reakcja alergiczna

1. Data: 2001-02-23 15:47:17

Temat: reakcja alergiczna
Od: Marek Bartnikowski <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc, moja dziewczyna dostala alergii (obrzek twarzy i innych czesci
ciala) od jakiegos "mocnego" syropu (nie pamietam nazwy) na
kaszel, ktory jej polecila pani w aptece. pojechalem z nia do dermatologa,
dostala zastrzyk i pani dermatolog kazala wrocic do domu, a w razie
ponownej reakcji alergicznej udac sie natychmiast do lekarza, a jesli to
bedzie po 19-tej wzywac pogotowie. przepisala jej zyrtec i jaks masc
(hydroxy...costam). oczywiscie nastepnego dnia dziewczyna znowu zaczela
puchnac i pojechalem z nia na pogotowie (bo musialo to byc w nocy),
dostala jakies zastrzyki (tym razem dwa - domiesniowy i dozylny).

moje pytania
1. Co to jest dokladnie reakcja alergiczna i czy moze wystapic, jesli to
co ja wywolalo, juz dawno zniknelo z oprganizmu.
2. Czy alergie sa rzeczywiscie takie niebezpieczne, ze pani dermatolog
kazala w razie rzeczonej reakcji od razu do lekarza biec.
3. Jak sie uchronic przed alergentami (dzialajacymi na konkretna osobe),
ktore siedza w tabletkach lub srodkach spozywczych. Czy po przeprowadzeniu
dokladnych testow alergicznych mozna uzuskac informacje, co dokladnie moze
nas uczulic (jaki zwiazek chemiczny) ?

ps. Prosze o odpowiedz tylko od ludzi, ktorzy naprawde sie na tym znaja.

Dzieki wielkie

Marek Bartnikowski

PHP, C Prog. & PostgreSQL DBA
Polska Platforma Internetowa sp. z o.o.

2. Data: 2001-02-23 18:50:23

Temat: Re: reakcja alergiczna
Od: Malkontent <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 23 Feb 2001 16:47:17 +0100, Marek Bartnikowski
<m...@p...pl> napisał:

> Czy alergie sa rzeczywiscie takie niebezpieczne, ze pani dermatolog
>kazala w razie rzeczonej reakcji od razu do lekarza biec.

Z reguły występuje tzw. obrzęk Quinckego (nie wiem czy dobrze napisałem)
który dotyczy okolic krtani i który może spowodować uduszenie.

>Prosze o odpowiedz tylko od ludzi, ktorzy naprawde sie na tym znaja.

Nie znam się na tym, ale kiedyś przechodziło to moje dziecko, które
spuchło, po użyciu węgierskiej pasty do zębów kupionej w komisie.
Pasta nie była przeterminowana i była przeznaczona dla dzieci.

--

Pozdrawiam _/_/_/_/_/_/_/_/
Malkontent _/_/_/_/_/_/_/_/_/_/

3. Data: 2001-02-23 20:49:54

Od: "Aleksander" <A...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> moje pytania
> 1. Co to jest dokladnie reakcja alergiczna i czy moze wystapic, jesli to
> co ja wywolalo, juz dawno zniknelo z oprganizmu.

W zarysie - organizm falszywie odczytuje to co spowodowalo alergie i zaczyna
sie bronic, bardzo czesto tak gwaltownie ze powoduje smierc.

> 2. Czy alergie sa rzeczywiscie takie niebezpieczne, ze pani dermatolog
> kazala w razie rzeczonej reakcji od razu do lekarza biec.

Niektore tak. Na przyklad alergia na jad pszczeli potrafi spowodowac zgon
juz po ukaszeniu jednej pszczoly. W Kanadzie byl proces przeciwko jednej z
polskich firm wytwarzajacych wafelki ze na etykietce nie napisala ze zawiera
SLADY orzeszkow arachidowych. Dziewczynka (prymuska w szkole 13 lat) zmarla
bo zjedzeniu 1 wafelka w ktorym zawartosc byla okolo 100 jednostek na (nie
pamietam co, ale ilosci mniej niz sladowe). Proces po 5 latach skonczyl sie
zaplaceniem rodzinie kilkudziesieciu tysiecy dolarow.
Do lekarza trzeba biec jak sie nie wie co za alergia. W kazdym prawie
przypadku lekarz daje zastrzyk (cholera zapomnialem z czego) a pozniej osoby
uczulone na przyklad na jad pszczeli nosza te zastrzyki ze soba wszedzie!

> [...]
> dokladnych testow alergicznych mozna uzuskac informacje, co dokladnie moze

Zanim powiem generalnie - czy wiesz jaki syrop brala i co on zawieral.
Ostatnio w USA i Kanadzie wycofano syropy przeciw kaszlowi zawierajace
skladnik ktory powodowal alergiczne reakcje. Nazwy nie pamietam, ale moge
poszukac.

