psychoterapia- moze Ktos wie

1. Data: 2003-11-22 22:47:17

Temat: psychoterapia- moze Ktos wie
Od: "Alis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Jestem bardzo zainteresowana studiami psychoterapii- wiem , ze istnieje
szkola psychoterapii poznawczo- behawioralnej.Moze orientujecie sie czym
rozni sie ta szkola i umiejetnosci zdobyte w niej od szkoly psychoterapii?
Wudaje mi sie , ze ta pierwsza ma troche bardziej okrojony material.
Poza tym pierwsza jest jakby z ramienia Towarzystwa psychiatrycznego, a
druga chyba psychologicznego.
Czy ta szkola, ktora wymienilam jako pierwsza daje duzo bardziej
ograniczone mozliwosci?
Czy rzeczywiscie uprawnia do wykonywania zawodu psychoteraputy czy trzeba
jeszcze cos zdac, czy czegos dokonac?:)
Czy sa jeszcze jakies szkoly w Warszawie?
Czy istnieja takie studia np w Bialymstoku?

1. Data: 2003-11-22 23:33:24

Temat: Re: psychoterapia- moze Ktos wie
Od: "Morpheus" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

http://www.ptp.psychologia.pl/

komplet wiadomosci o tym co Cie interesuje..

1. Data: 2003-11-22 23:52:53

Od: l...@w...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

Alis:

[...]
> Czy rzeczywiscie uprawnia do wykonywania zawodu psychoteraputy czy trzeba
> jeszcze cos zdac, czy czegos dokonac?:)

O ile się nie mylę teraz nie trzeba nic kończyć, by otworzyć sobie gabinet i
prowadzić psychoterapię.
Fusologiem może być każdy - z dyplomem czy bez;-))

Jeśli natomiast chodzi o wybór szkoły psychoterapii (przyjmują bez dyplomu?)
to, jak sądzę, podstawą jest nie tylko rozeznanie "w rynku", ale nade
wszystko we własnych przekonaniach na temat człowieka. Nie wyobrażam sobie
prowadzenia skutecznej terapii w nurcie psychodynamicznym przez osobę
wierzącą we wrodzoną drobroć ludzi, ect.
Niestety (czy stety) naiwnością jest zakładać, że ma się swoje przekonania
"na tacy", często sa one głęboko ukryte pod tym co chciałoby się myśleć. No
chyba, ze jest się behawiorystą;-))))

pozdrawiam

g.

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-23 11:05:23

Od: "Alis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z fusow okreslic na co ktos cierpi i jeszcze mu pomoc- to nie kazdy potrafi.
Ja sie nie zaliczam do tych ktorzy potrafia- niestety ( czy stety:))
Czy uwazasz, ze lepiej np skonczyc po prostu psychologie? Wiesz zastanawiam
sie bowiem czy nie lepiej zrobic psychologie i potem ewentualnie zaczac
szkolenia i wglebianie sie w rozne teorie psychoterapii- co o tym sadzisz ,
co bys mi radzil?
Ja nie wiem czego mozna sie po takiej szkole w ogole spodziewac- co ona mi
dac moze- w sensie takim jak wiedza , umiejetnosci?
Bo jakis dyplom to nie wszystko...nie chodzi o to by miec dyplom i chrzanic
ludziom glupoty- chcialabym cos naprawde umiec, ale zupelnie nie mama
pojecia , co serwuja takie szkoly...

1. Data: 2003-11-23 12:23:56

Od: l...@w...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

Morpheus:

> http://www.ptp.psychologia.pl/
>
> komplet wiadomosci o tym co Cie interesuje..
>
> Użytkownik "Alis" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

Nie komplet lecz wycinek IMO.
Ilość informacji na tej stronie jest bardzo niewielka. Jakieś kilka procent
tego co w ogóle jest dostępne na rynku. Naturalnie są lepsze i gorsze szkoły
ale nie umieszczenie informacji jakiejś na stronie PTP nie jest równoznaczne
z jej niefachowością (szeroko rozumianą).

