rosliny w doniczka a zima

1. Data: 2004-02-07 20:54:21

Temat: rosliny w doniczka a zima
Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nowy pomysl na swoj taras. Chce w duze donice zasadzic jakies thuje, bluszcze
moze
rozaneczniki. Jeszcze dokladnie nie wiem. Oczywiscie zalozenie jest takie, ze beda
stac
przez caly rok na tarasie. Czy ktos tak robi, jakie iglaki sadzic. Oczywiscie w tych
donicach chcialabym zasadzic jakies male tulipany, krokusy narcyze. Wszystko jest w
fazie
planowania wiec szukam nalepszych gatunkow do tego typu eksperymentow.

Dziekuje za odpowiedzi NA TEMAT

Pozdrawiam
Kasia

2. Data: 2004-02-07 22:03:16

Temat: Re: rosliny w doniczka a zima
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

ciekawe ile postow bedzie mial ten watek
jesli ma byc on caly czas NA TEMAT
:P
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

3. Data: 2004-02-08 19:33:10

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzia" <k...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Wszystko jest w fazie
> planowania wiec szukam nalepszych gatunkow do tego typu eksperymentow.

Ja bym posadzila iglaki wolno rosnace takie jak np. swierk conica,
kosodrzewine albo jakies karlowate gatunki.
A do tego cos zimozielonego co moze rosnac w ziemi dla iglakow, moze irgi,
golterie sa piekne, albo wrzosce i wrzosy.
O ile sie dobrze orientuje to kwitna w roznych porach.
Magda

4. Data: 2004-02-09 08:20:21

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> Ja bym posadzila iglaki wolno rosnace takie jak np. swierk conica,
> kosodrzewine albo jakies karlowate gatunki.
> A do tego cos zimozielonego co moze rosnac w ziemi dla iglakow, moze irgi,

bardzo dobrze do donic nadaje się większość jałowców, średnio i wolnorosnące
odmiany żywotnika zachodniego (np. Smaragd)
Rośliny formowane z wymienionych powyżej - formy pienne itp. Kosodrzewiny są
bardzo dobre do tego celu i również inne wolnorosnąe sosny.
Z liściastych fajnie wyglądają i nienajgorzej dają sobie radę klony (np.
Globosum), brzozy (Youngii).
Trzeba pamiętać, że pomimo tego, że te rośliny dają sobie nieźle radę w
donicach to te muszą być dobrane pojemnością i kształtem.
Nie wolno zapominać o podlewaniu.

pozdrawiam
Kidzio
s...@o...info

5. Data: 2004-02-09 10:23:32

Od: "Rafał" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

?

6. Data: 2004-02-09 17:17:09

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... średnio i wolnorosnące
> odmiany żywotnika zachodniego (np. Smaragd)

Pod tą odmianę to raczej taki większy pojemnik, bo 'Shmaragd' wcale tak
wolno nie rośnie i mały nie jest, szczególnie w żyznym podłożu. No, chyba że
będziemy go głodzić.

I to duuuże.

Pozdrawiam
PP.

7. Data: 2004-02-09 17:57:42

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "1stgreen" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tak
> wolno nie rośnie i mały nie jest, szczególnie w żyznym podłożu. No, chyba

wg. mojej wiedzy i doświadczenia 'Smaragd' plasuje się tak po środku, jeżeli
porównamy przyrosty roczne,
w donicy są one przynajmniej połowę mniejsze niż w ziemi

> I to duuuże.

najlepiej jak największe - lepsza i jest wtedy stabilność cieplna i mniejsze
wahania wilgotności.

ostatnia uwaga przy uprawie roślin w donicach - nie powinno się trzymać
rośliny w tym samym rozmiarze donicy dłużej niż 3 lata,
przy formach mocno karłowych do 4-5 lat.

pozdrawiam
s...@o...info

8. Data: 2004-02-09 20:49:17

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kidzio" <s...@o...info> writes:

> Z liściastych fajnie wyglądają i nienajgorzej dają sobie radę klony
> (np. Globosum),

Dodaj, że szczepione na wysokości 40-60 cm.

Z klonów, to sugerowałbym A. palmatum w odmianach, ot, z grup
Dissectum i/lub Linearilobum.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Były trzy Lizy. Raz a'propos Liz
Powiedział ktoś na Akropolis:

9. Data: 2004-02-09 21:14:26

Od: "Kidzio" <s...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m2r7x4c71u.fsf@sapijaszko.net...
> "Kidzio" <s...@o...info> writes:

> Dodaj, że szczepione na wysokości 40-60 cm.

miałem na myśli tak ok 140 cm. i koronka średnicy ok 40-50 cm.

> Z klonów, to sugerowałbym A. palmatum w odmianach, ot, z grup
> Dissectum i/lub Linearilobum.

te z kolei do półcienia, osłoniętego od wiatrów i na łagodne zimy

pozdrawiam
Kidzio

10. Data: 2004-02-10 19:22:14

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kidzio" <s...@o...info> writes:

> te z kolei do półcienia, osłoniętego od wiatrów i na łagodne zimy

Ależ to oczywiste. Zresztą, pisząc o tych palmatum jakoś a'priori
zakładałem, że będzie możliwość zabrania donic z drzewami w mroźne
zimy w cieplejsze miejsce. Dopiero później przeczytałem (ze
zrozumieniem :-)), że na tarasie miałoby stać cały rok. To w takim
razie poszukałbym czegoś odporniejszego, może A. campestre w
odmianach. Choć bez dobrego okrywania donicy z korzeniami na zimę to
się nie obędzie, niezależnie od gatunku.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien człowiek z Kalkuty