ratunku - młoda kapusta

11. Data: 2006-06-11 01:49:39

Temat: Re: ratunku - młoda kapusta
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Jun 2006 12:20:33 +0200, "Kitka" <b...@p...onet.pl>
wrote:

>jak sie robi bigos z młodej kapusty ?? jestem cienka z tego , a wlasnie
>kapusta w garku

Z mlodej slodkiej kapusty nie robi sie bigosu. Z mlodej slodkiej
kapusty robi sie mloda slodka kapuste duszona - dac poszatkowana
kapuste, troche przesmazonych skwarek z boczku i sloniny (zadnych
ciemniejszych i chudszych mies w wiekszej ilosci!), pogotowac az
zmieknie, troche posolic, troche popieprzyc, jak ktos lubi - ciut
kminku dodac i cieszyc sie smakiem. Ma byc lekki, kapusciany,
slodkawy.

--
Darek

12. Data: 2006-06-11 01:49:41

Temat: Re: Re: ratunku - młoda kapusta
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Jun 2006 10:39:38 +0000 (UTC), "czeremcha "
<c...@g...pl> wrote:

>I pomidory - o tej porze roku najlepiej z puszki.

Fuj! Nastepny co kapuste pomidorami paprze!
Pomidory zabijaja naturalny smak kapusty - to jest wynalazek
peerelowskiej gastronomii na sprzedanie niedogotowanej akpusty
surowizna zajezdzajacej!

--
Darek

13. Data: 2006-06-11 04:11:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> wrote in message

> [...]
> Pomidory zabijaja naturalny smak kapusty - to jest wynalazek
> peerelowskiej gastronomii na sprzedanie niedogotowanej akpusty

E tam!

14. Data: 2006-06-11 10:42:24

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

> Fuj! Nastepny co kapuste pomidorami paprze!
> Pomidory zabijaja naturalny smak kapusty - to jest wynalazek
> peerelowskiej gastronomii na sprzedanie niedogotowanej akpusty
> surowizna zajezdzajacej!

Nie demonizuj.
Do prawdziwego bigosu, czyli gotowanego kilka dni, zawierajacego roznorakie
miesiwa, grzyby, wino, etc. nie daje sie pomidorow czy tez koncentratu. To
oczywiste. Ten bigos ma swoj ciemny kolor i pyszny smak.
Natomiast mloda, gotowana kapusta, jak dla mnie bez pomidorow ani rusz.
Lubie kolor i smak pomidorow wlasnie w tej wiosenno-letniej kapuscie;)

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

15. Data: 2006-06-11 14:53:43

Od: "walkie!" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s napisał(a):

> [...]
> Natomiast mloda, gotowana kapusta, jak dla mnie bez pomidorow ani rusz.
> Lubie kolor i smak pomidorow wlasnie w tej wiosenno-letniej kapuscie;)

dla mnie oczywiste jest by dodac do "prawdziwego" bigosu
pomidory.

--
Justyna/walkie!
http://walkie.cegla.art.pl

16. Data: 2006-06-11 14:59:33

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> dla mnie oczywiste jest by dodac do "prawdziwego" bigosu pomidory.

W sumie kazdy robi jak uwaza;) Kiedys sama dodawalam do bigosu koncentrat
pom. i tez wszystkim smakowal :)

17. Data: 2006-06-11 15:17:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" <w...@w...pl> wrote in message

> dla mnie oczywiste jest by dodac do "prawdziwego" bigosu pomidory.

Dokładnie, robię "rzadki" bigos, do jedzenia łyżką - wtedy ta część płynna
(węgierki wędzone, wyciągi smalcowe z papryki mielonej, jałowca, koncentrat
pomidorowy itd zamieniają się w kwintesncję smaków i smaczków, która smakuje
więcej niż kapusta, to tak, jak ze śledziami, z których najsmaczniejsza jest
cebula...

18. Data: 2006-06-12 06:13:41

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kitka napisał(a):
> jak sie robi bigos z młodej kapusty ?? jestem cienka z tego , a wlasnie
> kapusta w garku
> dziękuje

e paciaja wyjdzie nie bigos...
mloda mozna pociac w kostki nie szatkowac...
zeby kawalki byly wieksze i nie stracila na chrupkosci...
po ugotowaniu polewac sosami moga byc to jakies odmiany bigosowe...
i tak konsumowac - nie straci mlodego smaku...
a sosy moga byc np. pomidorowe sliwkowe jakie tam lubimy...
z dodatkami chrupiacych skwarek albo podsmazonej kielbasy...
oczywiscie pocieta w kostki kapustke gotowac w slodko slono bulionowej
zalewie...
kileiszek wina (bialego) tez nie zaszkodzi...
pol na pol ;)
Mars

19. Data: 2006-06-12 08:50:50

Od: "MK" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

A ile wody - kapustę zalac całkowicie wodą czy w innych proporcjach

20. Data: 2006-06-12 09:39:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MK" <b...@w...pl> wrote in message news:e6jc6k$aug$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Marsjasz" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
>

> A ile wody - kapustę zalac całkowicie wodą czy w innych proporcjach

Do młodej niezbyt dużo i gotuj w odkrytym garnku - nie pachnie zbyt
przyjemnie...

truskawki, serko homo, galaretka+biszkopt-plizz z jakis prosty przepis
zakwaszanie barszcu z botwinki
chleb
Paniom... z mojego miasta
Mszyce