ratujmaluchy.pl

31. Data: 2008-06-01 15:22:49

Temat: Re: ratujmaluchy.pl
Od: "Bumba Bumbinska" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Forr <f...@i...pomin.pl> napisał(a):

> P.S. Na forum wyborczej jest dlugasna dyskusja na temat pod artykulem
> http://wyborcza.pl/1,76842,5153249.html

Wiesz, weszlam na to forum, poczytalam dosc wybiorczo wpisy zdolowanych
rodzicieli.
To forum jest nudne przez to, ze jest tendencyjne.
W koncu histeryczne walenie glowa w mur i nie z tej ziemi poropozycje mnie
zmeczyly.

1. Nie jest prawda, ze dzieci starsze i maluchy chodza razem na obiady. W
szkole moich dzieci starsze dzieci chodzily na obiady od ktorejs tam
przerwy, poniewaz wczesniejsze byly zarezerwowowane dla maluchow.
2. Szkolna czesc dla klas I-III jest choc troche oddzielona od IV-VI, w
szkole moich dzieci maluchy sa "zakwaterowane" w oddzielnym skrzydle.
3.W szkole moich dzieci funkcjonuja 2 swietlice dla dzieci I i odddzielnie
II-III. Jesli ktos pisze histerycznie, ze jego dziecko bedzie tratowane w
swietlicy przez 6-klasistow, daje swiadectwo temu, ze nawet nie byl w
potencjalnej szkole swojego dziecka. Swietlica jest tylko dla uczniow do
klasy III wlacznie, warunkowo IV klasisci moga tam uczeszczac na wyjatkowych
warunkach.
4. Jesli ktos rozdziera szaty, ze jego dziecko bedzie chodzilo do 30-32
osobowej klasy, nadmieniam, ze moja cora w gimnazujm chodzi do kl.33
osobowej. A jesli chodzi o licea, np. w Warszawie w roku szk. 2008/2009
klasy moga byc max 32 osobowe i zapewne takie beda (a ta mlodziez nie jest z
baby boomu).
5. Jesli ktos placze w rekaw, ze jego dziecko bedzie mialo gorsze warunki
dostania sie na studia, informuje, ze teraz sporo mlodziezy wybiera studia
ZA GRANICA! Poza tym jest projekt p. min. Kudryckiej (nie pamietam, czy juz
zaklepany), zeby niektore kierunki, na ktore jest popyt na rynku pracy byly
dotowane i szczegolnie stypendiowane (np. biochemia, biotechnologia, studia
inzynieryjne) juz dosc specjalistow od zarzadzania i handlu zagranicznego.
6. Jesli ktos rwie z glowy wlosy, ze na rynku pracy bedzie podwojna
konkurencja powinien udac sie na kozetke do psychoanalityka. Na jakim
swiecie ten ktos zyje. __Na studiach__ nalezy podejmowac prace, zahaczenie
sie w jakijs firmie i zbieranie doswiadczenia zawodowego bedzie
procentowac!!! Nie mozna czekac az do zakonczenia studiow.
Rece opadaja.
Mam nadzieje, ze p. Hall nie ugnie sie pod presja rodzicielskiej histerii.
Szanowni rodzice, proponuje Prozac lub tansza Neospasmine. Wasze dzieci
sobie poradza tak jak my sobie poradzilismy.
Poza tym ZTCW to nie ma baby boomu, owszem, rodzi się wiecej dzieci to
fakt, ale jest to spowodowane tym, ze wlasnie rozmnaża się wyz lat 80tych,,
a wzrost liczby urodzen jest charakterystyczny dla pewnych dzielnic dużych
miast, a i tak za 15 lat, wg prognoz w Europie co trzeci człowiek będzie po
65 r.z.

