renowacja regału domowymi sposobami?

1. Data: 2005-03-16 10:53:31

Temat: renowacja regału domowymi sposobami?
Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

macie jakies pomysły na odnowienie regału domowymi sposobami, zetrzec
farbą ,jak i czym i co dalej ? farba ?jakies propozycje?
p.

2. Data: 2005-03-16 11:02:16

Temat: Re: renowacja regału domowymi sposobami?
Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> macie jakies pomysły na odnowienie regału domowymi sposobami,
> zetrzec farbą ,jak i czym i co dalej ? farba ?jakies propozycje?

Farba farbie nierówna, co to za farba? Stara politura, współczesny
lakier, cienka okleina, stary gruby laminat?
Najprostsze co zawsze można zrobić, to przeszlifować na matowo i
wałkiem polamolwać kryjącą farbą akrylową, jeśli się tylko przeżyje
fakt, że regał ma inną niż powierzchnię niż "drewniana", to efekty są
całkiem niezłe.
Renowacja polegająca na przwyróceniu pierwotnego wyglądu regału może
nie być prosta i tak jak wyżej napisałem, zalezy od szczegółów.

J.

3. Data: 2005-03-16 11:36:46

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Farba farbie nierówna, co to za farba? Stara politura, współczesny
> lakier, cienka okleina, stary gruby laminat?

starłam kawałek farby którym był pokryty regał ukazało sie drewno .
które nawet fajnie by wyglądało bez pokrywania go farba.
jak zetrzec tą farbę która jest na nim obecnie?
p.

4. Data: 2005-03-16 11:53:48

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> starłam kawałek farby którym był pokryty regał ukazało sie drewno .
> które nawet fajnie by wyglądało bez pokrywania go farba.
> jak zetrzec tą farbę która jest na nim obecnie?

Papier ścierny. A jeszcze lepiej papier ścierny nałożony na szlifierkę
oscylacyjną (jakiś najtańszy pegasus z hipermarketu za trzydzieści
parę złotych kupisz). Najpierw gruby (o numeracji jakieś 40-60), potem
drobny (80-100), lakier, znów drobny papier, lakier, bardzo drobny
papier (200), lakier :-)

Jeśli obecna farba jest grubą warstwą i szlifuje się ciężko, to można
się posłużyć "rozpuszczalnikiem do starych powłok malarskich" (kupisz
w sklepie z farbami), malujesz rozpuszczalnikiem i po chwili
zdrapujesz szpachelką (delikatnie, żeby drewna nie porysować), na
koniec szlifowanko tak jak wyżej opisane.
Można też próbować opalarką, ale ta metoda przypali również i drewno,
takie pociemniałe słoje mogą się podobać, ale nie muszą, zwłaszcza
jeśli się to zrobi nierównomiernie, więc to byłoby ryzykowne.

J.

5. Data: 2005-03-16 12:17:30

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> złotych kupisz). Najpierw gruby (o numeracji jakieś 40-60), potem drobny
> (80-100), lakier, znów drobny papier, lakier, bardzo drobny papier

no tak jak myślałam ze przydałaby sie jakas maszyna ,jednak nie mam
gdzie tego zrobic ,trudno w bloku o kawałek podłogi do zabrudzenia.esshhh

> Jeśli obecna farba jest grubą warstwą i szlifuje się ciężko,

przetarłam kawałek wacikim nasączonym zmywaczem do paznokci ,farba
schodzi po 2 mażnięciach. jest to jedna wartwa ,gdzieniegdzie przebija
drewno.
dzieki za pomoc
pzdr
p.

6. Data: 2005-03-16 12:31:00

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no tak jak myślałam ze przydałaby sie jakas maszyna ,jednak nie mam
> gdzie tego zrobic ,trudno w bloku o kawałek podłogi do
> zabrudzenia.esshhh

Eeee, żadna straszna maszyna, szlifierka oscylacyjna jest wielkości i
mniej więcej kształtu żelazka (sorry za przykład :-) ). Pył - przy
szlifowaniu ręcznym pyłu bedzie dokładnie tyle samo, a tak będzie dużo
szybciej, poza tym do szlifierki zwykle można jeszcze dopiąć odkurzacz
i wciągać pył na bieżąco (potrzebny wtedy jest specjalny papier
ścierny z otworami pasujacymi do szlifierki). Lepsze szlifierki mają
woreczek na pył na wyposażeniu i odsysają go same, ale niestety
kosztują drożej. Wiele takie odsysanie pyłu (czy odkurzaczem, czy
przez samą szlifierkę nie daje, ale zawsze trochę mniej sprzątania
jest).

> przetarłam kawałek wacikim nasączonym zmywaczem do paznokci ,farba
> schodzi po 2 mażnięciach.

A to nie ma problemu, wspomnianym zmywaczem zejdzie ładnie, jeśli
zmywaczem schodzi, to pewnie i rozpuszczalnik "Tri" albo "nitro" by
wystarczył. Przeszlifowanie przed polakierowaniem jednak będzie tak
czy tak niezbędne. Zabrudzeniem mieszkania tak bardzo bym się nie
przejmował, pył ze szlifowania drewna nie jest wredny, on osiądzie co
prawda "wszędzie", ale bez problemu da się odkurzyć na sucho, czy
wytrzepać, taki pył nie jest z tych "wrastających i niedających się
usunąć", jak np. z gładzi gipsowej. A do lakierowania - podłogę grubo
gazetami wyłożyć wokół mebla i pod nim, zabezpieczyć taśmą klejącą,
żeby się nic nie zsunęło i wystarczy, jak kupisz lakier
wodorozcieńczalny, to nawet śmierdziećw domu nie będzie.

J.

7. Data: 2005-03-16 12:32:52

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:d198u6$5t4$1@news.mch.sbs.de...
> A to nie ma problemu, wspomnianym zmywaczem zejdzie ładnie,
> jeśli zmywaczem schodzi, to pewnie i rozpuszczalnik "Tri" albo
> "nitro" by wystarczył.
Ja bym stawiał na aceton.
(reszta prawda :))

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

8. Data: 2005-03-16 15:17:41

Od: pamana <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eeee, żadna straszna maszyna, szlifierka oscylacyjna jest wielkości i
> mniej więcej kształtu żelazka (sorry za przykład :-)

no to teraz juz wiem jak to wygląda ;) :)

thx
pzdr
p.

[straszny spam] nie myj okien na święta :)
ciastka
chcę kupić robota
chcę kupić robota
chcę kupić robota