przyjecie dzieciece 7-latki

1. Data: 2003-09-10 19:01:07

Temat: przyjecie dzieciece 7-latki
Od: "Irek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczow,
Bardzo porsze o porade w zakresie "meny".Nie bardzo wiem co mam zrobic.
Jakos nic mi do glowy konkretnego, a zarazem smaczego dla dzieci itd.
Jesli ktos z Was ma ciekawe prpozycje to bardzo porsze na emaila
i...@c...no lub tez na grupie odpowiedziec.
Posiadam wspanialy przepis na zupe rybna, jesli ktos chcialby to porsze
tylko o sygnal i juz pisze:))
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Irek

1. Data: 2003-09-11 07:07:10

Temat: Re: przyjecie dzieciece 7-latki
Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, co można podać na takie przyjęcie, ale co do zupy rybnej myślę, że
warto by było wrzucić na grupę. Pewnie nie tylko ja chętnie z niego
skorzystam.

------
Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl
GG: 2389134

1. Data: 2003-09-11 07:32:35

Od: "Ewa P." <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jakos nic mi do glowy konkretnego, a zarazem smaczego dla dzieci itd.
> Jesli ktos z Was ma ciekawe prpozycje to bardzo porsze na emaila

Napisz na pl.soc.dzieci. Ja poleciłabym sałatkę owocową z galaretkami, małe
kolorowe kanapki, może małe pizze. Oczywiście tort.

Ewa

1. Data: 2003-09-11 07:54:48

Temat: Re: przyjecie dzieciece 7-latki (miks)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irek <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:NxK7b.3309$P51.5335@amstwist00...
> [...]
> Jakos nic mi do glowy konkretnego, a zarazem smaczego dla dzieci itd.
> Jesli ktos z Was ma ciekawe prpozycje to bardzo porsze na emaila

Miks

"..myślałam i myslłam i wyszło mi, że może bardzo kolorowe
galaretki ( np o szalonych kolorach) w eleganckich pucharkach i
górka bitej śmietany, posypanej wiórkami czekolady i rodzynkami
albo jakimiś paskudnymi kolorowymi miśkami dostępnymi w sklepach.
Do tego obowiązkowo papierowe parasolki lub wachlarzyki lub
główki pajacyków. Ma byc tak kolorowo jak kolorowo być
potafi...wszystko w ilości symbolicznej ale efektowne ( jeżeli mamy
pozwolą dodatkowo gałka lodów). Dzieciaki uwielbiają takie desery."

"Jakby ci sie chcialo wczesniej kilka nalesnikow usmazyc to na samej juz
imprezie mozesz polozyc na nich galke loda, kilka wisni z syropu i do
microfali na na kilka secund. Lod bedzie zimny, nalesniki i wisnie cieple.
Ciut bitej smietany na wierzch i jest oryginalnie." M-gosia

"Pyszne naleśniczki mogą być z sosem czekoladowym i ubrane bitą
śmietaną;-)))
Dzieci uwielbiają czekoladę więc powinno im smakować;-))) Może jeszcze
banany na gorąco, które można podawać płonące, albo jakiś pyszny krem np.
sułtański z bakaliami, albo sałatka owocowa polana sosem czekoladowym (można
podawać w "pucharkach" z melona czy grapefruita)."Kaliope

http://www.gdynia.ids.pl/~wroclawska/dziecko.html

"Zdarzylo mi sie juz robic "grzybki" (na bananowym trzonku kapelusz, z
polowki brzoskwini) ale jakos inwencji brak na dalsze potrawy... Moja
Babcia na moja Komunie zrobila mi kiedys jeza, z tortu... Kolce z
migdalow... Place lizac. Niestety, przepis gdzies przepadl....."
Magda

"Mnie mama kiedyś zrobiła tort w formie pociągu. Wagony i lok były z
rolad. IMHO niezły pomysł, bo rolady dość łatwo można dzielić na
wiele kawałków, lepiej niż tradycyjny."
Konrad Brywczynski

