robaczki zjadly moja trawke =(

1. Data: 2006-01-13 10:09:32

Temat: robaczki zjadly moja trawke =(
Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

nie wiem, czy dobra grupa, bo chodzi o trawke doniczkowa (nie pomne
lacinskiej ani polskiej nazwy, ale na pewno nie chodzi o ganje =) to taka
gesta kepka dlugich trawiastych "lodyzek" z jakby malutkimi pedzelkami na
koncach).
Od dluzszego czasu nie pomagalo nic - ani podlewanie, ani podsuszanie, ani
nawozenie - kolejne listki zolkly i wysychaly, a przy glebie takie jakby
podgnile byly. Dzis tak patrze dokladniej i o ile na powierzchni gleby tylko
nieliczne, to po podlaniu w wodzie w podstawce takie male biale robaczki
sobie plywaly - podluzne, gdzies z 8-nozne, niecaly milimetr dlugie i
spierniczajace przed swiatlem. Uznalem, ze to przez nie moja trawka jest
podzerana, wiec musialem sie z nia pozegnac. Ale przegladam reszte roslinek
i widze, ze z cytrynka mam ten sam problem - gdzieniegdzie biegaja te male
s...
Da sie z nimi cos zrobic, zeby uratowac cytrynke?

--
Olleo

2. Data: 2006-01-14 03:26:37

Temat: Re: robaczki zjadly moja trawke =(
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Olleo" <o...@c...tlen.pl> wrote in message

> [...] w wodzie w podstawce takie male biale robaczki
> sobie plywaly - podluzne, gdzies z 8-nozne, niecaly milimetr dlugie i
> spierniczajace przed swiatlem.

Osmionozne?? Policz jeszcze raz, bo cos tu sie nie zgadza ;)
Na podstawie Twojego opisu, to moglyby byc skoczogonki. Czy one skacza u
Ciebie?
Nimi sie nie przejmuj. Przyczyna zlego wzrostu tej rosliny jest inna.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2006-01-14 09:44:41

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ciebie?
> Nimi sie nie przejmuj. Przyczyna zlego wzrostu tej rosliny jest inna.

nie widzialem, zeby skakaly, a nozek trudno policzyc - takie toto male, ze
ledwo w ogole nozki zobaczyc. Probowalem zdjecie zrobic, ale bez szans - za
male cholerstwo. Za to genialnie plywa w wodzie i w podstawce zgromadzilo
sie tego dziesiatki co najmniej.
A trawka to Scirpus cernuus (sitowie zwisle). Zapewnilem zgodnie z ksiazka
jasne/polcieniste (biuro) oswietlenie, nienaslonecznione, temp. pokojowa
oraz "mokre stopy" przez caly rok. A jednak pomimo wilgotnej non stop gleby
zaczela usychac, a korzonki gnic. Nie wiem co moze byc przyczyna.

A tak btw. jak dbac o cytrynke (choc moze to mandarynka?)?
--
Olleo

4. Data: 2006-01-15 02:41:25

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"olleo" <o...@s...pl> wrote in message

> [...] male cholerstwo. Za to genialnie plywa w wodzie i w podstawce
zgromadzilo
> sie tego dziesiatki co najmniej.

Na powierzchni wody, nie tonie? To takze domena skoczogonkow :)

> A tak btw. jak dbac o cytrynke (choc moze to mandarynka?)?

Temat cytryny byl juz nie raz na grupie przerabiany. Po pierwsze zajrzyj
do archiwum grupy.
O tej porze cytryna powinna stac w chlodzie, w jasnym pomieszczeniu przy
ograniczonym podlewaniu. Latem najlepiej wystawic ja do ogrodu lub na
balkon (jednak nie na bezposrednie ostre swiatlo). Podlewac miekka woda.
Odczyn podloza lekko kwasny.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-01-15 23:20:00

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na powierzchni wody, nie tonie? To takze domena skoczogonkow :)

Da sie to wytepic nie zabijajac cytrynki?

> [...]
> ograniczonym podlewaniu. Latem najlepiej wystawic ja do ogrodu lub na
> balkon (jednak nie na bezposrednie ostre swiatlo). Podlewac miekka woda.

Dzieki, ale czy "chlodzie" to wyklucza biuro? Temp. u mnie to 23-24 stopnie,
a nie mam gdzie jej do chlodnego raczej postawic.
--
Olleo

6. Data: 2006-01-16 09:09:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"olleo" <o...@s...pl> wrote in message

> Da sie to wytepic nie zabijajac cytrynki?

Da sie ale moim zdaniem nie ma takiej potrzeby.

> Dzieki, ale czy "chlodzie" to wyklucza biuro? Temp. u mnie to 23-24
stopnie,
> a nie mam gdzie jej do chlodnego raczej postawic.

23-24 stopnie, to stanowczo za duzo dla cytryny w okresie spoczynku.
Chlod, to np. 5-15 stopni C. Po zachartowaniu rosliny bez obaw moze to byc
pomieszczenie z temperaturami od 1-10 stopni (krotkotrwaly minimalny mroz
tez zniesie ale po co stresowac rosline?).

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2006-01-16 11:30:25

Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pomieszczenie z temperaturami od 1-10 stopni (krotkotrwaly minimalny mroz
> tez zniesie ale po co stresowac rosline?).

to nie ma szans - na dworze -5 do -10, a w piwnicy ciemno =(
--
Olleo

dracena bamboo
Czym odstraszać pszczoły?