rodziny mieszane

11. Data: 2002-01-29 11:05:42

Temat: Re: rodziny mieszane-obywatelstwo
Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka O." <a...@p...onet.pl> schreef in bericht
news:a35v1q$c35$1@news.onet.pl...
> "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> wrote in message

> To ja poprosze o ten link.... male sledztwo przed obiadem dobrze mi zrobi
;)

> pozdrawiam
> Agnieszka
>
> http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase
....i milego lamania glowy.
Pozdrawiam-Luiza.

P.S.Mam nadzieje,ze zawiadomisz o wyniku poszukiwan?

12. Data: 2002-01-29 11:09:05

Od: "Ania Björk" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.poloniamichigan.com/paszport_main.htm

oraz linki stamtad

Do ciekawego, dlugiego i bardzo frustrujacego poczytania....

Ania

13. Data: 2002-01-29 11:58:31

Od: "Agnieszka O." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S.Mam nadzieje,ze zawiadomisz o wyniku poszukiwan?

Glupia jestem.... z jednej strony:
Konstytucja RP:
Art. 34. 1.[....]
2. Obywatel polski nie moze utracic obywatelstwa polskiego, chyba ze sam sie
go zrzeknie.

A jak rozumiem nie zrzeklas sie...... takie zrzeczenie to nie byle co bo do
prezydenta trzeba pismo zgodne z wzorem wystosowac za posrednictwem konsula
i innych takich....

z drugiej strony faktycznie ta ustawa, która przytoczylas jest podana jako
obowiazujaca w tym akurat kawalku.... to znaczy byly jakies zmiany (np. o
repatryjacji) ale tego, ze obywatel polski nie moze byc obywatelem innego
kraju chyba faktycznie nie zmienili..... paranoja.....

Nie rozumiem za diabla jak to jest, ze Ty masz (w Holandii) podwójne
obywatelstwo..... moze przy okazji jakis wyborów sprawdz czy utracilas ob.
polskie.... czyli spróbuj zaglosowac....

pogubiona w przepisach starszych odemnie
Agnieszka

14. Data: 2002-01-29 13:00:42

Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> polskie.... czyli spróbuj zaglosowac....
>
> pogubiona w przepisach starszych odemnie

W Holandii podzielono wszystkie kraje swiata na grupy i w zaleznosci
od tego,w ktorej grupie znajduje sie ojczyzna osoby ubiegajacej sie o
obywatelstwo,to trzeba zrezygnowac lub mozna zachowac podwojne.
W przypadku Polski mozna miec podwojne obywatelstwo,a na dodatek
nasi dwaj synowie w momencie zarejestrowania w holenderskim USC
otrzymali automatycznie rowniez polskieobywatelstwo.A wg prawa pol-
skiego takowe im nie przysluguje.
Sprawdzac przez glosowanie nie bede,bo w momencie otrzymania oby-
watelstwa holenderskiego podjelam decyzje o glosowaniu w kraju,gdzie
mieszkam.Szczerze mowiac tak bardzo mnie nie interesuje czy mam
dwa czy jedno (ziemi na razie nie kupuje...).Bedac w Polsce i tak uzy-
wam ZAWSZE paszportu holenderskiego.
Dziekuje za powiadomienie i pozdrawiam-Luiza.

15. Data: 2002-01-29 23:10:55

Temat: Re: rodziny mieszane
Od: "Katia" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Główny bohater (w tej roli B.Caccia <c...@p...onet.pl>)
rzekł:a33a54$mg4$...@n...tpi.pl...

> 1. Jak najszybciej wystąpiś o kartę czasowego pobytu, o kartę stałego
pobytu
> można się starać dopiero za trzecim razem. Warunek konieczny: zameldowanie
> na pobyt czasowy (trzeba to zrobić do 48h od przekroczenia granicy
> polskiej - b.ważny stempel z datą w paszporcie).
A czy trzeba cały czas byc wtedy w Polsce (w czasie oczekiwania?) Jesli tak,
to ile?

> 3. Gdy jest legalnie zatrudniony, a nie posiada karty stałego pobytu ma
> tylko ubezpieczenie chorobowe i emerytalne (brak zdrowotnego, czyli 100%
> płatności za lekarza i szpital).
A czym sie rozni chorobowe od zdrowotnego?

> 4.Wg. prawa polskiego obywatel może mieć tylko jedno obywatelstwo. Nasze
> dziecko urodziło się w Polsce, więc ma obywatelstwo polskie, ale wg. prawa
> kraju męża dziecko zrodzone z obywatela tego kraju automatycznie staje się
> jego obywatelem, tak że praktycznie nasze dziecko ma 2 obywatelstwa (dla
> Polaków jedno, dla drugiej strony dwa).
Czy wg prawa polskiego dziecko, ktore sie urodzi w Polsce automatycznie jest
Polakiem?
Wydaje mi sie to podejrzane. To by stwarzalo sytuacje, w której rozmaici
uchodzcy, wedrowcy i szukajacy latwiejszego zycia przyjezdzaliby do Polski
rodzic dzieci - ??
Chociaz sadze, ze jezeli mamy mieszkac tu, to dzieci powinny miec polskie
obywatelstwo ze wzgledow praktycznych - jak dorosna moga sobie zmienic,
jesli taka ich wola.

