rośliny na parapet i balkon

1. Data: 2005-05-05 20:38:13

Temat: rośliny na parapet i balkon
Od: "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

po przeglądnięciu grupy zauważyłem, że do skrzynek polecacie takie
rośliny jak aksamitki, bratki i pelargonie.. słyszałem jednak o
roślinach, które odstraszają (podobno) owady. w sklepie polecono mi
'bakopę'. czy ona ma faktycznie takie właściwości? jeśli nie ona, to
czy są takie rośliny? (poza owadożernymi ;]
czy poza pelargonią do skrzynek nadaje się co wieloletniego? a może
coś pnącego możecie polecić? (najlepiej jeszcze mrozoodpornego ;]
Arkadiusz

2. Data: 2005-05-06 07:46:09

Temat: Re: rośliny na parapet i balkon
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm> napisał w wiadomości
> czy poza pelargonią do skrzynek nadaje się co wieloletniego? a może
> coś pnącego możecie polecić? (najlepiej jeszcze mrozoodpornego ;]
> [...]

Jako wypełnienie można posadzić iglaki, a latem dokładać rośliny kwitnące
jednoroczne. Najlepiej posadzić je do oddzielnych doniczek, które można
pochować między zielone gałązki np, jałowca pośredniego.
Kwiaty jednoroczne kwitna długo a byliny niestety nie :-(
pozdrawiam,
Bogda

3. Data: 2005-05-06 12:39:42

Od: "AnnaF" <annpom1@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rośliny jak aksamitki, bratki i pelargonie.. słyszałem jednak o
> roślinach, które odstraszają (podobno) owady.

Podobno Plectranthus
pozdrowienia
Ania

4. Data: 2005-05-10 20:21:08

Od: "Marcin J." <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rebel" napisał w wiadomości
> czy poza pelargonią do skrzynek nadaje się co wieloletniego? a może
> coś pnącego możecie polecić? (najlepiej jeszcze mrozoodpornego ;]

Obecnie (od roku) eksperymentuję z powojnikami: dwa duże w dużej skrzyni
(razem z kokornakiem) i dwa małe (typu bylina) w mniejszej skrzynce na
poręczy balkonu. Te małe miały zwisać ale nie zwisają (podobnie jak róża) i
to właściwie cały problem. Kwitną dość długo (zależy od odmiany) - wybór
jest spory (choć nie zawsze można dostać to co się chce w sklepie/centrum na
miejscu, a zamówienia też nie zawsze działają). Z mrozoodpornością nie ma
problemu (poznań). Wieloletnie rośliny są całkiem fajne - szczególnie takie
szybko rosnące pnącza (potrzeba dużej skrzyni) - zarastają cały balkon w
ciągu 2-3 lat. Poprzednio miałem winobluszcza - wypijał do 20l wody
dziennie - potwór - było wszędzie zielono. Kokornak, który miał go zastąpić
jakoś się długo zbiera (to podobno u niego normalne) i niestety źrą go
przędziorki. Myślę, że większość roślin wieloletnich poradzi sobie na
balkonie. Jako alternatywę można rozważyć samosiejki takie jak np. fiołek
rogaty - właśnie pełno mi tego wylazło w skrzynkach, w które miałem wsadzić
aksamitki :)
Co do roślin odstraszających to podobno aksamitki miały odstraszać
przędziorki - ale moje przędziorki są chyba jakieś zmutowane, bo parę lat
temu aksamitki jadły całkiem żwawo. Takie robaczki potrafią przystosować się
do tych wszystkich insektycydów (czy jak to się w przypadku pajęczaków
nazywa?) - to i z naturalnymi problemami sobie poradzą.

--
Pozdrowionka
marcin

Jak wychodować kosodrzewinę?