Re: realizacja programu rozszerzonego - liczba godzin

From: Yorick <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: realizacja programu rozszerzonego - liczba godzin
Date: Thu, 24 Jun 2004 19:06:08 +0200

Dnia 23 - 06 - 2004 (środa) o godzinie 23 : 21, na grupie pl.soc.edukacja,
Dominika napisał(a):

> Dziękuję Ci bardzo za odpowiedź, ale niestety dalej nie znajduje odpowiedzi
> na pytanie: ile godzin tygodniowo na rozszerzony program nauczania
> matematykii :((((

No cóż, tłumaczenie różnych rzeczy to mój zawód... ;-)
Więc od początku:
Po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "liceum profilowane z rozszerzoną
matematyką". Masz 9 godzin w cyklu i koniec. Dyrektor szkoły może jedynie
zwiększyć liczbę godzin z tzw. puli godzin do dyspozycji dyrektora (par.2
art. 5 rozporządzenia do którego podesłałem Ci linka).

Spójrz teraz na ramowy plan godzin liceum profilowanego:
http://www.menis.gov.pl/prawo/rozp_140/zal_11.htm
Jak widać godzin do dyspozycji dyrektora jest tam raptem 3 - i są opatrzone
przypisem mówiącym:
<cyt>
d) część godzin może być przeznaczona na realizację zajęć przygotowujących
uczniów do egzaminu maturalnego;
<cyt/>

Zatem, jeżeli dyrektor dał Ci 11 godzin zamiast 9, to znaczy, że dał Ci 2/3
wszystkiego co miał na rozszerzenia ze wszystkich przedmiotów... Czyli
zrobił co mógł, a mógł niestety (jak wynika z rozporządzenia) niewiele...

Jeżeli natomiast twoje pytanie dotyczyło tego, ile godzin będzie Ci
potrzebne do realizacji danego programu, to taką informację powinnaś
znaleźć w programie nauczania z którego zamierzasz korzystać. Z tym, że
pamiętaj, że jest to liczba godzin jedynie _zalecana_ przez autorów
programu. Co zatem w sytuacji, jeżeli okaże się, że jest to dużo wyższa
liczba godzin niż ta, którą (wraz z godzinami dyrektora) masz do
dyspozycji? No, cóż wtedy możesz jedynie zrobić to, co już od roku robi
większość znanych mi nauczycieli próbujących przygotować licea profilowane
do rozszerzonej matury - czyli usiąść i popłakać sobie...

--
Z poważaniem,
Yorick