rektoskopia

1. Data: 2001-10-25 15:48:59

Temat: rektoskopia
Od: "drak" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
bez zbednych slow. Czeka mnie taka "przyjemnosc" w niedlugim czasie, a ze
czlowiek z natury plochliwy jest przeto prosze o info tych, ktorzy zetkneli
sie z w/w tematem. Czy to jest bolesne, jak rozumiec/interpretowac
stwierdzenie lekarza "do najprzyjemniejszych zabiegow to nie nalezy" (po per
rectum domyslam sie juz troche, a dla faceta to w ogole niekomfortowe...),
moze ktos przechodzil to badanie i moze podzielic sie wrazeniami ze mna?
Calkiem jak w filmach z kosmitami i doswiadczeniach na ludziach i nie do
smiechu mi wcale. A jeszcze jedno, czy moge zarzadac znieczulenia
miejscowego badz srodka uspokajajacego?
Prosze o odpowiedzi na priva. Dzieki.

Ech, ludzie, ale my jestesmy biedni, ciagle jakies problemy-gowna sie
przyczepiaja, jak nie zdrowotne to materialne lub duchowe itp. itd., a w
nagrode to wszystko skonczy sie smiercia. Tym tendencyjnym, a zarazem
optymistycznym akcentem zegnam sie, pa.

Pozdr.
drak

2. Data: 2001-10-25 17:28:53

Temat: Re: rektoskopia
Od: <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> smiechu mi wcale. A jeszcze jedno, czy moge zarzadac znieczulenia
> miejscowego badz srodka uspokajajacego?
> Prosze o odpowiedzi na priva. Dzieki.

Witam
Ja miałam tą wątpliwą przyjemność, mieć takie badanie.
W gabinecie spuszczasz spodnie , klękasz na takim jakby łóżku i lekarz
wprowadza ci do odbytu rurkę z wziernikiem. Jest to trochę bolesne, ale nic w
porównaniu z gastroskopią. Ja nie dostałam żadnego znieczuleni ale mojej
koleżanki córka , przed takim badaniem, dostałą tzw. "głupiego Jasia".

Życzę powodzenia
Henia

3. Data: 2001-10-25 17:41:57

Od: "piterek" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

badanie jest bardzo proste i niebolesne.
polega na wprowadzeniu do rectum sztywnej rury. rura ma srednice okolo 2 cm
i sklada sie z dwoch czesci - wlasciwego rektoskopu (przez ktory obserwuje
sie wnetrze rectum) + wkladki ktora wyciaga sie po plytkim wsunieciu
rektoskopu. jesli chodzi o znieczulenie to dobra metoda jest pokrycie
koncowki rektoskopu zelem znieczulajacym lignocainum (lub innym). ale raczej
tu nie chodzi o znieczulenie, tylko ulatwienie wprowadzenia rektoskopu do
canalis analis.
badanie rektoskopowe zawsze poprzedzone jest badaniem per rectum.

--
Piotr 'piterek' Plata
y...@p...onet.pl

Bezplatne badania od prywatnego lekarza?
zwichnięcie stawu
Rwa Kulszowa
astma
Szczepienie na grype po przeziebieniu.