czy oznaczenie markerów

1. Data: 2001-02-23 15:33:53

Temat: czy oznaczenie markerów
Od: "Merdes" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
w telewizji usłyszałam o akcji badania prostaty i oznaczaniu
>markerów< nowotworowych z krwi,

wobec powyższego mam pytanie czy w/ w sposób badania może
wyeliminować biopsję ?
bardzo proszę o informację
może ktoś miał oznaczane markery
za każdą informację dziękuję

maga

2. Data: 2001-02-24 12:11:21

Temat: Re: czy oznaczenie markerów
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 Feb 2001, Merdes wrote:

> wobec powyższego mam pytanie czy w/ w sposób badania może
> wyeliminować biopsję ?

a dlaczego biopsja zostala zalecona?

pytanie na pytanie

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2001-02-24 18:10:59

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 975vag$51l$...@n...tpi.pl, Merdes at m...@a...net.pl wrote on
2/23/01 9:33 AM:

> witam
> w telewizji us?ysza?am o akcji badania prostaty i oznaczaniu
>
> wobec powyz™szego mam pytanie czy w/ w sposób badania moz™e
> wyeliminowac´ biopsjeœ ?
> bardzo proszeœ o informacjeœ
> moz™e ktos´ mia? oznaczane markery
> za kaz™daœ informacjeœ dzieœkujeœ
>
> maga

Oznaczenie markerow, a konkretnie PSA (Prostate Specific Antigen) wykonywane
jest jako badanie przesiewowe w celu latwego i szybkiego ustalenia
prawdopodobienstwa choroby nowotworowej prostaty. Podwyzszony poziom PSA
moze wystapic przejsciowo takze bez zmian nowotworowych. Rowniez, w
niektorych przypadkach, zmiany nowotworowe nie powoduja zwiekszenia poziomu
PSA. W przypadku stwierdzenia podwyzszonego poziomu PSA zalecane jest
wykonanie biopsji. Takze wtedy, kiedy istnieja inne przeslanki patologii
prostaty takie jak wyczuwalne powiekszenie gruczolu czy trudnosci w
oddawaniu moczu powinno sie wykonac biopsje.
Biopsja jest ostatecznym badaniem w przypadku wystapienia podejrzen
nowotworow prostaty, badanie markerow jest jedynie badaniem wstepnym.

Cien

Cien

4. Data: 2001-02-24 22:19:15

Od: "Merdes" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję za wyczerpujące dla mnie informacje,

m.innymi, biopsja ma być wykonana w związku z nadczynnością
tarczycy i podjęciem decyzji co do sposobu jej leczenia itd,
chciałam w jakikolwiek sposób uniknąć jej wykonania.

w sumie tarczycy dałabym spokój (wole niezbyt duże, można
pożyć) , no ale ona nie dała spokoju sercu -siła złego
na jedn(ego)ą-
ponieważ coś co przed laty było w leczeniu normą,
a dziś już nie jest - miałam nadzieję, że i z biopsją
może jest tak samo.
no ale wychodzi na to, że > nie chcę ale muszę<

maga
Merdes napisał(a) w wiadomości: <975vag$51l$1@news.tpi.pl>...

5. Data: 2001-02-25 01:06:24

Temat: Odp: czy oznaczenie markerów
Od: "priv6.onet.pl" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hm biopsja tarczycy jest tylko wtedy konieczna jezeli sa w badaniu usg
zmiany podejrzane o zlosliwosc. Jezeli takich zmian nie ma to jest to
niekonieczne. Jezeli masz nadczynnosc i wole to przede wszystkim powinno sie
ci zobaczyc jaka masz jodochwytnosc i zaproponwac leczenie radiojodem. Ja
uwazam ze leczenie metizolem jest to leczenie polowiczne ktore i tak
doprowadza do przerostu dalszego tarczycy i nie daje efektow wylecznia.
Jedynymi sposobami leczenia jest operacja lub radiojod.

Użytkownik Merdes <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:979bee$30p$...@n...tpi.pl...

6. Data: 2001-02-25 16:31:09

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tarczycy i  podjęciem decyzji co do sposobu jej leczenia itd,
> chciałam  w jakikolwiek sposób uniknąć jej wykonania.

Pytanie bylo o chorobe tarczycy. W rzeczywistosci natomiast odpowiedzi
dotyczyly prostaty. Te dwa organy maja ze soba niewiele i nie rozumiem dlaczego
taka pomylka powstala.

W sumie wiec jest to jeszcze jeden dowod na to, ze porady udzielane przez
Internet sa niewiele warte. Zwlaszcza jak udzielaja je osoby nie przygotowane
do tego fachowo i nie nadzorowane.