32. Data: 2008-06-01 18:00:13

Od: Elżbieta <w...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 1 Jun 2008 15:22:49 +0000 (UTC), Bumba Bumbinska napisał(a):

> 1. Nie jest prawda, ze dzieci starsze i maluchy chodza razem na obiady. W
> szkole moich dzieci starsze dzieci chodzily na obiady od ktorejs tam
> przerwy, poniewaz wczesniejsze byly zarezerwowowane dla maluchow.

U nas "maluchy" tzn. I-III chodzą na obiad poza przerwą. Nauczyciel
zabiera całą klasę do stołówki, jedni zjadają co przynieśli z domu, inni
obiad. Jeśli obiad trafia im się po lekcjach to idą też po przerwie z panią
ze świetlicy.

> 2. Szkolna czesc dla klas I-III jest choc troche oddzielona od IV-VI, w
> szkole moich dzieci maluchy sa "zakwaterowane" w oddzielnym skrzydle.

Zazdroszczę, też tak mieliśmy. Rok temu organ prowadzący stwierdził, że
mamy jedno skrzydło za dużo. Zabrali sobie na biura :(, malutki, segmencik
;), ale tam było aż 9 sal!! No i teraz mamy mieszankę.

> [...]
> klasy III wlacznie, warunkowo IV klasisci moga tam uczeszczac na wyjatkowych

Świetlica owszem głównie jest dla I-III i dzieci rodziców pracujących, ale
jak się znajdzie ktoś z IV-VI wymagający opieki świetlicy to też przyjąć
muszą. Z drugiej strony faktycznie szóstoklasistę mało kto uświadczy w
świetlicy, bo to "obciach" podobno.

--
Elżbieta

33. Data: 2008-06-02 06:30:15

Od: Lila <H...@H...Com> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta <w...@g...peel> napisał:

> he, he. Najzdolniejsze dziecko w mojej klasie jest najmłodsze.

W klasie mojej corki tez tak było.
Olimpijczykiem (olimpijką?) została dziewczynka. która byla od nich o rok
młodsza. Nie od razu była najlepsza, ale widać im wczesniej trenujemy mozg
do nauki tym lepiej :-)

Pozdrowienia,
Lila

34. Data: 2008-06-03 09:22:01

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Bumba Bumbinska napisał/wrote dnia/on 2008-05-29 22:49:

> Jedyny komentarz jaki się ciśnie to: nie trzeba było robić
> tyle dzieci w tym czasie!

Nie bardzo rozumiem - sugerujesz wprowadzenie jakiejś regulacji
w tym względzie - np. przepisów określających kolejność rodzenia
dzieci, żeby nie rodziły się w tym samym czasie? Coś jak w Chinach?

Pozdr,
--
ŁK

35. Data: 2008-06-03 09:25:35

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Bumba Bumbinska napisał/wrote dnia/on 2008-06-01 17:22:

> 1. Nie jest prawda, ze dzieci starsze i maluchy chodza razem na obiady. W
> szkole moich dzieci starsze dzieci chodzily na obiady od ktorejs tam
> przerwy, poniewaz wczesniejsze byly zarezerwowowane dla maluchow.

Jest albo nie jest, zależy od szkoły.

> 2. Szkolna czesc dla klas I-III jest choc troche oddzielona od IV-VI, w
> szkole moich dzieci maluchy sa "zakwaterowane" w oddzielnym skrzydle.

J.w.

> 3.W szkole moich dzieci funkcjonuja 2 swietlice dla dzieci I i odddzielnie
> II-III.

J.w.

> 4. Jesli ktos rozdziera szaty, ze jego dziecko bedzie chodzilo do 30-32
> osobowej klasy, nadmieniam, ze moja cora w gimnazujm chodzi do kl.33
> osobowej.

I Ty to popierasz ?

Nie mówię, że się z Tobą całkowicie nie zgadzam, ale nie ekstrapoluj
proszę sytuacji z szkoły swoich dzieci na inne szkoły.

