Re: pytanie do stomatologów

From: "Ewa" <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: pytanie do stomatologów
Date: Wed, 21 Apr 2004 21:04:25 +0200

Użytkownik "George" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
news:c64361$p44$1@news.onet.pl...

> Witam.
> Parę słów dla wyjaśnienia.
> Jeżeli mamy do czynienia z leczeniem z NFZ to ZnO jest opatrunkiem czy też
> wypełnieniem tymczasowym z wyboru. Szczególnie w próchnicy głębokiej stara
> szkoła uczy by założyć ZnO do zęba na 3 do 6 miesięcy i czekać na cud:))).

> Podsumowując jeśli chcesz mieć ładne białe wypełnienie to do zęba nie
> powinien być zakładany jakikolwiek preparat z EUGENOLEM, np. ZnO lub jakiś
> inny.
> Jeśli już został założony to najlepiej jaką plombę zastosować amalgamat,
> [...]

Faktycznie, rozpisałeś się i to chyba trochę nie na temat. Myślę jednak, że
grupowicze mający małe dzieci będą Ci wdzięczni za te wskazówki. Co do
konkretnego tematu, to pracując sporo już lat ( nie zdradzę ile) zakładam i
zakładałam ZnO+Eugenol jako wypełnienie czasowe i po upływie jakiegoś tam
czasu po nim wypełnienie światłoutrwaldzalne i nie zauważyłam, żeby ,,się
nie trzymało". Zdarza mi sie nawet zostawić warstwę jako pierwszy podkład,
ale to tylkowtedy, gdy przed załozeniem tlenku całkowicie oczyszczę i
opracuję ubytek.Później pokrywam cementem podkładowym i wypełnieniem stałym.
Ale na pewno te Twoje wywody, to jest stomatologia nowoczesna, więc nie
podważam tego co napisałeś. Trzeba zaufać stomatologowi do którego się
hodzi, bo nie mamy innego wyjścia! Natomiast nie zgadzam się co do
amalgamatu. Jest to wg mnie wypełnienie ,,be"