"puste" kalorie

31. Data: 2001-09-21 18:06:23

Temat: Re: "puste" kalorie
Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik em <e...@p...promail.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9oft9p$jna$...@n...tpi.pl...
nr

> Aga, Aga, apeluję do Ciebie: nie bądź złośliwa.

to nie zlosliwosc to ciekawosc.
Aga

32. Data: 2001-09-22 15:52:24

Temat: test
Od: "Stefan Knap" <i...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

test Outlooka

33. Data: 2001-09-27 05:40:18

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ty masz wiecej erytrocytow ode mnie wiec potrzebujesz wiecej. Kilkanascie
> gr -tzn dokladnie ile?

Właściwie to prawie zero. Jak pisałem w innym poście, mleczan jest
przetwarzany na glukozę, a ta znów użyta do glikolizy beztlenowej i tak w
kółko. :-)

> 39
>
> A kto jest autorem tego artykulu?

Anna Gruca i Piotr Gruca
Zakład Neuroanatomii
Instytut Zoologii, UJ

Pozdrawiam
Leszek

34. Data: 2001-09-27 06:37:10

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja lubie jak ten organ mnie nie zawodzi i chce zeby dostawal to co lubi bo
> wtedy dobrze dziala. U ciebie jest inaczej?

Skąd wiesz co Twój mózg potrzebuje najbardziej?
Podczas przetwarzania glukozy, czy kwasów tłuszczowych około 40% energii
jest produkowae w postaci ATP, a reszta w postaci ciepła. Wiadomo, że u
cukrojada 25% pobranego przez organizm tlenu zużywa mózg. Mózg stanowi 2%
objętości ciała, więc w tych 2% wydziela się 25% ciepła. Nie sądzisz, że
wystąpi tu bariera termiczna? Nie lepiej by było gdyby znaczna część energii
była dostarczana do mózgu w innej postaci, np. w postaci
wysokoenergetycznych związków fosforowych?

> To masz za wysoki poziom mysle ze od diety wysokotluszczowej ktora w
> konekwencji prowadzi do cukrzycy II typu. Ty jestes na dobrej drodze.

Spodziewałem się takiej wypowiedzi. :-)

Muszę Cię rozczarować. Od trzech lat mam taki poziom i nic nie wskazuje, aby
miał się powiększać. Po prostu taki poziom jest właściwy dla organizmu
człowieka. To co Ty uważasz za właściwy w badaniu na czczo jest właściwy
tylko dla cukrojadów, którym nadmiar insuliny przez noc "spala" cukier do
poziomu za niskiego dla organizmu. Właściwie pomiar cukru rano na czczo
obrazuje sprawność działania insuliny. U mnie nie ma co obrazować, bo nie
jadam nadmiaru węglowodanów, więc nie wydziela się nadmiar insuliny.

> Hm az tak malo to to nie jest. Zapotrzebowanie organizmu na bialko wynosi
> 0,8g na kg naleznej masy ciala. Czyli mezczyzna po 21 roku zycia powinien
> spozywac od okolo 75-100g jezeli jestes niski to wcale az tak malo bialka
> nie jesz.

Ja już jestem dwa razy i pół po 21, więc dla mnie normy są już podwyższone.
:-)

Chodzi o to, że organizm może z każdych 100 gram białka zrobić około 56 gram
węglowodanów. Ze zjadanych białek mój organizm może zrobić tylko około 30
gram węglowodanów. Dodając to do tych zjadanych 50 gram i jeszcze
kilkanaście gram z przetworzenia glicerolu ze zjadanych tłuszczy to razem i
tak jest dużo poniżej zapotrzebowania samego mózgu. A zużycie na
podtrzymanie cyklu Krebsa i produkcję aktywnego glicerolu koniecznego do
estryfikacji kwasów tłuszczowych w komórkach mięśni i tkance tłuszczowej? A
zużycie na tysiące innych metabolitów?

Pozdrawiam
Leszek

35. Data: 2001-09-27 06:39:38

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "em" <e...@p...promail.pl> napisał w wiadomości

> PS. Czy koledzy "optymalni" wiedzą o Twoim "cukrze"

Jeżeli trochę czytają i robią sobie badania, to wiedzą, bo wszyscy opty tak
mają. :-)

i czy nie powinni z
tego
> wyciągnąć wniosków, co może się stać po kilku latach stosowania diety
> wysokotłuszczowej?

Co może się stać? Nic. Będą dalej tak mieli.

Pozdrawiam
Leszek

36. Data: 2001-09-27 10:43:52

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9oudr2$djf$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Kilkanascie

> Właściwie to prawie zero.