Pozdrawiam

dradam

7. Data: 2001-02-25 19:22:59

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 2...@n...onet.pl,
x...@p...onet.pl at x...@p...onet.pl wrote on
2/25/01 10:31 AM:

> [...]
> Internet sa niewiele warte. Zwlaszcza jak udzielaja je osoby nie przygotowane

Pomylka powstala bo w pierszym poscie pytajacej bylo pytanie dotyczace
oznaczania markerow prostaty PSA, o ktorym uslyszala w TV. Nie bylo tam ani
slowa o tarczycy.
Dlatego odpowiedzialem dokladnie na zadane pytanie.
Sam cytujesz pierwszy post i jakby nie bylo pytanie dotyczy prostaty.

Cien

PS ponizej ten post

8. Data: 2001-02-25 20:03:50

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <x...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:2...@n...onet.pl...

> Pytanie bylo o chorobe tarczycy. W rzeczywistosci natomiast odpowiedzi
> dotyczyly prostaty. Te dwa organy maja ze soba niewiele i nie rozumiem
dlaczego
> taka pomylka powstala.
Przeczytaj uwaznie DWA cytowane przez Ciebie posty Merdesa. Pierwszy, ktory
rozpoczal watek odnosil sie do zaslyszanego w TV materialu o badaniach
prostaty i dalej nie precyzowal o biopsje jakiego narzadu chodzilo. Dopiero
drugi zaczynajacy sie od podziekowan precyzowal ze chodzi o tarczyce.

> W sumie wiec jest to jeszcze jeden dowod na to, ze porady udzielane przez
> Internet sa niewiele warte. Zwlaszcza jak udzielaja je osoby nie
przygotowane
> do tego fachowo i nie nadzorowane.
O tu musze zaprotestowac. Odpowiedzi na wlasnie ten watek byly jak uwazam
bardzo profesjonalne (z zastrzezeniem jak wyzej -ale to wina pytajacego).
Zarowno jesli chodzi o PSA jak i o tarczyce. Watpliwosc pozostawia nadal
zalecona biopsja z powodu nadczynnoscui tarczycy - ale jak wynika z
wypowiedzi Meresa to wlasnie lekarz "zywy, prawdziwy" ja zlecil.
Jesli chodzi o grupe moderowana - idea szczytna, ale gorzej z realizacja.
Ostatnio zajrzalem do lutowego archiwum moderowanej listy dyskusyjnej
lek-med - ZGROZA: gdybym nie wiedzial, ze jest to lista lekarzy (kilku nawet
znam), to ciezko byloby mi w to uwierzyc. A musze napisac, ze przestalem ja
prenumerowac niedlugo po tym, jak AFAIR wlasnie Ty Adamie ja opusciles.
Co do merytorycznosci i zgodnosci z fachowa wiedza, Good Clinical Practice,
Evidence Based Medicine etc - byloby dobrze gdybysmy chociaz tylko "in real
life" mogli to weryfikowac. W Polsce np. kilku lekarzy propaguje Vilcacore,
pamietam gdanski program gdzie jeden z nich wystepujac w TV przegadywal
nawet znanego profesora, opty Kwasniewski podobno ma z czegos (moze nawet
medycyny) doktorat.
Internet jest znany z tego, ze jest forum otwartym dla wszystkich. Ma to
swoje zalety -np. mozna zadac krepujace, pozornie glupie, ale niepokojace
kogos pytania etc. A jesli kogos to drazni - od czego mamy filtry i kilfile?
Ja tez bym chcial zeby swiat byl piekny...

Pozdrawiam,
Tomasz Bandurski

9. Data: 2001-02-25 22:50:04

Od: "Merdes" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

$...@n...tpi.pl>...

> [...]
>zalecona biopsja z powodu nadczynnoscui tarczycy - ale jak wynika z
>wypowiedzi Meresa to wlasnie lekarz "zywy, prawdziwy" ja zlecil.

witam
>jeszcze raz dziękuję za przekazane informacje,
>
>równocześnie przepraszam jeśli swym pierwszym
pytaniem kogokolwiek wprowadziłam w błąd,

>od dłuższego czasu i nie tylko przy prostacie przewijał
się temat > oznaczanie markerów<
miałam nadzieję,że jest to mniej inwazyjna metoda
dająca lekarzowi odpowiedz czy operacja ,czy radiojod
w moim przypadku,

>oczywiście były i będą inne badania ale na tak bardzo
niechcianą przeze mnie biopsję muszę się zgodzić.

maga

10. Data: 2001-02-25 23:41:33

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przez
> Internet sa niewiele warte. Zwlaszcza jak udzielaja je osoby nie

Najwiecej warci sa Ci, ktorzy nie umieja czytac, z tego wynika!

Nie pierwszy raz, Panie Adamie, szkaluje Pan ludzi, wysnuwajac wnioski z
czegos, co sie Panu przysnilo!

mb

mikropszeszczepy
ANTYBIOTYK W CIAZY
HOSTING , WEBDESIGN, SLAJDY - zobacz koniecznie!
PROBLEM NATURY INTYMNEJ
LA