"Ja pomyslałam o koreczkach, to taka wesoła przekąska. Sprobuje tez
wczesniej
upiec kruche babeczki, potem farsz z pieczarek i sera, zapiec i na stół,
moje dzieci to uwielbiają." Basia

"Na początek był torcik i napoje (głownie soki, ciepłe napoje nie były
dla nich interesujące mimo, że proponowałąm). Były też suche ciasteczka,
czekoladki. Dziei jadły raczej szybciutko i ruszyły do pokoju AAgatki,
gdzie po otrzymanie pudeł z duplo, lego i skala wisąknęły skutecznie i
odmawiały udziału w czymkolwiek z kolacją włacznie. Dały sie namówić
tylko dlatego, że były takie malutkie kanapeczki z pastami na 1 włożenie
do ust i można było ciekać do zabawy i ewentualnie przyjsc przekąsić.
Jak przyszły do stołu to nawet troszke szybko zjadły i popędziły z
powrotem do zabawy." Katarzyna Dziurka

http://www.shindigz.com/
http://www.birthdayexpress.com/bexpress/

"Wszyscy mamy dzieci i wszyscy urządzamy im
przyjęcia urodzinowe (moje dzieci 6 lat i 7,5 roku) Jeśli opiszemy swoje
propozycje konkursowe może inni skorzystają a my skorzystamy z pomysłów
innych. Do tej pory dzieci przychodziły do nas wraz z rodzicami, teraz kiedy
Kasia poszła do szkoły pewnie zaprosi sobie koleżanki z klasy. Na każdych
urodzinach robiłam dzieciom konkursy - na koniec były nagrody, dyplomy.
Moje odgrzebane pomysły:

1.- odgadywanie smaków (ogórek, cukier, ser, chrupki...) i kształtów (papier
toaletowy, zegarek, pilot do telewizora...) z zawiązanymi oczami
2. - posadzić tatusiów (kolegów) na krzesłach i odgadywanie po dotyku (oczy
zawiązane)
3. 3 miski róznej wielkości (z kuchni) i piłeczka gumowa - ustawić jedna za
drugą, ustanowić punktację i niech wrzucają....
4. - wyścigi w workach (po spodniach, marynarkach) po dwie osoby ( u mnie od
drzwi do balkonu i z powrotem)
5. - skoki w dal - dzieci stoją przed dywanem - odmierzam metrem krawieckim
6. - rysowanie głowy (z zawiązanymi oczami) ze wszystkimi szczegółami
(oczy, uszy..)
7. gdy mam taką samą liczbe chłopców i dziewczynek, to dobieram ich parami i
chłopcy mają za zadanie wymyśleć ciekawą fryzurę swoim partnerkom-
dziewczyny to bardzo lubią
8. dzieci dobierają się parami i wymyślają jakąś figurę, pomnik - pokazują
a inni zgadują co to jest
9. - rzucanie lotek do tarczy

zgadywanki (dzieci siedzą półkolem na podłodze)

1.- ja opowiadam o jakiejś bajce a dzieci zgadują jej tytuł - kto zgadnie
najwięcej
2. - każde dziecko wybiera sobie jakąś postać która jest w tej chwili w
pokoju i opisuje ją - inni zgadują - kto zgadnie najwiecej
3. - wymyślam zabawy matematyczne (ponieważ u mnie spotykają się dzieci 4,
5, 6 i 7 letnie więc dla każdego dziecka inne wg. wieku) np. mama kupiła
Kasi 5 cukierków a tatuś 2 cukierki, Michałek gdy Kasia nie widziała zjadł 3
cukierki . Ile Kasia ma cukierków - dzieci to uwielbiają i ... uczą się
matematyki.
4. - wymyślamy 2 głoski np. "gr" dzieci wymyślają wyrazy zaczynające się
tymi głoskami (gruby, gruszka, grzanka....) nauka ortografii

zabawy ruchowe

1. - gazet tyle ile jest dzieci - 1 . Dzieci w rytm muzyki tańczą dookoła a
gdy sie muzyka skończy.... wskakują na gazety. Ktoś zostanie. Mogą też być
krzesła
2. - taniec parami na gazecie, co chwila składa się ją i kto wytrzyma na
najmniejszej powierzchni..."
Botwinka

zebrala dosc chaotycznie Agataw

1. Data: 2003-09-11 08:07:19

Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na każdych
> urodzinach robiłam dzieciom konkursy - na koniec były nagrody, dyplomy.
> Moje odgrzebane pomysły:

