ptaki

41. Data: 2009-12-03 15:34:26

Temat: Re: ptaki
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.64.0912031527450.8996@dimed.uhc.com.
pl...
On Thu, 3 Dec 2009, Dirko wrote:

> Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Pomijając widoczny powyżej bałagan spowodowany nie cięciem
> postów
> to czy nie uważacie, że to klikanie nie wszystkich interesuje? To powinna
> być korespondencja prywatna.
> Pozdrawiam porządkowo Ja...cki

Pomijając ja się z tym nie zgadzam.

D.P.

Hejka. Mógłbyś to jakoś uzasadnić?
Pozdrawiam ambiwalentnie Ja...cki

42. Data: 2009-12-07 15:53:01

Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 03 Dec 2009 16:34:26 +0100, Dirko <j...@w...pl> wrote:

> Hejka. Móg?by? to jako? uzasadniae?
> Pozdrawiam ambiwalentnie Ja...cki

Ja mam wrażenie że w poście do którego się odniosłeś nie było bałaganu
(skopiowałeś dwa posty do jednego?).
Rzeczywiście, może był nieco offtopic (nie wiele bardziej niż rozważania
na temat odmiany różnych wyrazów w języku polskim), ale muszę stwierdzić
że po około około 13 latach w usenecie, pierwszy raz zwraca mi uwagę ktoś,
kto sam nie za bardzo potrafi się w nim poruszać (co jest uwidocznione
nieumiejętnością skonfigurowania czytnika - vide brak deklaracji charsetu
w nagłówku).

BTW: zobacz kto tak naprawdę zrobił śmietnik, ja czy ty.

RobertP.

43. Data: 2009-12-07 20:44:45

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zwraca mi uwagę ktoś, kto sam nie za bardzo potrafi się w nim poruszać
> (co jest uwidocznione nieumiejętnością skonfigurowania czytnika - vide

Hejka. Mniej ważne, kto zwraca uwagę. Ważne, czy ma rację. Po 13 latach
zadziwia lekceważący stosunek do cięcia postów, co świadczy moim zdaniem o
stosunku autora do ich czytelników.

> BTW: zobacz kto tak naprawdę zrobił śmietnik, ja czy ty.

Oczywiście, że Ty. Ja go tylko posunąłem w stronę absurdu. Domyśl się
dlaczego.
Pozdrawiam netykietowo Ja...cki
PS Co do skonfigurowania mojego czytnika w OE to ten problem został
podniesiony już jakis czas temu ale nie został jednak rozwiązany przez
uczestników tej grupy.

44. Data: 2009-12-07 20:49:10

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
> PS Co do skonfigurowania mojego czytnika w OE to ten problem został
> podniesiony już jakis czas temu ale nie został jednak rozwiązany przez

Mała dygresja - wycinacze całych postów nauczyli mnie niewycinania ich
części, kiedy doprowadzali także moje posty do absurdalnych odzywek bez
nawiązania do treści postów poprzedzających.

45. Data: 2009-12-07 21:29:13

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Mała dygresja - wycinacze całych postów nauczyli mnie niewycinania ich
> części, kiedy doprowadzali także moje posty do absurdalnych odzywek bez
> nawiązania do treści postów poprzedzających.

Hejka. W tym, co napisałeś widać, że w Twoim postępowaniu brak jest
logiki. Ci, którzy Ciebie wycinają, to i tak Ciebie i Twoje posty wytną w
całości. Więc Ty sam prawidłowo tnij posty dla przyzwoitości i szacunku dla
czytelnika. :-)
Pozdrawiam wzajemnie Ja...cki
PS Cięcie postów nie jest ich usuwaniem w całości ale cytowaniem
(pozostawianiem) tylko tego ich fragmentu, którego bezpośrednio dotyczy
nasza odpowiedź.

46. Data: 2009-12-07 22:18:56

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
> PS Cięcie postów nie jest ich usuwaniem w całości ale cytowaniem
> (pozostawianiem) tylko tego ich fragmentu, którego bezpośrednio dotyczy

Może za mało jasno wytłumaczyłem. Post odnoszący się do poprzedniego, a bez
cytatów zostawał zawieszony w powietrzu, a później komentarze idiotyczne
wycinaczy...

47. Data: 2009-12-08 03:25:06

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

RobertP. wrote:

> [...]
> ktoś, kto sam nie za bardzo potrafi się w nim poruszać (co jest
> uwidocznione nieumiejętnością skonfigurowania czytnika - vide brak

Mam wrażenie, że niewłaściwa konfiguracja jest Twoja, skoro wszyscy
oprócz Ciebie cytując Dirka dostają prawidłowe polskie litery.
Może to wina Opery, może niepotrzebnego domyślnego ustawienia kodowania
na UTF-8. Ja wiem, że UTF-8 to przyszłość kodowania, ale na razie w
postach po polsku obowiązuje (lub tylko dominuje) ISO-8859-2.

Niestety odpowiadając na Twój post muszę też użyć UTF-8 :-(

Pozdrowienia,
Michał

48. Data: 2009-12-08 03:26:10

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> PS Co do skonfigurowania mojego czytnika w OE to ten problem został
> podniesiony już jakis czas temu ale nie został jednak rozwiązany przez
> uczestników tej grupy.

Rozwiązanie proste - przejdź na coś lepszego niż OE.

Pozdrowienia,
Michał

49. Data: 2009-12-08 09:12:31

Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 08 Dec 2009 04:25:06 +0100, Michal Misiurewicz
<m...@g...com> wrote:

> Mam wrażenie, że niewłaściwa konfiguracja jest Twoja, skoro wszyscy
> oprócz Ciebie cytując Dirka dostają prawidłowe polskie litery.

Dzieje się tak po prostu dlatego, że jeśli jakiś program generuje
śmietnik, to jest z reguły w stanie sam to poprawnie obsłużyć (często
również inny czytnik, ale to nie znaczy że tak jest poprawnie). Akurat tak
się składa, że z reguły brak deklaracji charsetu + ogonki na _polskich_
grupach = ISO-8859-2 (zawdzięczamy to programowi outlook express), więc
stosunkowo łatwo można wybrać domyślne kodowanie na takie przypadki. Ale w
zasadzie może być cokolwiek innego (np. windows-1250, ISO-8859-3 czy
UTF-8 bez deklaracji), i co wtedy?
Zresztę co się bedę powtarzał, jest sporo informacji na ten temat w sieci.

> [...]
> na UTF-8. Ja wiem, że UTF-8 to przyszłość kodowania, ale na razie w
> postach po polsku obowiązuje (lub tylko dominuje) ISO-8859-2.

Mijasz się z prawdą, UTF-8 już jakiś czas temu został dopuszczony jako
równorzędny w hierarchii pl.*
Zobacz np. tu: http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl#ogonki

RobertP.

50. Data: 2009-12-08 09:17:25

Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Dec 2009 22:29:13 +0100, Dirko <j...@w...pl> wrote:

> PS Ciecie postów nie jest ich usuwaniem w ca?o?ci ale cytowaniem
> (pozostawianiem) tylko tego ich fragmentu, którego bezpo?rednio dotyczy
> nasza odpowied 1/4 .

Zdefiniuj "bezpośrednio" proszę. Bo wygląda na to, że można to w różny
sposób zinterpretować i stąd problemy.

RobertP.

Persymona, kaki, czy jak zwał
Dziwny robaczek w doniczce