toksoplazmoza oczna

1. Data: 2003-11-10 21:10:02

Temat: toksoplazmoza oczna
Od: miGlanz <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jestem tutaj po raz pierwszy, więc w razie czego proszę o wyrozumiałość.
Sprawa jest następująca:
Jakiś czas temu dowiedziałem się, że będąc w
łonie matki przechodziłem tzw. toksoplazmozę. Chodzi o to, że na jednym
oku mam blizny po tejże. Mam 19 lat i tak późny okres wykrycia całej
sprawy jest pewnie spowodowany tym, że nigdy nie miałem żadnych
problemów ze wzrokiem (w sumie to dalej nie mam) oraz tym, że ta blizna
jest jedna i jest w miarę niewielka. Ale chodzi o to, że okulistka
powiedziała mi, że jestem zagrożony reinfekcją czyli nawrotem choroby,
który może prowadzić do poważnych skutków (nawet utrata wzroku).
W związku z tym mam prośbę: czy moglibyście mi coś na temat całej sprawy
powiedzieć, przybliżyć cały problem, uspokoić, polecić jakieś działanie.
Czy wogóle takiej reinfekcji można zapobiec? No ogólnie chciałbym
wiedzieć jak najwięcej.
Z góry za wszystkie odpowiedzi dziękuję.
miGlanz

2. Data: 2003-11-11 12:43:04

Temat: Re: toksoplazmoza oczna
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy wogóle takiej reinfekcji można zapobiec? No ogólnie chciałbym
> wiedzieć jak najwięcej.
> Z góry za wszystkie odpowiedzi dziękuję.

witam:-)
mysle, ze najlepszy rozwiazaniem jest okresowa kontrola u specjalisty chorob
zakaznych ( badania laboratoryjne od czasu do czasu ) oraz raz na 1/2 roku
oraz w przypadku zauwazonego pogorszenia widzenia u okulisty.

pozdrawiam

casus
spec. ch,. oczu

3. Data: 2003-11-11 14:06:17

Od: miGlanz <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

casus <c...@g...pl> twierdzi, że:
> mysle, ze najlepszy rozwiazaniem jest okresowa kontrola u specjalisty chorob
> zakaznych ( badania laboratoryjne od czasu do czasu ) oraz raz na 1/2 roku
> oraz w przypadku zauwazonego pogorszenia widzenia u okulisty.

Czyli, że pozostaje czekać na ewentualny "atak"?
miGlanz

4. Data: 2003-11-11 15:20:40

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli, że pozostaje czekać na ewentualny "atak"?
> --
> Pozdrawiam,
> miGlanz

Po dlugim okresie bez nawrotow mozna liczyc sie wogole z ich brakiem. Ale
nigdy nie wiadomo, wiec zalecam Ci tak, jak napisalem powyzej. Badania
laboratoryjne sa w stanie wykazac ewent. aktywnosc nawrotowa.

casus

Czopki
Sprzedam książki.
wcześniak