cynamonowiec z jablkami

1. Data: 2003-09-10 20:20:02

Temat: cynamonowiec z jablkami
Od: Beazuku <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Bardzo smaczne, szybkie, niedrogie ciasto na czasie. Ze strony WKN.
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis118.html

Ja upieklam w tortownicy, wyroslo stozkowato (nierowne jest), ale bardzo
ladnie.
Polecam.

Pozdrawiam. Beazuku.

1. Data: 2003-09-10 21:56:43

Temat: Re: cynamonowiec z jablkami
Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja upieklam w tortownicy, wyroslo stozkowato (nierowne jest), ale bardzo
> ladnie.

Moze ciut za duzo sody i proszku do pieczenia?

Iza

1. Data: 2003-09-11 06:34:18

Od: Beazuku <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Izabela Sowula napisał:

> Moze ciut za duzo sody i proszku do pieczenia?
>
> Iza

Witam.
Dalam plaskie lyzeczki. Balam sie aby potem nie bylo czuc w ciescie.
Ale z drugiej strony obawialabym sie dac mniej , bo ciasto wyszlo mi
bardzo geste.
Pozdrawiam. Beazuku

1. Data: 2003-09-11 07:27:51

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beazuku" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> Witam.
> Dalam plaskie lyzeczki. Balam sie aby potem nie bylo czuc w ciescie.
> Ale z drugiej strony obawialabym sie dac mniej , bo ciasto wyszlo mi
> bardzo geste.

Z mojego doswiadczenia, ciasto rosnie mi "stozkowato" gdy wkadam je do zbyt
goracego piekarnika. Brzegi szybko sie scinaja i rosnie tylko srodek.

Ania

www.biblioNETka.prv.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-09-11 07:35:11

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z mojego doswiadczenia, ciasto rosnie mi "stozkowato" gdy wkadam je do
zbyt
> goracego piekarnika. Brzegi szybko sie scinaja i rosnie tylko srodek.

A przy jakiej temperaturze piekarnika powinno się wstawiać ciasto, np w
sytuacji gdy powinno się ono piec według przepisu w 180 st.C.?

------
Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl
GG: 2389134

1. Data: 2003-09-11 07:57:56

Od: "" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przepisie pisze: "piec w srednio nagrzanym piekarniku".
Czy możesz podpowiedzieć w jakiej temp. piekłaś, bo termin "średnio" jest mało
konkretny dla mnie. Nie należę do speców od pieczenia, nia mam doświadczenia,
proszę więc o podpowiedź.

Z góry dzięki.
Yska

1. Data: 2003-09-11 08:14:42

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bakino" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> zbyt
> >
> A przy jakiej temperaturze piekarnika powinno się wstawiać ciasto, np w
> sytuacji gdy powinno się ono piec według przepisu w 180 st.C.?

Trudno mi dokladnie odpowiedziec, bo moj termometr w piekarniku jest chyba
niezbyt dokladny (mam piekarnik gazowy). Mysle, ze temperatura poprostu nie
powinna przekraczac 180 stopni, ewentualnie moze byc z 10 st. mniej. Mozna
to zrekompensowac czasem pieczenia. Ja wstawiam gdy termometr wskazuje 180,
ale z doswiadczenia wiem, ze ta temperatura nie jest jeszcze osiagnieta.

1. Data: 2003-09-11 14:10:15

Od: Beazuku <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik e...@o...pl napisał:

> [...]
> konkretny dla mnie. Nie należę do speców od pieczenia, nia mam doświadczenia,

Witam.
Ja tez nie jestem specem, a wszystko pieke mniej wiecej w taki sam
sposob , poniewaz mam kuchenke, ktora nie ma termometru, a skala na
galce to 1, 2,3,4,5,6,7,8.
Kiedys ktos pisal jakie to temperatury odpowiadaja takiej skali, ale
niestety juz nie pamietam. Ciasto pieklam miedzy miedzy 3 a 4(blizej 4).
To tyle moge powiedziec o moim pieczeniu:)
Pozdrawiam. Beazuku.

1. Data: 2003-09-11 14:12:33

Od: "Dominika R" <n...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beazuku" <b...@i...pl> wrote in message

> [...]
> niestety juz nie pamietam. Ciasto pieklam miedzy miedzy 3 a 4(blizej 4).
> To tyle moge powiedziec o moim pieczeniu:)

Ja mam ksiazke, ktora mowi tak:
1 - 120 st. C
5-6 - 190-200
6-7 - 210-220
9-10 - 250-290

Dominika R

1. Data: 2003-09-11 14:42:50

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

e...@o...pl wrote:

> [...]
> konkretny dla mnie. Nie należę do speców od pieczenia, nia mam doświadczenia,

Gdy w przepisach jest "piec w srednio nagrzanym piekarniku", ja stosuje 160°C.
MB

przyjecie dzieciece 7-latki
ciasto ze sliwkami
cebula cukrowa