Re: pytanie do stomatologów

Data: 2004-04-20 21:03:04
Temat: Re: pytanie do stomatologów
Od: "George" <s...@t...pl>

> Domyślna Dziewczynka :-) Dzięki za zaufanie. A poza tym to trzeba zawsze
> ufać lekarzowi ( nawet stomatologowi ! ) którego się wybiera. Jeszcze raz
> serdecznie pozdrawiam

Witam.
Parę słów dla wyjaśnienia.
Jeżeli mamy do czynienia z leczeniem z NFZ to ZnO jest opatrunkiem czy też
wypełnieniem tymczasowym z wyboru. Szczególnie w próchnicy głębokiej stara
szkoła uczy by założyć ZnO do zęba na 3 do 6 miesięcy i czekać na cud:))).
Jeśli chodzi o leczenie kanałowe, to każdy dobry endodonta nie zaopatrzy
zęba ZnO, tylko jak już cementem fosforanowym, karboksylowym a już najlepiej
szkłojonomerowym z prostego względu, chodzi o szczelność i utrzymanie w
zębie.Obecnie wspaniałe wyniki daje zakładanie zamiast tlenku cynku cementów
glassjonomerowych nawet na dłuuuugi czas, parę lat, szczególnie u
dzieci,które dosyć trudno się leczy. Założony cement szkłojonomerowy np. w
zębie pierwszym trzonowym spokojnie wytrzyma nam do okresu kiedy dziecko
jest już bardziej kontaktowe a dzięki uwalnianiu dosyć sporych ilości fluoru
wspaniale odbudowuje zębine.Po tym czasie możemy go spokojnie zamienić na
estetyczne wypełnienie np. kompozytowe.
Jeżeli jednak płacisz za leczenie i po tych 3 miesiącach stomatolog będzie
Ci zakładał estetyczne wypełnienie, tzn. białą plombę utwardzaną światłem(
jak niektórzy popularnie mówią laserową plombę :))) a Ty będziesz musiała
zapłacić na pewno jakieś pieniądze i to nie małe, to ja osobiście zmienił
bym stomatologa. Prosta przyczyna EUGENOL który używany jest do zarabiania
ZnO zaburza procesy wiązania materiałów kompozytowych, czyli naszej biały
plomby i nie szkodzi,ze stomatolog dokładnie oczyści ząb ze starego ZnO,
ponieważ eugenol znajduje się w kanalikach zębinowych cały czas i nie będzie
trzeba za długo czekać aby wokół wypełnienia pojawiła się próchnica wtórna.
O kurcze,ale silę rozpisałem.
Podsumowując jeśli chcesz mieć ładne białe wypełnienie to do zęba nie
powinien być zakładany jakikolwiek preparat z EUGENOLEM, np. ZnO lub jakiś
inny.
Jeśli już został założony to najlepiej jaką plombę zastosować amalgamat, nie
jest estetyczny bo srebrny ,ale jako sam w sobie bardzo dobry, ludzie noszą
wypełnienia po 20 lat i dłużej.
Jeśli pojawiły by się jakiejś pytania to bardzo proszę , w miarę możliwości
odpowiem.
Życzę pięknego uśmiechu i gorąco pozdrawiam.
Syxtus.