psychoterapia ?

1. Data: 2001-01-09 22:42:39

Temat: psychoterapia ?
Od: "renton" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zeby isc do psychoterapeuty trzeba miec jakis namacalny problem czy moze
mozna isc do kogos takiego na rozmowe zeby utrwalic sie w tym co sie
dotychczas w sobie zbudowalo , czyli zwyczajnie po nauke ?
Wybieram sie do psychoterapeuty chociaz problemu jako takiego nie mam i
boje sie ze doktor zapyta mnie : z czym pan przychodzi ?" Moze lepiej
byloby isc od psychoanalityka ?

1. Data: 2001-01-10 07:55:01

Temat: Re: psychoterapia ?
Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

renton napisał(a) w wiadomości: <93g4fa$6m9$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>mozna isc do kogos takiego na rozmowe zeby utrwalic sie w tym co sie
>dotychczas w sobie zbudowalo , czyli zwyczajnie po nauke ?

a po co chcesz is do psychoterapeuty jak nie masz problemu??

> Wybieram sie do psychoterapeuty chociaz problemu jako takiego nie mam i
>boje sie ze doktor zapyta mnie : z czym pan przychodzi ?" Moze lepiej
>byloby isc od psychoanalityka ?

Pscyhoteraputa i psychoanalityk to to samo. Na poczatek zada tobie pytanie "
czego pan oczekuje" musicie przeciez ustalic jakis mierzalny cel wizyty....
No a pozniej powinno zaczac sie najciekawsze - czyli pscyhoterapia....

Piotr. M.

1. Data: 2001-01-10 08:30:57

Od: "JP" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek. M napisał:

> Pscyhoteraputa i psychoanalityk to to samo...
[ciacho]

Bez czepialstwa, ale psychoanalityk to ktoś, kto się posługuje (w
psychoterapii) psychoanalizą. A jest to tylko jedna z wielu szkół/technik
prowadzenia terapii.

Pozdro.

1. Data: 2001-01-11 00:18:24

Od: "renton" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Otoz u podstawy mojego myslenia lezy mysl o tym ze psychoterapia ( czyli w
glownej mierze poprawna relacja z terapueta, oparta na zrozumieniu i
akcjeptacji ) nie musi tylko usuwac problemy , moze takze uzupelniac nasze
dotychczasowe doswiadczenie , pomagac w ksztaltowaniu myslenia i wreszcie
wskazywac kierunek dalszemu rozwojowi. Chodzi o to by byc caly czas lepszym
, madrzejszym i mocniejszym :) a takie spotkania z pewnoscia moga sie do
tego przyczynic .

A psychoanaliza to moze takze szkola psychoterapii ale jednak trafia ona w
inne rejony funkcjonowania czlowieka jak psych poznawcza lub behawioralna .
Nie sadze zeby bylo to tym samym , wystarczy spojzec na zalozenia i podstawy
pracy....

Hę?

1. Data: 2001-01-11 07:42:30

Od: "Paker" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "renton" <r...@b...pl> napisał w wiadomości

> Wybieram sie do psychoterapeuty chociaz problemu jako takiego nie mam i
> boje sie ze doktor zapyta mnie : z czym pan przychodzi ?"

"Przychodze z tym..." i wyciagasz wachlarz ulozony z setek albo dwusetek...
Nie ma sily, kazdy psyhoterapeuta wyslucha, z najwieksza uwaga co masz do
powiedzenia...

Re: Problem z koleżanką i moim charakterem - czyli dramat komedianta :(
Wychowanie 11-to latka - prośba
buddyzm-chrzescijanstwo
Sztuka koncentracji a testy IQ?
Wrazliwosc a IQ?