rocznica - co podać ?

1. Data: 2000-05-30 10:21:42

Temat: rocznica - co podać ?
Od: "Barbara" <b...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie !
Zbliża się moja 1 rocznica ślubu.
Chciałabym na tę okazję przygotować coś super na kolację, ale nie mam
pomysłu na nic oryginalnego.
Może ktoś z Was mi pomoże ?
Dziękuję i pozdrawiam :-))

1. Data: 2000-05-30 11:14:52

Temat: Re: rocznica - co podać ?
Od: "Marcus" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
moja 1 rocznica takze sie zbliza (5 czerwiec) tak wiec jak znajde troche
czasu aby cos wymyslec to podziele sie z toba pomyslami

ppozdrwiam
Markus

1. Data: 2000-05-30 11:19:12

Od: v...@p...onet.pl (VMan) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 May 2000 12:21:42 +0200, "Barbara" <b...@w...com.pl>
wrote:

>Witajcie !
>Zbliża się moja 1 rocznica ślubu.
>Chciałabym na tę okazję przygotować coś super na kolację, ale nie mam
> [...]

Witam :)

Widze że masz taki sam problem jak ja. Co za zbieg okoloczności.

My z żoną bardzo uwielbiamy małże w sosie czosnkowym ale nie te
marynowane tylko świeżo zrobione. Tak więc na początek jako zakąska
proponuje takie danie. Małże można spokojnie kupi w pierwszym lepszym
hipermarkecie. Jeżeli chodzi o resztę to nie mam pomysłu..... ale
rozwiązuje to inaczej. Biorę książkę kucharską, ale nie taką gdzie są
tylko przepisy ale ilustrowaną i kartkuje. Po jekiejś godzinie mam już
wybrane przepisy i sporządzam listę zakupów ....itd....

Mam nadzieję że pomogłe choć trochę...

Pozdrawiam
Olek

VMan

1. Data: 2000-05-30 11:59:31

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik VMan <v...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...onet.pl...
> My z żoną bardzo uwielbiamy małże w sosie czosnkowym ale nie te
> marynowane tylko świeżo zrobione. Tak więc na początek jako zakąska

No nie wiem. Rozumiem obustronne uwielbienie, ale perspektywa
romantycznego zblizenia (po roku malzenstwa to jeszcze chyba uchodzi) po
sosie czosnkowym wydaje mi sie nieco ryzykowna (wiem, ze perspektywa nie
moze byc ryzykowna, ale tak mi pasowalo).
Osobiscie proponowalbym cos sezonowego - moze jakies szparagi, a na
deser truskawki w szampanie. Druga noc poslubna gwarantowana ;)

Jader

1. Data: 2000-05-30 12:34:21

Temat: Re: rocznica - co podać ?/ malze
Od: fatale <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Podzielilbys sie "na lamach" przepisem na malze w sosie czosnkowym ???

Pozdrawiam i czekam!

1. Data: 2000-05-30 14:05:39

Od: v...@p...onet.pl (VMan) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 May 2000 13:59:31 +0200, "Jader" <j...@p...com.pl>
wrote:

> [...]
> Osobiscie proponowalbym cos sezonowego - moze jakies szparagi, a na
>deser truskawki w szampanie. Druga noc poslubna gwarantowana ;)

No te truskawki w szampanie to niezly pomysl:)))))))) Wsumie to cala
kolacja mogla by taka byc... oczywiscie ze oboje nie sa glodni :))))

VMan

1. Data: 2000-05-30 14:24:45

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tam nie wiem, ale przez te pare lat małżenstwa juz nie raz sie
przekonałam że bez pysznego mięska nie ma co do męża startować, a zwłaszcza
na jakieś specjalne okazje...
Truskawki truskawkami ale to może _po daniu głównym, nawet szmpan tu nie
pomoże..
Polecałabym jakieś pyszne mięsko pieczone, albo może szaszłyki z kilku
rodzajów mięs (robiłam kiedyś z polędwicy wp, piersi kurczaka i polędwicy
woł - każde mięsko czym innym przyprawione - pycha!)
Do tego jakaś odjazdowa sałatka.
No i na deser - mogą być te truskawki w szampanie ... ;-)

--
Ania K.