Jesli jest podejrzenie ze osoba moze miec na cos alergie (na przyklad
orzechy, gluten, jad pszczeli i inne) nalezy bezwzglednie zrobic badania i
stosowac sie do zalecen lekarza. Mojej SP Matce zanim wykryli ze miala
alergie na gluten to powycinali woreczek zolciowy, trzustke i generalnie
spieprzyli zdrowie. A powod byl taki ze jadla chleb (pozniej nawet nie mogla
jesc oplatka!)

Pozdrawiam
Aleksander

---

4. Data: 2001-02-23 22:58:16

Od: Marek Bartnikowski <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zanim powiem generalnie - czy wiesz jaki syrop brala i co on zawieral.

wiem juz syrop nazywa sie Flavamed i zawiera chlorowodorek ambrokslu 15
mg,
gliceron 85%, sorbidol - roztwor 75%, hydroksyetyloceluloza, kwas
benzoesowy, esencja malinowa, woda oczyszczona

czy cos z tego szczegolnie czesto wywoluje alergie ?
i co z tym Zyrtec-kiem ? Brac go czy nie ? jest skuteczny ? co o nim
myslicie, a co wiecie (przepisal go dermatolog) ?

5. Data: 2001-02-23 23:09:06

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Feb 2001 16:47:17 +0100, Marek Bartnikowski
<m...@p...pl> wrote:

> [...]
>dokladnych testow alergicznych mozna uzuskac informacje, co dokladnie moze
Na 100% się nie uchronisz. "Związek chemiczny" którego szukasz może
być bardzo złożoną substancją, która występuje w śladowych ilościach.
To może być jeden z głownych składników (np. białko jaj), ale może to
być np. substancja zawarta wyłącznie w łupinie lub pestce. Wtedy
zależnie od przygotowania i oczyszczenia produktu masz reakcję lub
nie. Mam dwóch alergicznych chłopaków (mleko i przetwory),a oznacza
to, że np:
-nie mogą jeść chleba z wielu piekarni (dodają do pieczywa serwatki)
-nie mogą jeść sztucznych "smarowideł" (Bona, Flora itp.), nawet jeśli
pisze zawartość białka 0, i nie ma na pudełku że zawiera serwatkę,
chłopaków wysypuje :-(
-prawie żadnych słodyczy (mleko w proszku), może to i lepiej :-)
- mleka sojowego firmy ICHEM (smietany sojowej tej firmy też) dodają
serwatki (kretynizm, na mleku nie raczyli nawet o tym napisać)
-nowego "ulepszonego" pieczywa kukurydzianego Waza - zmienili
recepturę, dodali mleka w proszku.

Jak długo nie zetkniesz się z alergią, nie masz pojęcia gdzie może być
alergen i co może być "ulepszaczem" potrawy.
--
Maluch jest tak samo bezpieczny jak Volvo, strefa zgniotu też
kończy się na silniku.

6. Data: 2001-02-24 11:02:30

Od: "Aleksander" <A...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Ambroksol, wedlug zrodel francuskich
http://www2.biam2.org/www/Spe22764.html#SpeEII moze wywolywac reakcje
alergiczna DOKLADNIE taka jaka miala Twoja dziewczyna.
Pozdrawiam
Aleksander

--
http://www.vitacomplete.com/
.

7. Data: 2001-02-24 12:19:14

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Feb 2001, Marek Bartnikowski wrote:

> ps. Prosze o odpowiedz tylko od ludzi, ktorzy naprawde sie na tym znaja.

odpowiedz przekracza lamy Internetu - zeby odpowiedziec na te
wszystkie pytania dobrze i kompetentnie trzeba byloby poswiecic
gdzies 2 godziny na pisanie dlugiej epistoly. Odpowiem tylko tyle,
ze alergia moga byc niebezpieczne i przestroga dermatologa
byla sluszna. Co do tematu alergii - poszukaj w publikacjach
popularno-medycznych.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

8. Data: 2001-02-24 12:55:14

Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spieprzyli zdrowie. A powod byl taki ze jadla chleb (pozniej nawet nie mogla

I to jest właśnie istotą problemu alergii. Byle jakie jedzenie (wszystkie
produkty zbożowe i cukier - jako podstawa diety) sprawia, że organizm nie ma
siły i warunków do trawienia białka do końca, czyli do aminokwasów. Białka
strawione do aminokwasów nigdy nie powodują skazy białkowej.. Jeśli organizm
nie może ich strawić do końca (bo jest źle i niedostatecznie odżywiany)- trawi
je tylko częściowo. Te niestrawione fragmenty, zwane peptydami, są wchłaniane
przez ścianki jelit do krwi, organizm rozpoznaje je jako obce białko i wytwarza
przeciwko nim przeciwciała, co jest przyczyną wielu chorób alergicznych.
Krystyna.Na diecie optymalnej (leczącej także alergie) zresztą.

czy oznaczenie markerów
mikropszeszczepy
ANTYBIOTYK W CIAZY
HOSTING , WEBDESIGN, SLAJDY - zobacz koniecznie!
PROBLEM NATURY INTYMNEJ