rów melioracyjny - czym obsadzić?

1. Data: 2005-06-21 08:02:36

Temat: rów melioracyjny - czym obsadzić?
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wzdłuż działki mam wykopany rów melioracyjny. Posiałam tam trawę, ale
spłynęła z deszczem na dno. W ogóle ziemia się czasami osówa, wszystko
zaczyna być nierówne i źle sie kosi.
Będę w wakacje poprawiała, ale mam pytanie, co mi radzicie tam posadzić?
Tak aby brzegi się nie osuwały i aby nie wymagało dużo pracy potem.
Jeśli trawa to chyba tylko z rolki.

Edyta

2. Data: 2005-06-21 08:47:17

Temat: Re: rów melioracyjny - czym obsadzić?
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> napisał w wiadomości
(...)
> Będę w wakacje poprawiała, ale mam pytanie, co mi radzicie tam posadzić?
> Tak aby brzegi się nie osuwały i aby nie wymagało dużo pracy potem.
> Jeśli trawa to chyba tylko z rolki.

Jak niezbyt nasłonecznione, to może barwinek.
Tworzy z czasem taką gęstwinę korzeni, że nawet widły trudno wbić.

pozdrawiam Krycha

3. Data: 2005-06-21 08:48:18

Od: "Michał Szerling" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Będę w wakacje poprawiała, ale mam pytanie, co mi radzicie tam posadzić?
> Tak aby brzegi się nie osuwały i aby nie wymagało dużo pracy potem.

Ja mam taki rów od ulicy i w zeszłym roku przykryliśmy go folią ogrodniczą
(czarna pleciona) i posadziliśmy irgi, róże (te dzikie w różnych kolorach,
nie wiem jak je fachowo nazwać), pęcherznice. Kilka irg nie przeżyło zimy,
ale reszta jest OK. Powolutko to wszystko zaczyna się rozrastać i myślę, że
w przyszłym roku będzie całkowicie niewidoczny ten rów. Praca ogranicza się
do wycieczek co dwa, trzy tygodnie po tym rowie i wyrywaniu niewielkich
ilości chwastów, które wyrastają we wszelkich możliwych dziurach :-).
Trawa u mnie odpadała, ze względu na zbyt strome ściany rowu (problem z
koszeniem).
Jestem szczególnie zaskoczony efektami związanymi z folią, ona naprawdę
hamuje rozwój chwaściorów, rośliny rosną wyraźnie lepiej, a mam ją położoną
na dosyć dużej powierzchni oprócz tego rowu.

Michał Szerling

4. Data: 2005-06-21 13:17:29

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michał Szerling wrote:

> Jestem szczególnie zaskoczony efektami związanymi z folią, ona naprawdę
> hamuje rozwój chwaściorów, rośliny rosną wyraźnie lepiej, a mam ją położoną
> na dosyć dużej powierzchni oprócz tego rowu.

A za kilka lat bedziesz sie glowil jak to swinstwo usunac nie niszczac roslin.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2005-06-21 16:09:55

Od: "Michał Szerling" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A za kilka lat bedziesz sie glowil jak to swinstwo usunac nie niszczac
> roslin.

Nie widzę specjalnie potrzeby żeby to usuwać wogóle (folia jest przykryta
korą). Ale jak mnie najdzie to już w kilku miejscach to robiłem i zapewniam
Cię, że trwa to dużo krócej niż układanie przy istniejących roślinach :-).
Poza tym ilość czasu jaka potrzebna jest na odchwaszczanie bez folii jest
poza naszym zasięgiem w tej chwili. A z folią tylko skrzyp czasami wyrośnie
tam gdzie go nie chcemy :-).

Michał

6. Data: 2005-06-21 18:14:42

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michał Szerling wrote:

> Nie widzę specjalnie potrzeby żeby to usuwać wogóle (folia jest przykryta
> korą).

A pod folia ziemia nie oddycha.

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2005-06-21 21:29:04

Od: "Michał Szerling" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A pod folia ziemia nie oddycha.

Może nie nie oddycha wogóle, ale oddycha mniej (folia jest pleciona).
Jak na razie nie widzę skutków ubocznych mniejszego oddychania ziemi, za to
plusy są widoczne - dłużej się wilgoć trzyma, ilość chwastów jest znikoma (a
mamy z dwóch boków 70 m praktycznie łąkę) no i podobno cieplej tam jest pod
spodem.
Zresztą ja i tak w związku z tym, że nie mam kiedy na tej całej połaci z
krzewami usuwać chwastów jestem z tego rozwiązania zadowolony. Mieliśmy parę
tygodni tą część w tamtym roku bez folii i to był po prostu mały horrorek
:-).

Michał

8. Data: 2005-06-21 21:36:27

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Michał Szerling wrote:

> (folia jest pleciona)

Aaa, to znaczy to nie jest folia.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2005-06-21 21:51:58

Od: "Michał Szerling" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aaa, to znaczy to nie jest folia.

O mamo, pisałem to w pierwszym newsie :-). Napiszę może tak, zapleciona
pocięta w wąskie paski folia (nie agrowłóknina) :-). Link tutaj:
http://www.agrimpex.pl/folie.php?folie_id=27

--
Pozdr.,
Michał

10. Data: 2005-06-22 06:59:00

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest mata ogrodnicza.

W tym rowie, wiosną płyną tony wody. Czasami woda stoi tam 2 miesiące, teren
jest cały dzień słoneczny. Nie wiem co wytrzyma takie warunki, ale róże to
chyba nie.
Jakieś inne pomysły?

Edyta

Użytkownik "Michał Szerling" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:d9a273$8md$1@news.onet.pl...

> O mamo, pisałem to w pierwszym newsie :-). Napiszę może tak, zapleciona
> pocięta w wąskie paski folia (nie agrowłóknina) :-). Link tutaj:
> [...]

robactwo.. :(
Czy jukka doniczkowa przeżyje kwitnienie?
Monstera - rozmnazanie
Jak daleko od płotu mogę sadzić
Pozno sadzone roze