pstrag z migdalami

1. Data: 2002-09-02 17:23:20

Temat: pstrag z migdalami
Od: "Adiemus" <a...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

czesc
czy ktos moze posiada przepis na to?
smazony oblozony platkami migdalow

pozdr
A.s.

1. Data: 2002-09-02 17:27:21

Temat: Re: pstrag z migdalami
Od: "NOA" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adiemus" <a...@n...com> napisał w wiadomości
news:al06pl$fgd$1@news.tpi.pl...
> czesc
> czy ktos moze posiada przepis na to?
> smazony oblozony platkami migdalow
>
> pozdr
> A.s.

Witam Wszystkich pierwszy raz na grupie

Ja robie takiego czasami, ale nie pamietam co tam jest dokladnie, na pewno
migdaly :), sporo cytryny, maselko do srodeczka a i chyba troszke bialego
winka. Jezeli nie spieszy Ci sie bardzo to znajde ten przepis i jutro podam.
Wydaje mi sie, ze lepiej go piec w odkrytym naczyniu, niz smazyc, i od czasu
do czasu polewac sosem ktory sie wytworzy, innaczej migdaly sie spala.

pzdr
Magda

---

1. Data: 2002-09-02 17:43:00

Od: Vefour <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adiemus wrote:
> czesc
> czy ktos moze posiada przepis na to?
> smazony oblozony platkami migdalow
>
> pozdr
> A.s.

najbanalniej jest tak: robisz pstraga jak lubisz (nacierasz sola,
pieprzem, oliwa). Smazysz. W rondlu rozgrzewasz maslo (optymalnie
sklarowane), wrzucasz do niego migdaly obrane lub w grubych platkach.
Maja troche plywac w tym masle. Rumienisz na średnio-wysokiej
temperaturze(idzie szybko), polewasz zachwyconego ta operacja pstraga.

Tyle.

V.

1. Data: 2002-09-02 19:09:17

Temat: Re: pstrag z migdalami (P)
Od: kamila slawinska <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Sep 2002 19:23:20 +0200, "Adiemus" <a...@n...com>
wrote:

>czesc
>czy ktos moze posiada przepis na to?
>smazony oblozony platkami migdalow

wersja za 'wysmienita kuchnia francuska', arkady 2000 - wielokrotnie
sprawwdzony, genialny w swej prostocie przepis:

(2 porcje)
2 pstragi, jakies 350 g kazdy, oczyszczone
1/3 szklanki maki
4 lyzki masla
1/4 szklanki migdalow w platkach
2-3 lyzki wytrawnego bialego wina
sol i pieprz do smaku

ryby wymyc i osuszyc. make wsypac do torebki plastikowej, wrzucic do
srodka pstragi i potrzasajac obtoczyc. nadmiar maki otrzasnac. polowe
masla rozgrzac na patelni na srednim ogniu, kiedy sie spieni wrzucic
pstragi i smazyc jakies 6-7 minut z kazdej strony na zloty kolor, az
mieso przy osciach zmatowieje. zdjac z patelni, przelozyc na ogrzany
polmisek i przykryc, by nie wystygly. na patelnie dorzucic reszte
masla i obsmazyc na nim migdaly na zloty kolor. wlac wino i gotowac
przez 1 minute, ciagle mieszajac, az troche zgestnieje. polac tym
sosem ryby i natychmiast podawac.

smacznego!

kamila
--
It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it.

1. Data: 2002-09-02 19:35:48

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Adiemus wrote:

> czesc
> czy ktos moze posiada przepis na to?
> smazony oblozony platkami migdalow

1 pstrag oczyszczony (lub filet)
1/4 szklanki migdalow obranych ze skorki i pokrojonych w platki
sol, pieprz do smaku
2 lyzki masla lub smalcu
galazka pietruszki
ciezka patelnia
cieply talerz

Pstraga umyc, osuszyc, natrzec sola i pieprzem w srodku i na zewnatrz.
Na suchej patelni przypalic migdaly. Zdjac na talerzyk, rozgrzac na
patelni tluszcz, dodac pietruszke. Gdy tluszcz bedzie bardzo goracy,
wyjac pietruszke, dodac pstraga. Przewrocic po 4 minutach, posypac
polowa migdalow. Smazyc az mieso w najgrubszym miejscu nie bedzie
przezroczyste. Zdjac na rozgrzany talerz, posypac reszta migdalow,
podawac natychmiast.

Magdalena Bassett

1. Data: 2002-09-03 18:53:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> ryby wymyc i osuszyc.
[...]

Zdradz mi sekret jak osuszyc pstraga!
Nigdy mi sie ta sztuka nie udala. Co wytarlem 1, 2, 3 to 1 z powrotem byl
oslizgly.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Than break some."

1. Data: 2002-09-03 20:14:37

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> [...]
>
> Zdradz mi sekret jak osuszyc pstraga!
> Nigdy mi sie ta sztuka nie udala. Co wytarlem 1, 2, 3 to 1 z powrotem byl

Zawijam w recznik papierowy i tuz przed wlozeniem na tluszcz odwijam. A
wszystko dlatego, ze nie lubie, jak mi tluszcz skwierczy i pryska po
calej kuchni. Niby sa te siatki przeciwpryskowe, ale moim zdaniem
dzialaja troche jak pokrywka i zatrzymuja czesc pary, co powoduje, ze
smazone mieso jest gumiane.

MB

1. Data: 2002-09-04 01:25:36

Od: kamila slawinska <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Sep 2002 20:53:23 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl> wrote:

>Zdradz mi sekret jak osuszyc pstraga!
>Nigdy mi sie ta sztuka nie udala. Co wytarlem 1, 2, 3 to 1 z powrotem byl
>oslizgly.

rozumiem, ze to pytanie podchwytliwe. calkiem suchy (jak np. pieprz)
to on nie bedzie, ale robie dokladnie tak jak magda b. i wystarcza na
potrzeby tego przepisu.

pozdrowienia,
kamila

--
It isn't pollution that's harming the environment.
It's the impurities in our air and water that are doing it.
George W. Bush

Nalesniki
żeliwna patelnia ...
Karkowka