Pozdr,
--
ŁK

36. Data: 2008-06-03 10:20:07

Od: "Carol" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:48450e0f$1@news.home.net.pl...
> Jest albo nie jest, zależy od szkoły.
I o to wlaśnie chodzi! Jeśli w szkole A 200 dzieci w wieku 7-12 jednocześnie
rzuca się do kolejki po obiad, to niechże Rada Rodziców wystosuje
odpowiednie pismo do dyrekcji, bo to nie jest sytuacja nierozwiązywalna. I
to jest problem organizacyjny szkoły A, a nie argument przeciw 6 latkom w
szkołach B,C, i D. Co ma piernik do wiatraka? Jak szkoła kiepska, dyrekcja
niekumata, panie załamują ręce, że nie ma jednej wolnej półki na książki,
żeby dzieci ich w te i nazad nie nosiły itd, to i 7 i 8 i 9 latkowie będą
się tam źle czuć.

pozdrówka
Karolina

37. Data: 2008-06-06 14:22:57

Od: "xcichy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:483bf121@news.home.net.pl...
> Natomiast głównym problemem z początkowym nauczaniem nie jest
> zapędzenie dzieci do szkoły - tylko to, że na terenach wiejskich
> większość dzieci w ogóle nie chodzi do przedszkoli, co potem
> odbija się na ich wynikach. Gdyby naprawdę chodziło o dobro
> dzieci, należałoby się skupić na zwiększeniu na tych terenach
> odsetka dzieci chodzących do przedszkoli i poprawienie efektywności
> ich nauczania.

Dziwnie to dobro pojmujesz. Może od razu po urodzeniu do miejskich domów
dziecka? Efektywnosc maksymalna.
Chetnie poznam jakieś badania zależności przedszkole - wyniki choćby z tego
powodu ,że w moim środowisku przedszkole jest traktowane jako zło konieczne
i około 10 znanych mi dzieci nie chodziło tam a w szkołach (bo wiek rózny)
są/byli w czołówkach klasowych.

[...]
Z rzeczy o których można

A to jest b. prawdopodobne.
xc

38. Data: 2008-06-06 14:25:09

Od: "xcichy" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Carol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
[...]
> A co do umiejętności funkcjonowania w grupie dzieci po 4 latach
> przedszkola i po roku zerówki w szkole - to chyba oczywiste, że po 4
> latach treningu życia we wspólnocie radzą sobie lepiej niż po 1 roku.

To wiesz, czy w to wierzysz?
xc

39. Data: 2008-06-08 22:25:14

Od: Forr <f...@i...pomin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bumba Bumbinska napisał(a):

> Wiesz, weszlam na to forum, poczytalam dosc wybiorczo wpisy zdolowanych
> rodzicieli.

To zamiast narzekac bylo poczytac mniej wybiorczo albo dostrzec rowniez
tych niezdolowanych, ale probujacych przedstawic swoje watpliwosci. :)

> W koncu histeryczne walenie glowa w mur i nie z tej ziemi poropozycje mnie
> zmeczyly.

Mnie nie, pomimo przeczytania calosci. Dzieki temu moglem poznac czego
sie boi czesc rodzicow, gdzie czaja sie pulapki, dowiedziec sie ze men
poki co nie ma zadnego pomyslu zeby problemy rozwiazac oraz jak sie to
robi na tzw zachodzie do ktorego to niby mamy rownac posylajac
szesciolatki do szkol.

> [...]
> 3.W szkole moich dzieci funkcjonuja 2 swietlice dla dzieci I i odddzielnie

Juz Lukasz odpisal, ze w jednej jest tak, w innej inaczej.
W moim wojewodztwie jest ponad 1300 szkol podstawowych. Zarzucanie innym
rodzicom, ze klamia, na przykladzie wlasnych doswiadczen opartych na
pojedynczej probce jest co najmniej odwazne :), zeby nie napisac inaczej.

