonia może być chyba słonina?

Ze słonia jest dziczyzna

Qra, wedle równie prostej logiki

39. Data: 2007-09-06 09:27:28

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak napisał(a):

> Ze słonia jest dziczyzna

Nie może być, dziczyzna jest z dzika i saren, jeleni itp. Nawet podobne
są. To może ze słonia jakaś safarina?

> Qra, wedle równie prostej logiki

Tam logiki wcale nie ma, jeszcze baran i wieprz, ale wół? I skąd dziecko
ma wiedzieć, z czego słonina?

Justyna
GG 6756000

40. Data: 2007-09-06 09:32:07

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ewa W pisze:

> Chodzi do Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej przy Zespole Szkół nr 9 na
> Krajewskiego (dawna podstawówka nr 45).

Tak myślałam. Będę więc śledzić Twoje posty dotyczące tej szkoły, to za
3 lata przyda mi się jak znalazł. Wcześniej miałam dość nieciekawe
informacje o tej podstawówce, ale to kilka lat temu, zanim powstały tam
klasy muzyczne. A swoją drogą - robią tam jakieś testy dzieciom, czy w
ogóle kwalifikują się do szkoły muzycznej? O ile się nie mylę, to chyba
nauczyciele z tej szkoły oferują się też do nauczania gry na
instrumentach w naszym przedszkolu na Dembowskiego.

Pozdrawiam
Ewa

etyka?:-)
Pierwszy dzień w szkole
idziemy na wyrwanie zeba:(
Klasa pierwsza - ilość godzin
22 godziny zajęć tygodniowo dla zerówek.