> 5.Dla dziecka dobrze jest, jak każde z rodziców mówi do niego w swoim
> języku. Dziecko wtedy automatycznie zaczyna mówić obydwoma językami.
W praktyce? A rodzice miedzy soba? Kazde po swojemu? Mysle, ze bedziemy
rozmawiac w obu jezykach, chociaz ustalilismy, ze wieksza uwage bedziemy
poswiecac temu "drugiemu" - polskiego i tak sie naucza.

dzieki za wskazowki

Kasia

16. Data: 2002-01-29 23:27:01

Od: b...@a...com (Balbinka) szukaj wiadomości tego autora

"Katia" <k...@g...pl> wrote in message news:<a335r8$6be$3@news.tpi.pl>...
> Witam wszytkich, i mama pytanie o doświadczenia rodzin mieszanych (właśnie
> mam zamiar taką zalozyć:)).
>
> Ciekawa jestem waszych doświadczen, jak rozwiązaliście sprawy np.
> obywatelstwa dzieci, religi, języka, w ogóle przynalezności kulturowej - my
> chcielibysmy, zeby nasz dom był dwu-kulturowy >
> Będę wdzięczna za wszytkie wskazówki.

Moj maz i ja roznimy sie wlasnie we wszystkich wyzej wymienionych.
Mieszkamy w kraju w ktorym zadne z nas sie nie urodzilo ani wychowalo,
mowimy jezykiem ktorego obydwoje musielismy sie nauczyc (maz jest
holendrem a mowimy do siebie po angielsku), religijnie: ja katoliczka,
maz protestant. Jestesmy po slubie piec lat i nigdy jezyk ani religia
ani przynaleznosc kulturowa nie weszly nam w parade. Dzieci jeszcze
nie mamy ale mysle ze otwartosc na to ze "inne nie znaczy, ze gorsze",
pomoze kazdemu w codzinnym zyciu i zachowaniu tradycjii ktore sa
bliskie sercu. Aha, jezeli chodzi o religie, tutaj potrzeba
najwiekszej tolerancji i ustepstw z obydwu stron. No i dzieki bogu ze
tesc i tesciowa daleko mieszkaja.

Pozdrawiam
Balbinka

17. Data: 2002-01-31 08:28:05

Od: Katarzyna Dziurka <d...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katia wrote:

> A czym sie rozni chorobowe od zdrowotnego?

Jedno oznacza, że w czasie zwolnia lekarskiego zakład(potem ZUS) płaci
tzw, zasiłek chorobowy - czyli 70% pensji.
Drugie - czy trzeba płacić za wszystkie wizyty u lekarza (nie tylko w
prywatnych gabinetach), za wszystkie badania i pobyty w szpitalu.

Katarzyna

18. Data: 2002-01-31 09:03:50

Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katia <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a39v5o$rr4$...@n...tpi.pl...
> W praktyce? A rodzice miedzy soba? Kazde po swojemu? Mysle, ze bedziemy
> rozmawiac w obu jezykach, chociaz ustalilismy, ze wieksza uwage bedziemy
> poswiecac temu "drugiemu" - polskiego i tak sie naucza.

Kasiu,
polski i tak i tak opanuja, chocby w szkole i na podworku. Nie wiem jak jest
drugi jezyk, ale zdecydowanie niech sie go naucza dzieci jak najlepiej
:-)))))

anyia

19. Data: 2002-01-31 10:31:51

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Balbinka" <b...@a...com> skrev i meddelandet

Czesc!

> No i dzieki bogu ze tesc i tesciowa daleko mieszkaja.

A mozesz powiedziec dlaczego "dzieki bogu"? Mialas z nimi jakies
problemy ze wzgledu na Twoje pochodzenie/religie ?

magda

20. Data: 2002-01-31 16:32:27

Od: "B.Caccia" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy trzeba cały czas byc wtedy w Polsce (w czasie oczekiwania?) Jesli
tak,
> to ile?
Lepiej tak (ok. 2 miesięcy), bo cudzoziemiec jest sprawdzany przez policję.
Jeżeli nie ma go pod adresem zameldowania to wydają decyzję negatywną.

> Czy wg prawa polskiego dziecko, ktore sie urodzi w Polsce automatycznie
jest
> Polakiem?
Jeżeli jedno z rodziców ma polskie obywatelstwo.

Beata

alimenty- czy to prawda?
Pianino dla 12 letniego samouka
Paniejski