romb

1. Data: 2007-10-18 15:05:32

Temat: romb
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję pomocy w rozwiazaniu zadania .A myslałam ze mnie to nie dopadnie
oblicz pole rombu mając jego obwód 36 i jedną przekątną 4,4
Musi być to proste wzor to 1/2 przekatna razy przekatna no i utknełam....

2. Data: 2007-10-18 15:23:12

Temat: Re: romb
Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:ff7sva$lcb$1@mx1.internetia.pl...
> Potrzebuję pomocy w rozwiazaniu zadania .

Ale to zagadnienie do alt.pl.matematyki raczej, nie do *.dzieci...

> A myslałam ze mnie to nie dopadnie
> oblicz pole rombu mając jego obwód 36 i jedną przekątną 4,4
> Musi być to proste wzor to 1/2 przekatna razy przekatna no i utknełam....

To proste - narysuj ten romb i przyjrzyj się jego ćwiartce.
Wskazówka: tw. Pitagrasa.

Wyjdzie ża kwadrat ćwierci obwodu równy jest sumie kwadratów
połówek przekątnych. Ew. w dwakroć większej skali, kwadrat
połowy obwodu równy jest sumie kwadratów przekątnych.

Nie wiem tylko, KTO dostanie ocenę....

Maciek

3. Data: 2007-10-18 15:26:59

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TMK" <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> oblicz pole rombu mając jego obwód 36 i jedną przekątną 4,4
> Musi być to proste wzor to 1/2 przekatna razy przekatna no i utknełam....

Jaka jest długość jednego boku rombu? W jakim stosunku przecinają się
przekątne? Pod jakim kątem?
:)

T. D.

4. Data: 2007-10-18 15:27:58

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
> połówek przekątnych. Ew. w dwakroć większej skali, kwadrat
> połowy obwodu równy jest sumie kwadratów przekątnych.

Ha twierdzenia Pitagorasa nie było... sprawdzałam oczywiście sinusów i
innych też, Myślałam ze mozę z pola trojkąta ale syn mi mówi ze wysokość
jest zawsze prostopadła do podstawy.....

5. Data: 2007-10-18 15:35:42

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Dryjanski" <T...@n...o2.pl> napisał w
wiadomości news:ff7u2u$5mp$1@atlantis.news.tpi.pl...
> "TMK" <t...@p...onet.pl> wrote in message
>
> Jaka jest długość jednego boku rombu? W jakim stosunku przecinają się
> [...]
No widzę ze są 4 trojkaty prostokatne ale mam ich tylko przeciwprostokątną
=9 (1/4 obwodu) i jedną przyprostokatną rowna 2,2. a tu chyba trzeba do
wzoru na pole trójkata wysokość(któraa jest prostopadła do podstawy...
kurcze ja tego nie widzę....

6. Data: 2007-10-18 15:37:45

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> =9 (1/4 obwodu) i jedną przyprostokatną rowna 2,2. a tu chyba trzeba do
> wzoru na pole trójkata wysokość(któraa jest prostopadła do podstawy...

Skoro masz przyprostokątną i przeciwprostokątną, zastosuj twierdzenie
Pitagorasa.
Mając wszystkie boki policzysz pole bez trudu.

T. D.

7. Data: 2007-10-18 15:37:57

Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK myślał, myślał i wymyślił, że:
> Potrzebuję pomocy w rozwiazaniu zadania .A myslałam ze mnie to nie dopadnie
> oblicz pole rombu mając jego obwód 36 i jedną przekątną 4,4
> Musi być to proste wzor to 1/2 przekatna razy przekatna no i utknełam....

Przekątne rombu przecinają się pod kątem prostym i w połowie swoich
długości.
http://www.szulakiewicz.pl/showimage.php?id=19

Zaznaczony na czerwono trójkąt jest prostokątny, zatem:

(d1/2)^2 + (d2/2)^2 = a^2
Wiemy, że:
d1 = 4,4
a = 36/4

--
Nie pisz do mnie, i tak nie sprawdzam tej poczty.
Yakhub

8. Data: 2007-10-18 15:39:43

Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yakhub myślał, myślał i wymyślił, że:
> [...]

> długości.
> http://www.szulakiewicz.pl/showimage.php?id=19

> Zaznaczony na czerwono trójkąt jest prostokątny, zatem:

No i nie zapominaj, że pole rombu to: (d1*d2)/2

9. Data: 2007-10-18 15:45:34

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za pomoc,ale problem pozostaje...
TWIERDZENIA PITAGORASA jeszcze nie brali....... na pewno no i o to
chodzi jak rozwiązać stosujac to twierdzenie to wiem , ale jak bez tego i
prostymi metodami bez sinów i innych... to 6 klasa podstawóeki

10. Data: 2007-10-18 15:46:08

Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yakhub pisze:

> No i nie zapominaj, że pole rombu to: (d1*d2)/2

A nie prościej podstawić do wzoru Herona ?

Adam

inna metoda nauki?
Wycieczka do hospicjum
Czy ja jestem chora czy pani?
czy ktos pamięta skład kropli?
Re: Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?