rana po elektrokoagulacji

1. Data: 2003-11-10 22:00:41

Temat: rana po elektrokoagulacji
Od: "Grzegorz" <g...@w...pl.usun> szukaj wiadomości tego autora

Czy normalne jest aby rana powstała w wyniku usunięcia znamienia metodą
elektrokoagulacji ropiała? Znamię miałem usuwane około 3 miesiące temu, a
wielkość wypalonego obszaru to ok. 1,5 cm (średnica) na głębokości 2 mm.
Wprawdzie powstałe zagłębienie podniosło się już do góry i właściwie
wyrównało z powierzchnią, ale z rany na obszarze ok. 1 cm wciąż wydobywa się
ropa. Tworzy się strup, ale pod nim zbiera się ropa i w końcu on odpada, a
następnie tworzy się kolejny. Tak jest już od około miesiąca i zastanawiam
się czy tego typu rany tak właśnie się goją czy coś jest nie tak?

2. Data: 2003-11-11 09:56:45

Temat: Re: rana po elektrokoagulacji
Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <g...@w...pl.usun> napisał w wiadomości
> [...]
> następnie tworzy się kolejny. Tak jest już od około miesiąca i zastanawiam
> się czy tego typu rany tak właśnie się goją czy coś jest nie tak?

Ja mialem w czwartek koagulowana kurzajke na glowie! i dzisiaj juz jest
prawie po wszystkim,tzn. skrzep odpadl i juz jest wszystko suche i ladnie
zarasta,nie wyglada na to,zeby cos sie papralo. Kurzajka byla mniejsza niz
Twoje znamie,bo miala ok 4 mm,..ale koagulowana byla dosyc gleboko. Przez 4
dni smarowalem jakas mascia z antybiotykiem,ale niestety nie pamietam nazwy.
Wiec nie wydaje mi sie,zeby to bylo normalne,ze przez 3 miesiace to sie
"paprze". Na oddzialach widze sporo ran koagulowanych po
operacjach,szczegolnie po sternotomii po operacjach na sercu i te
koagulowane rany goja sie bardzo szybko,....po 3,4 dniach mozna myc ta rane
pod bierzaca woda,...po tygoniu czesto nie ma juz sladu po skrzepach i
wytwarza sie cienka warstwa skory.
Jesli sie myle to prosze mnie poprawic,bo lekarzem nie
jestem........narazie;)))

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl
s...@w...pl
GG: 1277234

3. Data: 2003-11-11 13:31:30

Od: "pestifer" <p...@U...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq1euo" <s...@p...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wytwarza sie cienka warstwa skory.
> Jesli sie myle to prosze mnie poprawic,bo lekarzem nie

ale nikt nie koaguluje skory! skore tnie sie nozem a tkanke podskorna
koagulacja
rany na glowie dobrze i szybko sie goja a wyglad blizny na skorze owlosionej
raczej nie ma znaczenia
juz ktorys raz slysze o wycinaniu znamion elektrokoagulacja, jak dla mnie to
barbarzynstwo i nie ma co sie dziwic, ze trudno sie goi, przeciez to
oparzenie 3 stopnia

4. Data: 2003-11-11 14:33:52

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pestifer" <p...@U...fm> napisał w wiadomości

> [...]
> juz ktorys raz slysze o wycinaniu znamion elektrokoagulacja, jak dla mnie
> barbarzynstwo i nie ma co sie dziwic, ze trudno sie goi, przeciez to

Zgadza sie,..ja kurzajke mialem wycieta tradycyjnym skalpelem,a skoagulowany
mi tylko powstala w ten sposob rane.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

5. Data: 2003-11-11 15:48:32

Od: "Grzegorz" <g...@w...pl.usun> szukaj wiadomości tego autora

> Zgadza sie,..ja kurzajke mialem wycieta tradycyjnym skalpelem,a
> skoagulowany mi tylko powstala w ten sposob rane.

Znamię usuwał mi chirurg onkolog skalpelem, a następnie posłużył się
elektrokoagulacją. Nie wiem czy nie lepiej było założyć szwy, ale zabieg
miałem wykonywany w Instytucie Onkologii w Gliwicach, bo uważałem, że takie
rzeczy najlepiej usuwać u specjalistów. Wynik badania histopatologicznego:
Naevus pigmentosus dermalis verrucosus, a więc potwierdziło rozpoznanie
lekarza, czyli brodawka łojotokowa. Tylko zastanawiam się czy konieczne było
koagulowanie, bo goi się strasznie długo, a do tego ropieje.

6. Data: 2003-11-11 18:01:28

Od: "pestifer" <p...@U...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
było
> koagulowanie, bo goi się strasznie długo, a do tego ropieje.

...i do tego rozpoznanie sie nie zgadza...

7. Data: 2003-11-12 16:18:53

Od: "Grzegorz" <g...@w...pl.usun> szukaj wiadomości tego autora

> ...i do tego rozpoznanie sie nie zgadza...

dlaczego nie? bo nie napisano dosłownie: verruca seborrhoica?
lekarz mówił, że tak piszą na wynikach, ale chodzi o to samo

8. Data: 2003-11-13 09:15:39

Od: "pestifer" <p...@U...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "pestifer" <p...@U...fm> napisał w wiadomości

> dlaczego nie? bo nie napisano dosłownie: verruca seborrhoica?
> lekarz mówił, że tak piszą na wynikach, ale chodzi o to samo

tak
znamie barwnikowe to znamie barwnikowe
mowie co mysle, znasz powod zeby inaczej?

9. Data: 2003-11-13 10:24:20

Od: "Grzegorz" <g...@w...pl.usun> szukaj wiadomości tego autora

> tak
> znamie barwnikowe to znamie barwnikowe
> mowie co mysle, znasz powod zeby inaczej?

szczerze mówiąc nie rozumiem zupełnie o co ci chodzi, przy pierwszej wizycie
powiedział, że to brodawka łojotokowa i ustalił termin zabiegu, po którym
wycinek (właściwie całość) poszedł do analizy i jakaś pani dr hab. opisała
to j/w, a lekarz powiedział, że tak właśnie opisują tego typu rzeczy, a
jeśli chodzi o znamię barwnikowe, to on nigdy nie użył takiego określenia,
więc nie mam pojęcia o czym mówisz

10. Data: 2003-11-13 14:55:53

Od: "pestifer" <p...@U...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeśli chodzi o znamię barwnikowe, to on nigdy nie użył takiego określenia,

naevus pigmentosus=znamie barwnikowe
twoje jest a raczej bylo brodawczakowate
i jest to zupelnie cos innego niz brodawka lojotokowa
mysle raczej, ze to tobie cos sie pomieszalo i przed zabiegiem lekarz musial
okreslic to makroskopowo jako b.lojotokowa a wynik hist-pat przyszedl jako
znamie
nie ma to praktycznego znaczenia poza precyzja rozpoznan

Wizyta u 100matologa
toksoplazmoza oczna
Czopki
Sprzedam książki.