Agatko, dzięki!!!.
Bardzo mi sie podoba ten pomysł, niedługo właśnie będe urządzała córce 9
urodziny i martwiłam się o brak pomysłów na konkursy czyli na zorganizowanie
dzieciom fajnej zabawy, z menu mniejszy problem dzieci lubią słodko i
kolorowo a jak fajnie się bawią to i na jedzenie trudno je namówić. W każdym
razie wiem z opowiadań mojej córki, ze najwazniejsza jest zabawa. Może więc
ktoś ma jeszcze jakieś inne fajne pomysły na zabawę (w pomieszczeniu
oczywiście ), proponuję podzielić się.
Dzięki,
mama 9 latki

1. Data: 2003-09-11 08:23:01

Od: Magdalena Potocka <m...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-09-10 21:01, Użytkownik Irek napisał:
> [...]
> i...@c...no lub tez na grupie odpowiedziec.
> Posiadam wspanialy przepis na zupe rybna, jesli ktos chcialby to porsze

gąsienica z kanapek z chleba tostowego: szklanką wycina się kółka z
chleba, smaruje różnymi pysznymi pastami, układa się ukośnie, tak żeby
jedna zachodziła lekko na drugą, wtedy gąsienica wychodzi trójwymiarowa.
"Przedniej" kanapce trzeba też posamrować front i z rodzynków, papryki
lub oliwek ułożyć oczka, buźkę, nosek. Kiedy gąsienica jest ustawiona,
można z sałaty/papryki/szczypiorku ułożyć "łapki".

--
Magda

1. Data: 2003-09-11 09:47:59

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Ja raz na 6-te urodziny dziecka, ktorym sie opiekowalam zrobilam kanapki
kolorowo oblozone i z ogorkow foremka do piernikow powycinalam "6" i
polozylam na kazda kanapke. Oczywiascie przez przypadek mialam dostep do
takich foremek.
Monika

1. Data: 2003-09-11 22:02:11

Od: "Irek" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziekuje za wspaniale przepisy i zabawy i wiele pozostalych
pomyslow. postaram sie wszystko po trochu wykorzystac. Ciesze sie ze moge
poznac tak wspanialych ludzi sluzacych dobra rada:))
Wszystkim goraca dziekuje:))
Nie zapomne o zupie rybnej ale to po niedizeli jak bedize po imprezie:))
Pozdr
Irek

1. Data: 2003-09-12 06:42:11

Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam Grupowiczow,
> Bardzo porsze o porade w zakresie "meny".Nie bardzo wiem co mam zrobic.

Mozesz zrobic krokodyla. Potrzebne beda:
1 ogorek- waz
salata
rzodkiewka
Z jednego konca ogorka robisz krokodylowa paszcze- najpierw scinasz ukosnie
wierzch paszczy, potem nacinasz otwor i do srodka wkladasz jezyk wyciety z
plasterka szynki, czy czegokolwiek, byle rozowe. Potem kroisz ogorek w
cienkie plasterki- ale tak, zeby nie przeciac do konca, przypinasz
wykalaczkami oczy z plasterkow rzodkiewki, zrenice z ziaren pieprzu, z
odcietego kawalka ogorka na paszcze wycinasz przednie lapki. Kladziesz
oblozonego salata i rzodkiewka( czytaj zarosla), maskujac brak ogona,i-
smacznego.

Serdecznosci
Dorota

ciasto ze sliwkami