punk wydawania bezpłatnych leków

1. Data: 2003-04-04 19:25:14

Temat: punk wydawania bezpłatnych leków
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam...

Czy zgodnie z obowiązującym prawem jest możliwość stworzenia punktu, gdzie
można przynieść niepotrzebne lekarstwa (na przykład po śmierci pacjenta lub
wyleczeniu). A potem wydawać je bezpłatnie osobom, które mają na takie
receptę. Oczywiście leki byłyby sprawdzane przez farmaceutę. Może funkcjonuje
jakiś taki punkt w Polsce? Na przykład przy aptece? Nasz puntk miałby mieć
czysto charytatywną działalność, czy są jakieś możliwości by coś takiego
stworzyć?

Pozdrawiam serdecznie, Madzia

2. Data: 2003-04-04 21:08:22

Temat: Re: punk wydawania bezpłatnych leków
Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

A chciałabys brac leki po kims? Zwłaszcza, jeśli nie miałas pewności w
jakich warunkach były przechowywane?
Zastanów się, co piszesz...

Użytkownik Magdalena Chlebna <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b6km6q$n06$...@i...gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

3. Data: 2003-04-04 21:09:45

Temat: Odp: punk wydawania bezpłatnych leków
Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czysto charytatywną działalność, czy są jakieś możliwości by coś takiego

Istnieja takie punkty typu Caritas ,
ale istnienie nie jest tożsame ze zdrowym rozsądkiem,
zaden farmaceuta "ocznie" nie sprawdzi jak lek był przechowywany,
czy nie był zamrozony lub przegrzany,
Badanie leku kosztuje ok. 1000 zl i trzeba zwykle ze 2-4 opakowania takie sa
me do badan .
Inaczej ujmujac - dopuszczanie lekow w taki charytatywny sposob jest nieform
alne i ryzykowne.
Oczywiscie , jesli kogos nie stac na leki moze ryzykowac w ten sposob.
r.

4. Data: 2003-04-05 07:05:29

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Istnieja takie punkty typu Caritas ,
> ale istnienie nie jest tożsame ze zdrowym rozsądkiem,
> zaden farmaceuta "ocznie" nie sprawdzi jak lek był przechowywany,
> czy nie był zamrozony lub przegrzany,

proponuje jeszcze dodać szaleńców, terrorystów itp. jak ktoś oddaje lek to
tak naprawde nigdy nie wiadomo co jest w środku. Lek, trucizna, czy cukier.

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

5. Data: 2003-04-05 07:53:28

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adamus <a...@m...pl> napisał(a):

> A chciałabys brac leki po kims? Zwłaszcza, jeśli nie miałas pewności w
> jakich warunkach były przechowywane?
> Zastanów się, co piszesz...

Pracuję w hospicjum i wielu naszych pacjentów nie stać na leki. Dobrze się
zastanowiłam o czym piszę. Chyba nie zdajesz sobie sprawy, a w jakiej
sytuacji są nasi pacjenci, również finasowej. To, że chcemy zrobić coś
dobrego nie zasługuje na takie ataki. Spróbuj pierw pomyśleć i zrozumieć
sytuację chorego człowieka.

Pozdrawim...
www.hospicjumzabrze.bmj.net.pl

6. Data: 2003-04-05 07:56:45

Temat: Re: Odp: punk wydawania bezpłatnych leków
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ram <m...@m...com.pl> napisał(a):

> [...]
> alne i ryzykowne.
> Oczywiscie , jesli kogos nie stac na leki moze ryzykowac w ten sposob.

A gdyby leki były nowe, sponsorowane przez kogoś? Tylko pacjent nie musi za
nie nic płacić?

Pozdrawiam..

7. Data: 2003-04-05 08:53:33

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ze czlowiek choty to nie znaczy ze ma lykac leki niewiadomoego
pochodzenia, a co za tym idzie - o nieznaje skutecznosci i dzialanich
ubocznych.
No, chyba, ze chodzi o Dom Opieki Eutanazyjnej - wtedy zbiorka lekow ze
smietnika ma sens.

Użytkownik Magdalena Chlebna <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b6m21o$fgg$...@i...gazeta.pl...

8. Data: 2003-04-05 08:54:51

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taka forma dzialania jest. Trzeba tylko pochodzic i popytac producentow.
Bardzo czesto jest tak, ze maja partie leku, ktorej konczy sie niebawem
termin waznosci i oni wtedy bardzo chetnie, nawet za symboliczna zlotowke
albo Bog zaplac przekazuja jako darowizne.

Użytkownik Magdalena Chlebna <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b6m27t$fp2$...@i...gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

9. Data: 2003-04-05 09:11:12

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adamus <a...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> ubocznych.
> No, chyba, ze chodzi o Dom Opieki Eutanazyjnej - wtedy zbiorka lekow ze

Nie myl hospicjum z eutanzją. Na szczęście większość osób, które nam pomaga
ma bardziej otwarte podejście do takiej formy pomocy. Jak nie chcesz pomóc,
to przynajmniej nie utrudniaj tego ludziom, którzy swoją pomoc ofiarowują. I
bądź pewien, że nasi pacjenci nie łykają leki niewiadomego pochodzenia.

Pozdrawiam, Magda

10. Data: 2003-04-05 09:16:07

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adamus <a...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> termin waznosci i oni wtedy bardzo chetnie, nawet za symboliczna zlotowke
> albo Bog zaplac przekazuja jako darowizne.

Ok, ale mi chodzi o koordynację tych działań. Producenci leków przekazują nam
medykamenty, które my potem podajemy naszym pacjetntom. Ale mi chodzi o
rozszrzerzenie takiej działalności. Na przykład pan X idzie do lekarza.
Lekarz uznaje, że potrzebny panu X lek y. Pana X nie stać na lek y, ale
lekarz może wysłać go na przykład do nas, a my może zdobędziemy dla niego ten
lek. Na przykład poprzez producenta leku, który go będzie sponsorwał. Chodzi
mi prawne możliwości i ograniczenia takiego punktu. Na przykład jekie wymogi
trzeba spełniać.

Pozdrawiam, Magda

SDB i SAX ???
staż