Re: puchnięcie szyi i dróg oddechowych?

Data: 2008-02-25 21:53:49
Temat: Re: puchnięcie szyi i dróg oddechowych?
Od: Peri <n...@n...org>

No to ciąg dalszy, bo nie rozwiązane nadal.

Na tomografii komputerowej coś tam widzą, ale nie wiedzą co. Próbowali się
dostać do węzła chłonnego gdzieś na wysokości klatki piersiowej, ale 3
razy im się nie udało. Podobno przez to, że mama ma mocno rozszerzone
naczynia krwionośne (liczne przekrwienia na klatce piersiowej). Dzisiaj
mieli zrobić "biopsję płuca pod tomografem", ale lekarka, która miała to
zrobić powiedziała, że się nie odważy ze względu na te naczynka. Bała się
spowodować krwotok. Jutro na konsultacje ma przyjechać jakiś profesor z
Akademii Medycznej w Gdańsku i podobno on ma zrobić tą biopsję w
znieczuleniu ogólnym dostając się tam przez szyję. Robiono jej też
bronchoskopię (zaglądanie kamerą do oskrzel na wypadek gdybym pomylił
nazwę badania) i podobno nic złego nie wykazała.

Tomografię robili tylko na wysokości klatki piersiowej. Czy uważacie, że
słusznie? Czy nie powinni zbadać całe ciało? Mama usuwała liczne guzki z
pęcherza kilka miesięcy temu. Czy nie powinniśmy poprosić/zapłacić za
rezonans magnetyczny całego ciała? Lekarz prowadzący powiedział, "coś tam
jest w tej klatce piersiowej, ale nie wiemy co, jak się dostaniemy do tego
węzła/płuca (bo 2 wersje już słyszałem) to może postawimy diagnozę".

Rodzina z południa poprosiła o płytkę ze zdjęciami z tomografii, aby
skonsultować z jakimś znajomym profesorem tracheochirurgiem czy jakoś tak
(w każdym razie od płuc). Czy myślicie, że mogę poprosić o pełen zestaw
wyników badań lekarza prowadzącego, aby przesłac te wyniki do tej
konsultacji? Czy lekarz to udostępni? Szczerze mówiąc troche mi głupio, bo
w ten sposób może to odebrać jako brak zaufania do niego.

Kompletnie się na tym nie znam, więc zadaje pytanie tutaj. Sorry za choaos
w poście, ale nie mam głowy.