> 4. Jesli ktos rozdziera szaty, ze jego dziecko bedzie chodzilo do 30-32
> osobowej klasy, nadmieniam, ze moja cora w gimnazujm chodzi do kl.33

Wspolczuje Twojej corce, choc patrzac Twoimi kategoriami zapewne zadna,
doslownie rozumiana, krzywda sie jej nie dzieje.
Moze jednak jest grupa rodzicow, ktorzy uznaja, ze skoro moglo byc tych
dzieci odpowiednio mniej to jest jakąś stratą, ze nagle przybylo ich np
10 wiecej?

> 5. Jesli ktos placze w rekaw, ze jego dziecko bedzie mialo gorsze warunki
> dostania sie na studia, informuje, ze teraz sporo mlodziezy wybiera studia
> ZA GRANICA!

Naprawde? 350 tys wyjedzie za granice studiowac? lol
Te dzieci beda mialy przerabane i tyle. W 'moim' miejscie wojewodzkim na
dzis, przy normalnej wielkosci roczniku, zeby dostac sie do
dwujezycznego gimnazjum potrzeba sredniej ok. 4,8. I szacuje sie, ze
przy roczniku powiekszonym potrzebne bedzie ok 5,2.
Sytuacja analogicznie bedzie miec miejsce do poziomu liceum wlacznie. I
to niekoniecznie do liceow bedzie najtrudniej, technika odżyywaja, wroca
sytuacje z moich czasow 6 osob na miejsce. I taka proporcja bedzie tylko
w tym jednym roku. Sprawiedliwe? No, w koncu nikt nie mowil, ze zycie
jest sprawiedliwe, prawda? Ale moze chcesz ta prawde pocwiczyc na swoim
dziecku? Jak widac, niektorzy nie chca.
Jesli rodzice nie stana za swoim dzieckiem to kto to zrobi? Nie rozumiem
tych, ktorzy sie takiemu postepowaniu dziwia.

> [...]
> inzynieryjne) juz dosc specjalistow od zarzadzania i handlu zagranicznego.

Projekt sluszny, lecz dla rozpatrywanego przykladu bezprzedmiotowy - po
prostu 2x wiecej osob bedzie sie w danym roku o stypendium ubiegac. Min
Kudrycka zapewni w swoim projekcie specjalne traktowanie dla rocznika
2002/2003? Wiec o czym tu mowic.

> 6. Jesli ktos rwie z glowy wlosy, ze na rynku pracy bedzie podwojna

Rynek pracy to juz sobie darujmy.

> Mam nadzieje, ze p. Hall nie ugnie sie pod presja rodzicielskiej histerii.

O poziom odpornosci men mozesz byc spokojna tak dlugo, jak dlugo zamiast
sporu o meritum, czyli reformie (szeroko chwalonej za metytoryczne
przygotowanie), i sposobie jej wprowadzenia, dominuje (imo falszywy)
obraz rozhisteryzowanej mamusi rozpaczajacej nad losem dziecka.
Na razie udaje sie to zmienic w Szczecinie, niestety brakuje polskiego
Declana Ganleya, ktory by poniosl szczecinskie argumenty w przestrzen
publiczna.

> Poza tym ZTCW to nie ma baby boomu, owszem, rodzi się wiecej dzieci to

Tendencje demograficzne nie maja z tym przypadkiem nic wspolnego.
MOglibysmy dyskutowac, gdyby wdrozenie reformy podzielono na 2 lata, jak
bylo z poczatku oficjalnie planowane. A gdyby chciec zminimalizowac
skutki to i na 4 moznaby podzielic. Tylko w calej tej reformie nie
chodzi o dzieci, tylko o pracownikow, a dokladniej przyszlych platnikow
zus i pdof.

pozdr

Strój WILKA do przestawienia "Czerwony Kapturek"
prezent z okazji komunii
uwagi w szkole
Kangur matematyczny 2008, ten sam wynik - rózne nagrody
To co boli... :/