Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: WodnikJaqb <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: pytanie do informatykow
Date: Thu, 02 Dec 2004 13:50:01 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 54
Sender: j...@o...pl@host-81-190-136-208.olsztyn.mm.pl
Message-ID: <con34v$6vb$1@news.onet.pl>
References: <commad$gp7$2@news.onet.pl> <comund$pb0$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-136-208.olsztyn.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1101991903 7147 81.190.136.208 (2 Dec 2004 12:51:43 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 2 Dec 2004 12:51:43 GMT
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <comund$pb0$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:21480
Ukryj nagłówki
Użytkownik Rzuber napisał:
> "WodnikJaqb" <w...@o...pl> wrote:
>
>>witam
>>mam pytanie czy w szkole wprowadzacie Pythona?
>>jesli tak to czy w normalnym nauczaniu czy na kolku inf?
>>
>>pozdrowienia
>>
>>Wodnik
>
>
> Nie jestem informatykiem, ale mam do czynienia ze studentami,
> ktorzy musza opracowywac swoje dane pomiarowe i poziom,
> jakim dysponuja jest conajmnije zenujacy.
> Jezeli macie mozliwosc prowadzenia zajec z informatyki na
> bazie autorskiego programu, to moze bardziej wartosciowe
> dla uczniow bedzie np. umiejetnosc opracowania jakichkolwiek
> danych (np. w Excelu). O wiele wieksza frajda (ze wskazaniem na
> pozniejsza uzytecznosc) dla nich bedzie umiejetnosc narysowania
> na wykresie np. swoich wlasnych codziennych wydatkow, lub
> czasu dojscia do szkoly w zaleznosci od temperatury otoczenia (?:)
> lub cokolwiek innego, niz programowanie, ktore i tak przyda
> sie tylko garstce (co oczywiscie mozna zrobic na kolkach
> informatycznych). Pozniej mozna wyzaczyc np. srednia z
> pozmiarow, dopasowac do niej prosta (lub krzywa). W pozniejszym
> etapie swojego zycia jestem przekonany ze znajdzie sie
> wiecej osob, ktore wykorzystaja ta umiejetnosc niz programowanie
> (w jakimkolwiek jezyku).
>
> Pozdrawiam i zycze zdrowego rozsadku.
> Rzuber.
>
>
zgadzam sie z Toba w 100% jednak program (i jego podstawa)
dla klas z rozszerzona informatyka przewiduje bardzo duza ilosc
zajec z algorytmiki + programowania aby przygotowac dzieciaki do matury
na poziomie rozszerzonym.
to co zauwazasz jest jak najbardziej prawda i moge powiedziec to
samo o osobach, ktore koncza gimnazjum i nie potrafia podstaw, ktore
powinny umiec aby otrzymac choc 2!
wynika to z faktu, ze wiekszosc (wiem co mowie) siedzi przez 2 lata
nauki w gim na internecie (GG lub gry) a gdy przychodza do szkoly
sredniej to jest wielkie zaskoczenie, ze pan od informatyki wymaga,
zadaje prace domowe i nie pozwala siedziec na czatach.
osobiscie klade nacisk na rozwijanie logicznego myslenia i to o czym
powiedziales - podstawowe umiejetnosci pracy w pakietach biurowych (nie
koniecznie office microsoftu).
pozdrawiam
WodnkJaqb
|