rok czego to bedzie?

11. Data: 2008-05-20 15:36:13

Temat: Re: rok czego to bedzie?
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

Basiu, nic nie napisałaś!

--
pozdr. Jerzy

12. Data: 2008-05-20 15:39:03

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Raczej to drugie.
> Dwa gniazda os zostały zlikwidowane w garażu, szerszenie latają pod
> dachem, aż furczy. W glicynii buczą pszczoły.
> W bluszczach pod płotem zamieszkały zwinki, pod bramą padalec, a
> wieczorem słychać miliony żab. Może to rok płazów?

No to teraz już wiem dla_czego opuściłaś Kraków.

--
pozdr. Jerzy

13. Data: 2008-05-20 15:41:32

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan[...]vista pisze:
> [...]
l moon

> Jakby kto nie wiedział - z teorii hałasu... ;-P))

Czego?
--
pozdr. Jerzy

14. Data: 2008-05-20 15:51:21

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> No to teraz już wiem dla_czego opuściłaś Kraków.

Dla...
No ok, lepiej powiedz, jak tu użyźnić ziemię piaszczystą.
Dla mnie to rok (by było w temacie) uczenia się obcowania ziemią,
ogrodem, łąką, sadem etc.
--
B.

15. Data: 2008-05-20 16:46:41

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Dla...
> No ok, lepiej powiedz, jak tu użyźnić ziemię piaszczystą.

Dobrą gliną i obornikiem.

> Dla mnie to rok (by było w temacie) uczenia się obcowania ziemią,
> ogrodem, łąką, sadem etc.

Droga Basiu,
milo mi, że zabyłaś na tej grupie.
Użyj googla i wpisz [opcjonalnie z dodatkiem -jerzyn, jerzy; jerz; 007]:
co chcesz wiedzieć a moje paroletnie doświadczenie z białym wiślanym
piachem wyjdzie jak na dłoni.
Na początek radzę jednak odpuścić sobie 2 lata i siej 3-4x w roku (czyli
ile się da i jak różne się da) rośliny nawozowe do przekopania. Wszystko
zależy od tego jak dużą powierzchnię chcesz zagospodarować od razu i czy
masz stały dostęp do obornika, no i do gliny oczywiście.
Jak masz przekompostowany obornik i korę to możesz zacząć zakładać
rabaty bylinowe, no może nie pod wszystkie.
TaBaza = Biblia początkującego ogrodnika.

Wrzuć w google http://tabaza i bądź bywalcem.

Na pierwszy rzut wysiej kwiaty łąkowe.
--
pozdr. Jerzy

16. Data: 2008-05-20 16:57:43

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN pisze:

> Na pierwszy rzut wysiej kwiaty łąkowe.

Dzięki za informacje, zastosuję.
Nie mam jakiś wielkich ambicji ogrodniczych, chcę posiać, posadzić stałe
rośliny, by mieć czas na inne zajęcia, wyjazdy itp. i nie być uwiązana
do ziemi, a równocześnie chciałabym mieć owoce i kwiaty cieszące oko,
zioła do kuchni. Warzywa odpuszczam całkiem.

Tymczasem zakwitła glicynia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad3f78ec81678464
.html
(jeśli podwójnie kliknąć, to będzie oryginalny rozmiar)
Pytanie w związku z nią: ciąć te wijące się wąsy, by podobnie kwitła za rok?
--
B.

17. Data: 2008-05-20 18:22:16

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Maj, 17:41, JerzyN <0...@m...pl> wrote:

> Czego?
> --
> pozdr. Jerzy

Szkoda gadać...

18. Data: 2008-05-22 00:58:10

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk wrote:

> Raczej to drugie.
> Dwa gniazda os zostały zlikwidowane w garażu, szerszenie latają pod
> dachem, aż furczy.

U mnie szerszenie co roku harcują, ale jak dotąd to ja jestem groźniejszy...
Za to na te cholerne skorki to nie mam recepty. Nic do nich nie mam poza
tym, że są dla mnie obrzydliwe i że WIEM, że gryzą skurczybyki. Chcę się ich
pozbyć, ale w drewnianej chałupie to raczej chyba niemożliwe?
Ktoś ma jakąś cudowną receptę?
Szukałem w necie i nic nie znalazłem.
Czy mam to po prostu mało-ekologicznie zbryzgać Raidem?

moon

19. Data: 2008-05-22 02:10:28

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ktoś ma jakąś cudowną receptę?
> Szukałem w necie i nic nie znalazłem.

> Czy mam to po prostu mało-ekologicznie zbryzgać Raidem?

Nie!
Sprzedaj chałupę.

20. Data: 2008-05-22 08:40:40

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora