przywieranie ciasta :(

1. Data: 2005-02-06 20:17:10

Temat: przywieranie ciasta :(
Od: "Profil" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow
Co zrobic zeby ciasto nie przywieralo do foremki :(
Pozdrawiam
Michał

1. Data: 2005-02-06 20:33:14

Temat: Re: przywieranie ciasta :(
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Profil wrote:
> Witam grupowiczow
> Co zrobic zeby ciasto nie przywieralo do foremki :(

Foremkę wysmarować masłem i posypac bułką tartą?

--
tapta GG:4082847

1. Data: 2005-02-07 06:57:13

Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał

> Foremkę wysmarować masłem i posypac bułką tartą?

albo kupić papier do pieczenia ciast
--
Kasia

1. Data: 2005-02-07 08:25:54

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl>
> Użytkownik "tapta" <t...@w...pl> napisał

> albo kupić papier do pieczenia ciast

... i piec bez foremki?
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-07 08:39:33

Od: "Przyklejka>" <hariett@USUN_TOgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał

> ... i piec bez foremki?
> ;-)

dla niewtajemniczonych..... foremka potrzebna
:-)

--
Kasia

1. Data: 2005-02-07 10:12:16

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> napisał w wiadomości
> ... i piec bez foremki?

Zmiąć papier w ręce, rozłożyc i wyłożyć foremkę:)

cher.

1. Data: 2005-02-07 10:43:45

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cherokee" <c...@n...o2.pl>
> Użytkownik "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl>
>
> Zmiąć papier w ręce, rozłożyc i wyłożyć foremkę:)

Mnie z foremkami i papierem nigdy ...
właściwie nawet nie podejmowałem próby wykładania foremek, natomiast
formy to i owszem z pożądanym skutkiem.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-02-07 13:20:22

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Profil" pyta:

"Przyklejka>" pisze:
> albo kupić papier do pieczenia ciast

Zainteresowana tematem uszczegolowie pytanie "Profila":

Jakim tluszczem smarujecie foremki (formy itp.)?
Czy posypujecie w ogole? Czy zawsze bulka tarta? Bo w niektorych
przepisach radza posypac maka? I od czego to zalezy (jesli jest powod
natury chemicznej, znaczy inny niz bezdenne ufanie autorom przepisow
;-)). A na stronie jednego z wiodacych producentow form silikonowych
napisano: "Dzięki specjalnemu silikonowi do kontaktu z żywnością
gwarantujemy nie przystawianie ciasta do form co eliminuje
natłuszczanie."

Pozdrawiam serdecznie,
eM, co nie widziala foremek z wikliny ;-)

1. Data: 2005-02-07 13:25:50

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM napisał(a):

> Jakim tluszczem smarujecie foremki (formy itp.)?

Jaki jest pod reka, najczesciej ten, ktory byl uzyty do ciasta.

> [...]
> przepisach radza posypac maka? I od czego to zalezy (jesli jest powod
> natury chemicznej, znaczy inny niz bezdenne ufanie autorom przepisow

Nie jestem specjalista, ale wydaje mi sie, ze make jako
,,delikatniejsza'' stosuje sie tam, gdzie ew. widok przylepionej bulki
do ciasta psulby widok.

> eM, co nie widziala foremek z wikliny ;-)

A do chleba? ;) choc w nich chyba sie nie piecze, tylko formuje.

th

1. Data: 2005-02-07 13:26:44

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM wrote:
> "Profil" pyta:

> Zainteresowana tematem uszczegolowie pytanie "Profila":
>
> Jakim tluszczem smarujecie foremki (formy itp.)?

Olejem lub margaryną. Posypuję mąką. Mojej tortownicy ulubionej silikonowej
wcale nie smaruję i nie posypuję.

> Czy posypujecie w ogole? Czy zawsze bulka tarta? Bo w niektorych
> przepisach radza posypac maka? I od czego to zalezy (jesli jest powod
> natury chemicznej

Moja mama uważa, że najlepiej smarować olejem, bo nie zawiera wody, w
przeciwieństwie do masła i margaryny. Jest to raczej powód natury fizycznej.
Natomiast do posyywania wybieram mąkę, bo jej nie widać na cieście.
A do ciast miodowych stosuję papier do pieczenia, bo na nim wałkuję ciasto.
Ania

czosnkowa polewka na mroz
polecam omlet z serem
Tort inny niż zawsze :) (jaki?)