pozdrawiam
guniek

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-23 13:35:43

Od: "Morpheus" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

mowuiac komplet mialem na mysli to, iz zdobywanie wiedzy i papierkow w tym
co tego czlowieczka intetesowalo wiaze sie z posiadaniem dyplomu uczelni
wyzszej
ale jest droga na skroty :)
po jakiego miec dyplompsychologa..
jak po rocznym studium policealnym mozna mied papierek "specjalista ds
psychologii" :)
poki co ustawa ktora nas powinna interesowac ma ksztalt zblizony do jaja..
czyli z zadnej strony nie jest idealna..

ale to temat na innne posiedzenie

umiejetnosc czytania miedzy wierszami to wazan cecha...
wiadomo ze siec to studnia bez dna.. wiec
jakiekolwiek mowienie "komplet informacji" nie jest stwierdzeniem
doslownym.. szanowny kolego...

1. Data: 2003-11-23 13:40:04

Od: "Morpheus" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Alis...

zeby zostac psychologiem nie trzeba konczyc szkol.. dyplom uprawnia Cie
tylko i wylacznie do legalnego dzialania..
znam ludzi ktorzy pracuja w stowarzyszeniach.. pod okiem superwizorow i nie
posiadaja dyplomu a nie jeden psycholog nawet z doktoratem wypada przy nich
bladziutko...
wiec jesli masz w sobie to cos.. to bedziesz dobrym psychologiem.. a jesli
nie.. bedziesz posiadal/a tylko dyplom psychologa..
i skonczysz gdzies w jakiejs pracy nie zwiazanej zyupelnie z tym co Ci do
glowy wtlaczano przez 5 lat..
to tak jak ze mnie zrobic muzyka :)

choc po progromach w TVN pt inna twarz.. zaczynam sie zastanawiac czy
faktycznie nie udaloby mi sie zostac np pilotem mysliwca w ciagu tygodnia :)
albo drugim Chermaszewskim (ew Hermaszewskim)

:)

1. Data: 2003-11-23 14:08:53

Od: l...@w...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

Morpheus,

> umiejetnosc czytania miedzy wierszami to wazan cecha...

Ja wolę przede wszystkim czytać to co jest - zwłaszcza, gdy czytam czyjeś
słowa po raz pierwszy. Nie mam pojęcia, nie znając Ciebie, czy wpisujesz coś
między wiersze, czy wyrażasz wprost swoje poglądy.
Tak samo jak rozpoczynająca wątek nie napisała wprost czy ma dyplom, czy
nie, czy jest w trakcie studiów psychologicznych, czy nie.
W co najmniej pierwszym kontakcie wole ustosunkować się do tego co jest, a
nie do tego co myślę, że ma/może być. Przypuszczenia zostawiam sobie w
głowie.

pozdrawiam
g.

> wiadomo ze siec to studnia bez dna.. wiec
> jakiekolwiek mowienie "komplet informacji" nie jest stwierdzeniem
> doslownym.. szanowny kolego...

Nie dla każdego. A nie uważam bym dysponowała umiejętnością rozpoznawania z
kim mam do czynienia "na pierwszy rzut oka".

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-11-23 15:24:00

Od: "Morpheus" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

masz racje...
faktycznie
ale myslze ze patrzac trzeba tez widziec.. a nie tylko patrzec
jednak nie zmienia to postaci rzeczy,
czasem doslownosc pomaga a czasem...
sam wiesz jak jest

i tym zamknelibysmy ten dialog

1. Data: 2003-11-23 15:34:18

Od: "Alis" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W szkole SWPS mozna teraz uzyskac tytul( co oczywiscie nic nie znaczy ,
taki tytul:):zawodowego psychologa- nie wiem co ow znaczy. Chodzi jednak o
to , ze jest dla tych ktorzy juz maja jakiegos mgr a chca jeszcze mgr
psychologa:) i wtedy moga go otrzymac, po 3 latach zmudnej nauki.
Zastanawiam sie czy takie studia to jest po prostu zdzieranie kasy z ludzi
czy rzeczywiscie czegos ucza i pozwalaja potem pomagac ludziom, a nie ich
krzywdzic. Co Wy na to?

przemoc w rodzinie
Wysadził się z miłości....
Bariery w komunikacji