toksoplazmoza oczna

następny post »
From: miGlanz <m...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: toksoplazmoza oczna
Date: Mon, 10 Nov 2003 21:10:02 +0000 (UTC)

Witam!

Jestem tutaj po raz pierwszy, więc w razie czego proszę o wyrozumiałość.
Sprawa jest następująca:
Jakiś czas temu dowiedziałem się, że będąc w
łonie matki przechodziłem tzw. toksoplazmozę. Chodzi o to, że na jednym
oku mam blizny po tejże. Mam 19 lat i tak późny okres wykrycia całej
sprawy jest pewnie spowodowany tym, że nigdy nie miałem żadnych
problemów ze wzrokiem (w sumie to dalej nie mam) oraz tym, że ta blizna
jest jedna i jest w miarę niewielka. Ale chodzi o to, że okulistka
powiedziała mi, że jestem zagrożony reinfekcją czyli nawrotem choroby,
który może prowadzić do poważnych skutków (nawet utrata wzroku).
W związku z tym mam prośbę: czy moglibyście mi coś na temat całej sprawy
powiedzieć, przybliżyć cały problem, uspokoić, polecić jakieś działanie.
Czy wogóle takiej reinfekcji można zapobiec? No ogólnie chciałbym
wiedzieć jak najwięcej.
Z góry za wszystkie odpowiedzi dziękuję.
miGlanz