Prawie zero to dokladnie ile?

nr

> Anna Gruca i Piotr Gruca
> Zakład Neuroanatomii
> Instytut Zoologii, UJ

Jakie tytuly naukowe posiadaja ci ludzie?
Czy zajmuja sie tylko zwierzetami czy ten artykul dotyczyl ludzi czy
zwierzat?
Aga

37. Data: 2001-09-27 11:50:18

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ouh5j$67l$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Skąd wiesz co Twój mózg potrzebuje najbardziej?

Uzytkownik T. Kozinski odpowiedzial tobie na to pytanie w poscie wyzej
dlaczego mu nie odpowiedziales?

> Podczas przetwarzania glukozy, czy kwasów tłuszczowych około 40% energii
> jest produkowae w postaci ATP, a reszta w postaci ciepła. Wiadomo, że u
> cukrojada
Co to znaczy "cukrojad"?

25% pobranego przez organizm tlenu zużywa mózg. Mózg stanowi 2%
> objętości ciała, więc w tych 2% wydziela się 25% ciepła. Nie sądzisz, że
> wystąpi tu bariera termiczna?

Nie nie sadze.

Nie lepiej by było gdyby znaczna część energii
> była dostarczana do mózgu w innej postaci, np. w postaci
> wysokoenergetycznych związków fosforowych?

A co sie wtedy zmieni? Bede wydajnie myslec?

> Spodziewałem się takiej wypowiedzi. :-)

No prosze DO robi z ludzi jasnowidzow

> Muszę Cię rozczarować. Od trzech lat mam taki poziom i nic nie wskazuje,
aby
> miał się powiększać.

Bledy zywieniowe maja to do siebie ze nie wychodza po 3 latach tylko po
20-30.

Po prostu taki poziom jest właściwy dla organizmu
> człowieka.

No prosze pan K- specjalista od wszystkiego. Biedni lekarze przez tyle lat
uczono ich glupot :-(. A tu i inne odzywianie i inna biochemia i inna
fizjologia- biedni my zwykli zjadacze chleba juz dawno powinnismy zejsc z
tego swiata.

To co Ty uważasz za właściwy w badaniu na czczo jest właściwy
> tylko dla cukrojadów, którym nadmiar insuliny przez noc "spala" cukier do
> poziomu za niskiego dla organizmu.

Dlaczego nadmiar insuliny? Dlaczego nasz organizm jest tak "glupi" ze obniza
sobie glukoze do poziomu niebezpiecznego a nie zostawia na poziomie 125-
"idealnego"- wedlug ciebie?

> Ja już jestem dwa razy i pół po 21, więc dla mnie normy są już
podwyższone.
> :-)

Nie, ta norma dotyczy mezczyz od 21-65, powyzej 65 - 65-70g na dzien. Czyli
sie lapiesz.

> Chodzi o to, że organizm może z każdych 100 gram białka zrobić około 56
gram
> węglowodanów.

A po co ma zamieniac bialka na weglowodany to bez sensu. 75% sm ciala to
bialko- organizm potrzebuje bialka nie do celow energetycznych tylko
budulcowych. Zuzywanie bialka do celow energetycznych to ostatecznosc.

Aga

38. Data: 2001-09-28 11:30:12

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli trochę czytają i robią sobie badania, to wiedzą, bo wszyscy opty
tak
> mają. :-)

Czy to nie jest kolejne stwierdzenie typu:

"Jeżeli na diecie optymalnej poziom cukru wacha się w granicach 110-120 to
znaczy, że tak powinno być, bo ta dieta przecież jest OPTYMALNA."

Pozdrawiam, em.

P.S. Nie odpisałeś na moją uwagę o potrzebie rozróżniania węglowodanów ze
względu na ich oddziaływanie na poziom glukozy we krwi, wobec tego domyślam
się, że ją całkowicie zignorowałeś.

39. Data: 2001-09-28 12:43:15

Od: "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik em <e...@p...promail.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9p1n0k$fhb$...@n...tpi.pl...

> [...]
>
> "Jeżeli na diecie optymalnej poziom cukru wacha się w granicach 110-120 to
> znaczy, że tak powinno być, bo ta dieta przecież jest OPTYMALNA."

Em teraz ty nie stosujesz zasad polskiej pisowni :))).

--
Aga

40. Data: 2001-09-28 14:30:51

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Em teraz ty nie stosujesz zasad polskiej pisowni :))).

Aga, wszystko jest OK. Zauważ, że całe zdanie jest w cudzysłowiu (taki
quasi-cytat), bo tego typu stwierdzenia wielokrotnie padały z ust (z
klawiatur) "optymalnych".

Pozdrawiam, em.

kalorie...
Reflux oesophagiyis i Gastritis billiaris?
Helicobacter pylori?!
Genetyczny bypass - gdzie można poczytać ?
Komisja lekarska z ZUSu