1. Data: 2000-06-07 10:33:46

Od: "Marcus" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

rocznica juz byla wiec opowiem co sie jadlo i pilo:
kawa herbata i ciasta 3 rodzaje: sernika na zimno, ciasto drozdzowe z
truskawkami, biszkopt z truskawkami w galaretce na wierzchu.
ciasta byly pyszne :))))
upieklem tez schab w kminku cebuli i jablkach do podania na zimno
(zainteresowanym sluze przepisem)
salatki - postawilismy na salatki -mozna wczesniej przygotowac , latwo
podzielne, kazdy trafi na cos dla siebie - to warunki do spelnienia przy
duzej ilosci gosci; poza tym bylo bardzo cieplo i duszno tego dnia wiec
potrawy na zimno bardziej sie sprawdzaly.Mielismy przygotowanych kilka
pomyslow na potrawy gorace ale nie bylo potrzeby ich realizowac :)))
byla wiec 1.salatka na bazie ryzu z warzywami przyrzadzona na ostro
2.salatka zielona : salata, sos(oliwaz oliwek; czosnek, m usztarda Dijon,
sos sojowy, ocet winny, pieprz, soli mamo bo musztarda jest slona, koperek
suszony), oliwki, pomidor, ser zolty, nasiona slonecznika i dyni, szyneczka
i mniam mniam melon:)
3. salatka na bazie pomidorow z ogorkiem arabskim (moj przepis) cebulka
4. tradycyjna salatka polska lub jak mowia za granica "ruska"
5. salatka owocowa
zakaski:
bylo sporo gatunkow wedlin i serow, ogoreczki arabskie, pepperoni, grzybki,
itd....
no i alkohole ....

impreza sie udala i to jest najwazniejsze :))

1. Data: 2000-06-07 12:01:40

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcus wrote:

> upieklem tez schab w kminku cebuli i jablkach do podania na zimno
> (zainteresowanym sluze przepisem)

wal na grupę bez krępacji

sadyl

1. Data: 2000-06-08 09:04:40

Od: "Marcus" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>upieklem tez schab w kminku cebuli i jablkach do podania na zimno
>(zainteresowanym sluze przepisem)

czesc
z uwagi na duze zainteresowanie opowiem jak przygotowac taki schabik

kawalek ladnego schabu ok1kg
moze byc pieczony z koscia (jak w tym przypadku) lub kosc mozna wyciac i
ugotowac na niej np. krupnik
1. przygotowac zalewe zlozona z oliwy, octu winnego, kminku (duzo) cebula,
pieprz, musztarda Dijon ancien - taka najlepsza z zairnami gorczycy, ziola
prowansalskie, vegeta
2. natrzec mieso ta mazia i zostawic w niej na pare godzin
3. nagrzac b.mocno piekarnik
4. na rozgrzana patelnie wrzucic mieso cebule i co tam zostalo jeszcze z
zalewy i obsmarzyc szybko z kazdej strony
5. przelozyc mieso do naczynia mogacego isc do pieca (rondel, brytwanna,
naczyne zaroodporne...co kto ma pod reka w domu), patelnie ostroznei podlac
przegotowana woda, przemieszac i takim aromatycznym "sosem" podlac mieso - i
do piekla ;)) znaczy pieca
6. po kilkunastu minutach obnizyc troche temp i piec ok 50min, sprawdzajac
co jakis czas , podlewajac woda w razie potrzeby (ostroznie)
7. przygotowac duze jablko i pokroic lub tylko grubo obrac ze skorki (ja tak
zrobilem i taka gruba skorke ,jablko bylo b.duze, pokroic i dorzucic do
piekacego sie miesa - podlac troche woda zeby sie nie przypalilo i piec
dalej jakies 10 - 20 min
8 mieso jest dobre jesli po nakluciu wyplywa przezroczysty sok , w
zaleznosci od temp pieczenia i wagi miesa powinno to byc po ok1 h - 1.5 h
czasu pieczenia, sos jablkowo cebulowo kminkowy powinien byc juz gestawy i
smaczny , ewentualnie po sprobowaniu doprawic do smaku.

Po rozkrojeniu mieso powinno byc soczyste

Podawac na cieplo pokrojone w plastry polane sosem lub na zimno
smacznego

ps. bonus
podczsa pieczenia miesa mozna przy okazji zrobic ziemniaczki :))))
wyszorowac kilka mlodych ziemniaczkow, polozyc kazdego na osobnym kwadracie
wycietym z folli aluminiowej, naciac nozem, posypac sola , czosnkiiem
granulowanym, koperkiem i polozyc kawalek masla, po czym zawinac w folie i
wlozyc na blache do piekarnika obok naczynia z miesem.
Dobrze jest wycyrklowac tak aby ziemniaki upiekly sie rowno z miesem tzn
trzeba je wlozyc ok 45 min przed koncem pieczenia miesa.

sok pomidorowy
Feta - jak "ladnie" pokroic
Re: Sarnina
truskawki z pieprzem