romb

51. Data: 2007-10-19 13:22:48

Temat: Re: romb
Od: Beazuku <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To jak z tym rozwiązaniem ??

52. Data: 2007-10-19 13:34:34

Od: "malalai" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beazuku" <b...@o...pl> napisał w

> To jak z tym rozwiązaniem ??

bez pitagorasa lub herona ni w zab;) 4 matematycznych chlopa w pracy knulo i
nic nie wyknuli;)

pozdr
malalai i niko

53. Data: 2007-10-19 14:12:55

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:
> Użytkownik "@nn" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Aaaaa... to może napisz, co rozumiesz pod nazwą romb i przekątna, bo
> faktycznie tu może być pies pogrzebany :-)

W/g mua:
Przekątna - odcinek łączący 2 niekolejne wierzchołki wielokąta bądź
łączący 2 wierzchołki nie leżące na tej samej ścianie.
Romb - równoległobok o równych bokach.
A teraz wyjaśnię jeszcze raz o co mi chodziło:
trochę mi z tym zeszło, bo musiałam czasnąć rysunek (romb wymiarach
rzeczywistych czyli 4x9cm):
http://romb.gu.ma/
obejrzyj go i pokaż mi palcem, jak chłop krowie na rowie w którym
miejscu przekątna ma 4,4cm?
Ania (antytalent matematyczny)
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

54. Data: 2007-10-19 14:22:03

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

@nn napisał(a):

> obejrzyj go i pokaż mi palcem, jak chłop krowie na rowie w którym
> miejscu przekątna ma 4,4cm?
> Ania (antytalent matematyczny)
Mogę ja?
BD
pozdrawiam
Ania

55. Data: 2007-10-19 14:24:38

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://romb.gu.ma/
> obejrzyj go i pokaż mi palcem, jak chłop krowie na rowie w którym miejscu

Na Twoim rysunku faktycznie żadna przekątna pewnie nie ma 4,4 cm, ale
zdajesz sobie, mam nadzieję, sprawę, ze to jest tylko jeden z nieskończonej
liczby rombów, które mogą mieć przekątne z otwartego przedziału (0, 18)?
Przecież w kwestii rombów startujemy od kwadratu, którego obie przekątne
mają ok 12,7 cm a kończymy na takim całkiem płaskim, w którym jedna
przekątna dąży do 0, a druga do 18. Spróbuj z tymi trójkątami, o których
pisałam. Prościej nie umiem ;-)

Agnieszka

56. Data: 2007-10-19 14:35:16

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> płaskim, w którym jedna przekątna dąży do 0, a druga do 18. Spróbuj z tymi
> trójkątami, o których pisałam. Prościej nie umiem ;-)

No i żeby się nikt nie przyczepił o szczegóły: obracamy się w kręgu rombów o
obwodzie 36 cm :-)

Agnieszka

57. Data: 2007-10-19 15:08:18

Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@g...pl> napisał
w wiadomości news:ffadqo$l6$1@inews.gazeta.pl...

> W/g mua:
> Przekątna - odcinek łączący 2 niekolejne wierzchołki wielokąta
> bądź łączący 2 wierzchołki nie leżące na tej samej ścianie.
> Romb - równoległobok o równych bokach.

OK. :)

> [...]
> (romb wymiarach rzeczywistych czyli 4x9cm):
> http://romb.gu.ma/
> obejrzyj go i pokaż mi palcem, jak chłop krowie na rowie

Noo... tutaj BD ma jakieś 7 cm, nie? To spróbuj narysować
jeszcze raz, tylko weż mniejsze h, tzn. mniejszy kąt BAD.
I zobacz, jaka wyjdzie wtedy BD.

Albo od razu: bok AB, a potem cyrkiel, i ze środka A okrąg
o promieniu 9 cm, zaś ze środka B okrąg o promieniu 4,4 cm.
Na przecięciu okręgów punkt D, reszta rombu już trywialna.

I jak?

Maciek

58. Data: 2007-10-19 15:38:50

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciek pisze:

> Noo... tutaj BD ma jakieś 7 cm, nie? To spróbuj narysować
> jeszcze raz, tylko weż mniejsze h, tzn. mniejszy kąt BAD.
> I zobacz, jaka wyjdzie wtedy BD.

O żesz, co za blondynka ze mnie, totalna kompromitacja - w ogóle nie
wzięłam pod uwagę kąta...
Taki miał być: http://romb1.gu.ma/ ?
Chyba zaszyję się w jakimś kącie i zamknę w sobie po takiej wpadce :/
Ania

59. Data: 2007-10-19 18:24:33

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "malalai" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Beazuku" <b...@o...pl> napisał w

> bez pitagorasa lub herona ni w zab;) 4 matematycznych chlopa w pracy knulo
> [...]
Wyjaśniam BYŁA POMYŁKA W ZADANIU. powinna być podana WYSOKOŚC A NIE
PRZEKĄTNA.
oczywiście w takim przypadku rozwiązanie nie wymaga Pitagorasa Herona i
całek....

Dziękuję wszystkim którzy męczyli to zadanie ze mną...

60. Data: 2007-10-19 18:39:44

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK napisał(a):

> [...]
> całek....
>
> Dziękuję wszystkim którzy męczyli to zadanie ze mną...

Dziękuję za wyjaśnienie.
pozdrawiam
Ania

inna metoda nauki?
Wycieczka do hospicjum
Czy ja jestem chora czy pani?
czy ktos pamięta skład kropli?
Re: Test z VI klasy. Pisał do partacz, czy to ja mam jakieś braki?