pytanie o homeopat

1. Data: 2003-11-20 11:14:02

Temat: pytanie o homeopat
Od: "tw" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

szukam dobrego lekarza-homeopaty w Poznaniu
problem: dziecko 1,5 roku, częste infekcje górnych dróg oddechowych
czas skończyć z antybiotykami, bo dzieciak się wykończy

Tomasz

PS Dziecko chodzi do żłobka

2. Data: 2003-11-20 11:46:49

Temat: Re: pytanie o homeopat
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "tw" napisał:
> [...]

Chyba warto zapoznać się z dyskusją na:

http://users.nethit.pl/forum/read/aloecom_zdrowie/13
14271/

Pozdrawiam, andrzej

3. Data: 2003-11-20 15:08:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Nov 2003 12:14:02 +0100, tw wrote:

> szukam dobrego lekarza-homeopaty w Poznaniu
> problem: dziecko 1,5 roku, częste infekcje górnych dróg oddechowych
> czas skończyć z antybiotykami, bo dzieciak się wykończy
> PS Dziecko chodzi do żłobka

Jako byłe dziecko żłobkowe, chorujące namiętnie dopóki nie trafiło pod
opiekę sympatycznej wdowy z domu po drugiej stronie ulicy (Pani Waleria
miała zresztą mnóstwo innych zalet poza tym, że na mnie nie kichała) z
całego serca radzę wydać pieniądze na przykład na opiekunkę do dziecka
zamiast na wodę z cukrem i zrezygnować ze żłobka, bo się dzieciak
wykończy.

Czy jeśli po zatankowaniu na stacji 'ROMA' samochód nie chce zapalić, to
zakładasz magnetyzery na przewody, czy może przestajesz tankować na
podejrzanych stacjach?

Czasami ludzie naprawdę mnie przerażają. Zamiast odciąć dzieciaka od
rezewruaru infekcji wolą uprawiać magię. Widać logiczne myślenie to
bardzo bolesne zajęcie dla niektórych.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

4. Data: 2003-11-20 15:15:50

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1...@a...coca.cola,
Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>:

> [...]
>
> Czasami ludzie naprawdę mnie przerażają. Zamiast odciąć dzieciaka od
> rezewruaru infekcji wolą uprawiać magię. Widać logiczne myślenie to

Popieram Marka!
BTW, z Poznania jestem ;)

--
Robert

5. Data: 2003-11-20 15:48:50

Od: "Ireneusz Badowski" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Popieram Marka!

Ja także popieram w 100%.

Dla wyjaśnienia dodam:
W swoim życiu stykamy sie z ok.200 wirusami wywolującymi tzw.przeziębienia.
Jednorazowe zachorowanie daje zwykle odporność na cale życie.
Dlatego częściej chorują dzieci, prawie zawsze w pierwszym roku pobytu w
żłobku, zerówce, pierwszj klasie itd.
W większości przypadków nie dochodzi do nadkażenia bakteryjnego i nie ma
konieczności stosowania antybiotyku.
Wystarczą "babcine sposoby": pobyć w cieple, zapewnić dziecku spokój
odpowiednie odżywienie, soczek z malin itd.
Inna sprawa jeśli dziecko nie może spokojnie pobyć w domu- musi jak
najszybciej powędrować do żłobka, przedszkola itp.
wtedy rośnie ryzyko nadkażeń powtórnych zakażeń wirusowych lub powiklań
bakteryjnych i lekarz pod presja "Musi pan coś zrobić!" przepisuje
antybiotyk.

Wyjaśnienie nr2
Nie ma nić takiego jak "dobry lekarz-homeopata".
Albo się jest lekarzem medycyny (stosuje metody uznane przez medycynę) albo
szarlatanem finansowanym przez firmy produkujące szajs.

Doskonale rozumiem rozgoryczenie tw.
Nie ma nic gorszego niż choroba dziecka- zwłaszcza jeśli czujemy sie wobec
niej bezradni.
Ale niechże Ci to nie odbiera rozumu. Nie oddawaj dziecka na pastwę
szarlatanów.
Zdecydoawanie odradzam żłobek i homeopatię.
Irek

6. Data: 2003-11-20 15:59:44

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "tw" napisał:
> [...]

Warto się chyba choćby zastanowić nad tym, czy pierwotną przyczyną kłopotów
nie jest alergia pokarmowa.

Pozdrawiam, andrzej

7. Data: 2003-11-21 13:37:01

Od: "[pl]kris79" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Nov 2003 16:48:50 +0100, Ireneusz Badowski <b...@i...pl>
wrote:

> [...]
> albo
> szarlatanem finansowanym przez firmy produkujące szajs.

Homeopatia to placebo, ale może czasem warto się zastanowić, czy placebo
nie jest lepsze niż nic? Przecież na pewno nie zaszkodzi, a badania
naukowe potwierdzają, że "wiara czyni cuda" (znaczy że placebo działa,
choć zdaje się w ubiegłym roku próbowano to podważyć w którejś z dużych
metaanaliz...) A czy placebo będzie miało formę butelki z homeopatyczną
wodą z cukrem, czy też malinowego syropu babuni, chyba niewiele zmienia...

Pozdrowienia

--
--- Join SETI@Home - check setiathome.berkeley.edu ---

8. Data: 2003-11-21 13:40:27

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Nov 2003 14:37:01 +0100, [pl]kris79 wrote:

> [...]
> wodą z cukrem, czy też malinowego syropu babuni, chyba niewiele zmienia...

Odbiegasz od meritum sprawy. W poscie inicjującym wątek tatuś zamiast
zabrać często chorującego dzieciaka ze żłobka woli "leczyć" go
homeopatią. Liczył byś w tej sytuacji na efekt placebo? I u kogo? U
rodziców? Będą mniej dostrzegać infekcje u dziecka?...

9. Data: 2003-11-22 14:46:50

Temat: Odp: pytanie o homeopat
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tw <t...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bpi7nl$4he$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> problem: dziecko 1,5 roku, częste infekcje górnych dróg oddechowych
> czas skończyć z antybiotykami, bo dzieciak się wykończy

Proponuje zabrać dziecko ze żłobka. Uważa sie, że dzieci chodzace do
przedszkola a tym bardziej do żlobka choruja czesciej na infekcje dróg
oddechowych. Co chyba kazdy rodzic potwierdzi. Za norme uwaza sie jeszcze 1
infekcje na miesiac.
Czyli albo przedszkole/żłobek albo mniej chorujace dziecko. Wybór nalezy do
Ciebie.

Piotr Maksymowicz

Munchhausen by proxy
[gdansk] choroba henocha-schoenleina
Lubie zadawać trudne pytania - Oddech w snie
z cyklu "popaprane pytania"
Bóle karku - pomocy!!!!