pytanko

1. Data: 2004-06-04 17:09:45

Temat: pytanko
Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry :)

Małe pytanko.

Znam osobę, która podczas rozmowy notorycznie powtarza ostatnie słowo rozmówcy.
Robi to bezmyślnie, czego dowodem jest powtarzanie ewentualnego błędu słownego
rozmówcy (złej końcówki lub wyrazu niezgodnego z kontekstem rozmowy). Nie jest
to chyba tik nerwowy, gdyż osoba ta wyraźnie mogłaby zapanować nad tym.
Rozumiem, iż wynikac to może z podświadomej chęci znalezienia wspólnego jezyka
z rozmówcą wraz z potrzebą podporzadkowania i akceptacji, ale mam pytanie czy
takie zachowanie nie jest skutkiem jakiejś innej dolegliwości
(fizycznej,psychicznej). CZy nie jest związane z jakimś poważniejszym
zaburzeniem np. percepcji.
Dodam że osoba ta jest w pełni zaradna życiowo, choć do całkiem normalnych nie
należy (głownie z opisanej wyżej przypadłości).

Pozdrawiam
Albeo

1. Data: 2004-06-04 17:16:24

Temat: Re: pytanko
Od: "Satori" <V...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> należy (głownie z opisanej wyżej przypadłości).

Echolalia. Psychiatra.

--
Pozdrowienia!
Satori

(UWAGA! Jeśli chcesz do mnie napisać, usuń z adresu "VeryBig")

1. Data: 2004-06-04 17:35:23

Od: "PSIQ" <wwypler@__ANTYSPAM__interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Satori" <V...@i...pl> napisał:
> Echolalia. Psychiatra.

Zajebista porada. Gratulacje dla diagnosty.

PSIQ

P.S. Pierwszy rok psychologii czy hobbysta?

1. Data: 2004-06-05 20:38:49

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrowienia!
>      Satori
>
> (UWAGA! Jeśli chcesz do mnie napisać, usuń z adresu "VeryBig")

Dzięki.

Albeo

1. Data: 2004-06-06 21:45:12

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl; <0...@n...onet.pl> :

> [...]
> Dodam że osoba ta jest w pełni zaradna życiowo, choć do całkiem normalnych nie
> należy (głownie z opisanej wyżej przypadłości).

Jak najbardziej racjonalnie - w badaniach nt. napiwków dla kelnerów [GW]
okazało się, że najwyższe dostają osoby powtarzające zamówienie - czyli
istnieje statystycznie udowodniony mechanizm, który powoduje, że osoby
powtarzające [za rozmówcą] osiągają najwyższą "skuteczność" - to w
kwestii budowania strategii na próbie.

Co ciekawe - Twoja niechęć też może wynikać ze zbudowania sobie
mechanizmu oceny na próbie - albo masz przeświadczenie o fałszywości
zachowań tej osoby, albo masz przeświadczenie, że nic sobą nie
reprezentuje [osobowość zewnętrzna]. Albo - już nie na bazie statystyki
lubisz porządek i/lub masz osobowość dominującą z elementem braku
zaufania do innych.

A nie statystycznie - powtarzanie może świadczyć o niepewności - albo
wynikającej z niedostatków fizjologicznych [np. słaby słuch], albo z
niepewności [lękliwości] psychicznej - jednak Twoje słowa o zaradności
życiowej raczej obalają ten model.

Flyer - nie psycholog itd.

PYTANIE!!!
ruszanie ustami?