rogale marcinskie - OT?????

1. Data: 2002-02-26 22:04:09

Temat: rogale marcinskie - OT?????
Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

no wiec wlasnie wrocilam z Poznania.
Wreszcie mialam chwile, zeby sie przejsc i poogladac - slicznie miasto. Prawie
tak sliczne jak ukochany Krakow:))))

I jak tak sobie chodzilam, to w jednej cukierni (na sw. Marcin) zobaczylam
napis "Rogale". Przypomnialam sobie dysky=usje grupowe o tych rogalach, wiec
weszlam, zakupilam i ..... juz je kocham.

Skladam reklamacje - czemu nikt wczesniej nie powiedzial, ze to takie
dobre????:)))))

i czy da sie takie cuda zrobic w domu???

Monisia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-02-27 06:59:43

Temat: Re: rogale marcinskie - OT?????
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monisiatko <M...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:0...@p...pl...
> [...]
> dobre????:)))))
>
> i czy da sie takie cuda zrobic w domu???

da się, da, mam nawet przepis z niezłehj gazety, ale żem leniwa, nie chce mi
się wklepywać, mogę zeskanować i wysłać, czy reflektujesz?

Wkn

1. Data: 2002-02-27 07:38:26

Temat: Re: rogale marcinskie - (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monisiatko" <M...@i...pl> wrote:

>i czy da sie takie cuda zrobic w domu???
>
>Monisia

Wklejam wypowiedz z grupy...

"W takim razie podaje ten przepis. Jest troche pracochlonny,
ale poza tym calkiem
normalny :-)

Przepis na rogale swietomarcinskie, "Kurier Poznanski", nr 511,
r.
Ciasto: 0,5 kg maki, 7 do 8 jaj, 10 dkg cukru, 25 dkg masla,
cwierc litra mleka,

3 dkg drozdzy, pol laski utartej wanilii, lyzeczka soli i
skorka z cytryny.

Drodze rozprowadzic cieplym mlekiem, wsypac make, wymieszac i
pozostawic rozczyn
do wyrosniecia na pol godziny. Potem dodac jajka ubite na
parze, cukier, sol,
pozostala make i wszystko razem wyrobic. Pod koniec wyrabiania
dodac 5dkg masla
topionego i wanilie. Ciasto wyrobione przykryc i zostawic w
zimnem miejscu na
pare godzin. Nastepnie rozwalkowac na dwa centymetry grubosci,
wlozyc kawalkami
maslo, zlozyc w kwadrat, przewalkowac i wyniesc na zimne
miejsce na 10 minut.
Powtorzyc te czynnosci 3 do 4 razy. Wtedy rozwalkowac, pokrajac
w trojkaty,
zwijac rogale z masa. Klasc na blachy i posmarowac jajkiem.
Piec 30 do 40 minut.
Gorace lukrowac.

Przepisy na mase.
Masa z maku: 20 dkg maku, 2 dkg masla, 15 dkg cukru pudru, 3
bialka, jedna
skorka pomaranczy.
Mak sparzyc, przepuscic kilkakrotnie przez maszynke i utrzec do
bialosci. Dodac
stopione maslo, a bialka z pudrem ubijac na parze do
zgestnienia. Wymieszac
Smarowac masa rozwalkowane ciasto, posmarowane jajkiem. Zawijac, upiec.

Masa marcepanowa: 25 dkg migdalow, 25 dkg cukru i 1/3 litra wody
Migdaly obrac, przepuscic przez maszynke. Cukier z woda
ugotowac na gesty syrop,
zalac migdaly, zagniesc. Zawinac w papier pergaminowy.
W ten sposob przygotowany marcepan mozna uzyc takze do
ubierania i przekladania
tortow, mazurkow i ciastek.

I to by bylo na tyle. Ja niestety obecnie z braku czasu nie
wyprobuje, ale
kiedys na pewno. Jesli ktos je zrobi, bardzo prosze o relacje.
Smacznego zycze"

Maria

1. Data: 2002-02-27 08:42:52

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>da się, da, mam nawet przepis z niezłehj gazety, ale żem leniwa, nie chce mi
>się wklepywać, mogę zeskanować i wysłać, czy reflektujesz?
>
>Wkn

pewnie....

