punk wydawania bezpłatnych leków

21. Data: 2003-04-05 12:22:37

Temat: Re: punk wydawania bezpłatnych leków
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

APZW <a...@p...pl> napisał(a):

> [...]
>
> 1 ktoś musiał by zająć się porównywaniem zapotrzebowania z możliwościami i
> musiał by to być mgr farm.
>
> 2 kuuupa roboty papierkowej dla apteki ale to akurat najmniejszy problem
>
> generalnie radzę zainteresować pomysłem również izby aptekarskie.
>
> Pomyśle nad sprawą i odezwę się na priv.
>
> Zalety pomysłu są min. takie, że masz pewność że leki są odpowiednio
> przechowywane, a czasami możliwość również zakupu dla konkretnych osób po
> obniżonej cenie leków tak, że np mogą być w całości objęte refundacją, czyli
> nie musisz się ograniczać tylko do darowizn.

Dziękuję bardzo. Ja też to przedyskutuję w poniedziałek u nas zebraniu.
Jakbyś miał jakieś jeszcze sugestie to tak jak mówisz (piszesz :) ) na priv.
Najlepiej na adres: m...@w...pl lub poprzez naszą stonę:
www.hospicjumzabrze.bmj.net.pl ;

Dzięki i pozdrawiam...

22. Data: 2003-04-05 14:33:44

Od: " Corcoran" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

APZW <a...@p...pl> napisał(a):

> proponuje jeszcze dodać szaleńców, terrorystów itp. jak ktoś oddaje lek to
> tak naprawde nigdy nie wiadomo co jest w środku. Lek, trucizna, czy cukier.

Jasne, jasne - masz racje... A kupujac cukier nie obawiasz sie, ze jakis
terrorysta lub szaleniec mogl tam cos innego wepchnac? A jak piwo w pubie
bierzesz to jestes pewien, ze przy beczulce wczesniej ktos nie majstrowal?
Znacznie prostsze do wykonania - no i na pewno znacznie bardziej
spektakularne.

Zastanawiam sie czy naprawde az taka psychoza panuje, ze wszedzie mysli sie o
terrorystach i szalencach...

Corcoran

23. Data: 2003-04-05 14:37:47

Od: " Corcoran" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

APZW <a...@p...pl> napisał(a):

> Przypominam że wiele leków ma dużo tańsze odpowiedniki.

Wojtku... jako zywo czuje sie jakbym czytal tekty ex-ministra Lapinskiego...
Moze wspomnimy jeszcze o slawetnych lekach za zlotowke? ;)))

Jako farmaceuta orientujesz sie na pewno, ze wiele lekow NIE MA duzo tanszych
odpowiednikow, tylko czasem NIECO TANSZE generyki innej produkcji.

Corcoran

24. Data: 2003-04-06 14:16:34

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

no a tak sie sklada ze ja jestem mgr farm., wiec wiem co mowie
"Dobrymi checiami jest pieklo wybrukowane", wiesz?

Użytkownik Magdalena Chlebna <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:b6m7k0$odc$...@i...gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

25. Data: 2003-04-06 14:17:58

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wspominjac o dwoch asektach tanich lekow (generykow):
- sa gorsze od oryginalow (i to jest fakt)
- gorzej lecza ze wzgledow psychologicznych ("Tani lek nie moze mnie
skutecznie leczyc")

26. Data: 2003-04-06 14:20:54

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto powiedzial, ze NZOZ nie moze otworzyc apteki?????
TRzeba tylko miec na wzgledzie, ze otworzenie apteki to koszmarne pieniadze
(o formalnosciach urzedowych nie wspomne).
Tansza bedzie kolaboracja z jakims kosciolem, bo rozdawnictwo lekow przez
kosciol nie jest w ogole kontrolowane (chyba na zasadzie jakiejs niepisanej
umowy) - vide ziololecznictwo Bonifratrow, ktore wogole nie jest nadzorowane
przez inspekcje farmaceutyczna.

27. Data: 2003-04-06 19:55:00

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adamus <a...@m...pl> napisał(a):

> no a tak sie sklada ze ja jestem mgr farm., wiec wiem co mowie

Właśnie dlatego pytanie zadaję na liście farmacetycznej a nie dotyczącej
pielęgnacji ogrodów :)

> "Dobrymi checiami jest pieklo wybrukowane", wiesz?

Na 10 pomysł, jeden okaże sie dobry i wypali. I dla tego jednego warto :).
Jako mgr farmacji chyba rozumiesz sytuację ludzi, którzy przychodząc do
Twojej apteki pierw pytają sie "ile to kosztuje". Z tego powodu warto się
konstruktywnie zastanowić jak rozwiązywać takie problemy.

Pozdrawiam...

28. Data: 2003-04-07 06:30:06

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jako farmaceuta orientujesz sie na pewno, ze wiele lekow NIE MA duzo
tanszych
> odpowiednikow, tylko czasem NIECO TANSZE generyki innej produkcji.

Taa Voltaren SR 100 odpłatność 24,32
Majamil 100 prol. odpłatność 1,92

Stosując dalej retorykę ex ministra: jak kogoś nie stać na mercedesa to
muisi jeździć maluchem.

Istnieją sytuacje gdy pacjent musi stosować lek oryginalny, ale w sytuacji
gdy na rynku są zamiennik i to czasami dużo tańsze to w 9 przypadkach na 10
taka zamana jest w pełni uzasadniona.

Wiesz co, czasami szlag mnie trafia jak widze recepty wypisywane na
konkretne leki (oczywiście drogie) z adnotacjami NIE ZAMIENIAĆ w sytuacji
gdy na rynku od dawna istnieją ich dużo tańsze odpowiedniki.

I nie ma co się oszukiwać, w 95% procentach taka adnotacja spowodowana jest
względami pozamedycznymi.

I teraz pytanie podstawowe:

Co jest lepsze dla pacjenta nie kupić leku bo go na to nie stać, czy kupić
tańszy generyk?

Pozdr.
--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

29. Data: 2003-04-07 06:38:00

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adamus" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> Kto powiedzial, ze NZOZ nie moze otworzyc apteki?????

Ja powiedziałem. Ze względów prawnych jest to niemożliwe.

NZOZ prowadzi działalność opartą o ustawe o ZOZ a działalnośc apteczna
oparta jest min. o ustawe o działalności gospodarczej.

O ile dobrze pamiętam w ustawie o ZOZ jest zapis zabraniający prowadzenia
działalności gospodarczej opartej o ustawe o działalności gospodarczej .

30. Data: 2003-04-07 06:58:00

Temat: Bzdurna teoria generykow !!!
Od: "ram" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wspominjac o dwoch asektach tanich lekow (generykow):
> - sa gorsze od oryginalow (i to jest fakt)
> - gorzej lecza ze wzgledow psychologicznych ("Tani lek nie moze mnie
> skutecznie leczyc")

90% generyków jest znacznie lepsza od leków pierwotnych,
Podany przykłąd Voltarenu - lek nieunowoczesniany od dziesiecioleci,
tymczasem wprowadzono diklofenak 100 Sr w nowych formach - mikropeletki itp.
bez mozliwosci miejscowego uszkodzenai blony sluzowej zoladka.
Podobne przyklady mozna mnozyc.
badania IL biodostepnosci tzw generykow wykazuja zwiekszenie biodostepnosci
o 5-10 % w stosunku do lekow oryginalnych.
Oczywiscie zawsze znajda sie firmy ktore kupia w Indiach te same kapsulki co
tzw oryginalny producent,
ale sporo firm generycznych ma swietne technologie
r.

SDB i SAX ???
staż
Kategoria leków - ziół