pyt. o rododendrony

11. Data: 2003-05-05 20:07:19

Temat: Re: pyt. o rododendrony
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"BKD" <b...@d...pl> wrote in message news:b96enh$evl$1@flis.man.torun.pl...

> A trochę poza tematem to uważam, że sprawa zieleni wokół bloków (i całej
> zieleni miejskiej) to sprawa dla wyspecjalizowanej firmy. Nie podobają mi
> się poletka (4 m^2) przed blokami podzielone plastkowymi płotkami, gdzie
> każdy właściciel ma inną koncepcję "siania marchewki".

I dlatego, ze Tobie sie nie podobaja, nalezy odebrac ludziom ich
czesto ukochane splachetki ziemi i mozliwosc ich wykorzystania
zgodnie z ich wlasnymi ideami? :-(((

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2003-05-05 21:06:37

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:Xvzta.214368$JI.47276550@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> I dlatego, ze Tobie sie nie podobaja, nalezy odebrac ludziom ich
> czesto ukochane splachetki ziemi i mozliwosc ich wykorzystania
> zgodnie z ich wlasnymi ideami? :-(((

Hejka. Ja bym poszedł dalej. ;-) Tyle jest w mieście niewykorzystanych
trawników wzdłuż ulic. Dać to ludziom, którzy by pokochali te spłachetki
ziemi. Niech je uprawią po kawałeczku, zasieją, posadzą roślinki według
własnych idei i gustów, ale z uczuciem.
Wszak różnorodność jest siłą jednoczącej się Europy. :-)
Pozdrawiam różnicowo Ja...cki

13. Data: 2003-05-06 07:38:22

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> wrote in

> Ewa, prawda li to? Że siatkę od góry na byliny kładziecie to wiem, ale
> łańcuchy?!

Siem zdziwilam. Siem zapytam.
Jak sadzili rok temu, to nikakich lancuchow nie widzialam, a patrzylam, bo
bylam ciekawa, jak to robia profesjonalisci i dlaczego im tak dobrze
rosnie... Chyba ze doczepiali po nocy... a na koncu kazdego lancucha
granat... to by sie mojemu st... Kol. Malzonkowi podobalo :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

14. Data: 2003-05-06 13:16:14

Od: "BKD" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I dlatego, ze Tobie sie nie podobaja, nalezy odebrac ludziom ich
> czesto ukochane splachetki ziemi i mozliwosc ich wykorzystania
> zgodnie z ich wlasnymi ideami? :-(((

Ależ nie - zle to zrozumiałeś - bardziej chodzi o to aby połączyć siły
sąsiadów i razem zrobić coś konkretnego. Czy to możliwe - TAK. W bloku obok
którego mieszkałem podział działek pod blokiem był tak absurdalny, jakby
dzielił to pijany geodeta. Mieszkańcy po wykupie mieszkań zmówili się,
połączyli wszystko i razem tego pilnują.

15. Data: 2003-05-06 13:18:29

Od: "BKD" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gratuluję, jak kwitną to musi być niesamowity widok :-)
> P.s.
> Czy Ty przypadkiem nie jesteś Jan Cieplucha-jeden z szalonych
kolekcjonerów
> różaneczników :-)
> :-) Bogusław

Nie nie jestem J.C. Ogród założyli moi teściowie już ponad 25 lat temu -
więc roślin się uzbierało.

16. Data: 2003-05-06 13:21:24

Od: "BKD" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rosnie... Chyba ze doczepiali po nocy... a na koncu kazdego lancucha
> granat... to by sie mojemu st... Kol. Malzonkowi podobalo :-)

Informacja pochodzi od studenta Akademii Rolniczej, który w zeszłym roku
miał tam miesięczne praktyki.
Chyba, że to studentów przyczepiali do łańcuchów aby nie uciekli z pracy a
jemu od upałów się coś pomyliło ;-))))

Bartek

17. Data: 2003-05-06 22:50:31

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:
> "BKD" <b...@d...pl> wrote in message

> I dlatego, ze Tobie sie nie podobaja, nalezy odebrac ludziom ich
> czesto ukochane splachetki ziemi i mozliwosc ich wykorzystania
> zgodnie z ich wlasnymi ideami? :-(((

To nie są "ICH" spłachetki.
I te wszystkie "ogródki" przed blokami wyglądają naprawdę tandetnie.
Moon

18. Data: 2003-05-07 13:20:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

19. Data: 2003-05-07 13:31:52

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <r...@w...pl> wrote in message news:b9amif$1nr$4@nemesis.news.tpi.pl...

> To nie są "ICH" spłachetki.
> I te wszystkie "ogródki" przed blokami wyglądają naprawdę tandetnie.

Moze formalnie nie ich, ale bardzo dobrze, ze ich uzywaja. Jestem
zdecydowanie przeciwny administracyjnemu zarzadzaniu jak co ma wygladac.
Po pierwsze, kazdy ma swoje poczucie estetyki. Jezeli uwazamy, ze
niewlasciwe, mozemy sprobowac delikwenta przekonac (wyedukowac?).
Po drugie, idea, ze ladne jest to, co jest jednorodne, zrobione zgodnie z
jakoims ogolnym planem, a to, co jest suma indywidualnych, roznych, dzialan
jest brzydkie, to nonsens. Tutaj nowe osiedla buduje sie wlasnie jednorodne
i zabezpiecza sie te jednorodnosc odpowiednimi przepisami. Daje to bardzo
zle rezultaty. Znacznie ladniejsze sa stare osiedla - kazdy domek inny.

Pozdrowienia,
Michal

20. Data: 2003-05-08 07:47:32

Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 07 May 2003 13:31:52 GMT, "Michal Misiurewicz"
<m...@i...rr.com> wrote:

> Tutaj nowe osiedla buduje sie wlasnie jednorodne
>i zabezpiecza sie te jednorodnosc odpowiednimi przepisami. Daje to bardzo
>zle rezultaty. Znacznie ladniejsze sa stare osiedla - kazdy domek inny.

Z tym to akurat różnie bywa. Podwarszawski Raszyn (ciąg wzdłuż
Al. Krakowskiej) np. jest wg mnie okazem szpetoty, a budowany
jest właśnie zgodnie z tym, co komu w duszy grało. Zdarzają się
perełki, ale to najczęściej stare, rozsypujące się domki. Nowe,
nawet te, a może zwłaszcza te, które powstawały w ostatnich
latach to istne "cuda" architektoniczne, każą podziwiać
wyobraźnię tfurców. Wygląda na to, że brak nadzoru (albo kulawy
nadzór) też może być zły.
No to żeby nie było NTG: mają tam bardzo małe ogródki, bo działki
skąpe a domki rozległe :-)

Pozdrawiam,
Anka :-)

Żywopłot - ale jaki ?