1. Data: 2002-02-27 08:51:52

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monisiatko" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
wiec
> weszlam, zakupilam i ..... juz je kocham.
> i czy da sie takie cuda zrobic w domu???

A jak się nauczysz robić w domu, to po co będziesz jeździć do Poznania? ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-02-27 10:05:51

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Użytkownik "Monisiatko" <M...@i...pl> napisał w wiadomości
>wiec
>
>A jak się nauczysz robić w domu, to po co będziesz jeździć do Poznania? ;-)

Jak to prawnik - do sądu:)))

1. Data: 2002-02-27 10:59:25

Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> schreef in bericht news:a5i05r$ipe$1@news.tpi.pl...

> da si?, da, mam nawet przepis z niez?ehj gazety, ale ?em leniwa, nie chce
mi
> si? wklepywaae, mog? zeskanowaae i wys?aae, czy reflektujesz?
>
> Wkn

A ja tez moge prosic?

Pozdrawiam-Luzia.

1. Data: 2002-02-27 11:03:59

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Luiza Groeneveld <l...@n...nl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:h_2f8.14480$%p...@a...chello.com

> "Wkn" <w...@w...pl> schreef in bericht news:a5i05r$ipe$1@news.tpi.pl...

> mi

> A ja tez moge prosic?

czekajcie baby, ide szperac w gazeciskach, ach, po cio ja sie wychylalam ;-)

Wkn

1. Data: 2002-02-27 11:12:57

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dobra, wklepuje tutaj, zeby nikt nie byl poszkodowany:

ciasto:
pól kilo maki
4 lyzki cukru
200 ml cieplego mleka
3 dag drozdzy
1,5 kostki margaryny (polowa stopiona i przestudzona)
jajo

nadzienie
40 dag bialego maku (czarny tez moze byc)
30 dag cukru
5 dag okruchów z czerstwej bulki chalki herbatników, co tam macie pod lap[a
5 dag rodzynków
5 dag kandyzowanej skórki pomaranczowej
5 dag orzechów arachidowych
10 dag kandyzowanej gruszki (ha, ciekawe skad wezmiecie, ja bym nie szukala)
6 dag masla
2 bialka

lukier
1/4 szklanki pudru
2 lyzki posikanych :-) orzechów do posypania

do maki dodac plynna margaryne, drozdze, cukier, mleko i jajo
zagniesc, rozwalkowac na dwa placki
jeden posmarowac reszta margaryny, przykryc drugim, rozwalkowac, zlozyc na 3
walkowanie i skladanie powtórzyc trzykrotnie
schlodzic ok. 30 min

orzechy i gruzki posiekac, mak sparzyc i zemlec
mak wymieszac z rozpuszczonym maslem, okruchami, bakaliami, cukrem
dodac ubite bialka
ciasto podzielic na 3-4 czesci, rozwalkowac na prostokatne placki, wykrawac
równoramienne trójkaty, nakladac nadzienie, zwijac zgrabne rogale, zagiac
konce
ulozyc na wylozonej papierem blasze, piec w 200 stopniach

lukier zrobic z utartego cukru z lyzka wody, posmarowac, posypac orzechami

KONIEC

smacznego, prosze zdac relacje, jesli komus sie bedzie chcialo robic

Wkn

ps niezle rogale maja w Gdyni w malej cukierence kolo jakiegosc banku, maja
tam tez olbrzyyymie ciastka francuskie i takie smieszne ciemne rogaliki z
masy bajaderkopodobnej z duza iloscia orzechów polane czyms w rodzaju polewy
cienkogalaretkowej :-)) Byl tam ktos?

1. Data: 2002-03-01 13:13:46

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tam tez olbrzyyymie ciastka francuskie i takie smieszne ciemne rogaliki z
> masy bajaderkopodobnej z duza iloscia orzechów polane czyms w rodzaju

tak, ja wczoraj w Gdyni na Swiętojańskiej weszlam do cukierni- a wlasciwie
to wessal mnie napis " drozdzowki prosto z pieca" , napatoczyly mi sie
rogale marcinskie a 15 zl kg - 4 sztuki wchodza w kilogram - byly
rewelacyjne!

( gdzies na wysokosci Empiku tylko po przeciwleglej stronie - idac w strone
Wzgorza Maksymiliana )

Jola L-L

Ziemniaki inaczej
Re: Dutch oven?! Ki czort?