roza choruje

11. Data: 2003-07-24 11:00:15

Temat: Re: roza choruje
Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.ogrodnik.pl/choroby/choroby_03_11.asp
> http://www.ogrodnik.pl/choroby/choroby_02_01.asp
> http://www.dor-rol.com.pl/dir-arch/0700-7-2.htm
>
> Znajdziesz tutaj najpopularniejsze choroby i szkodniki róż.
> Pajęczynki i kropeczki też.
> Tekstu na dwie minuty czytania.
> I może przyjrzyj się dokładnie róży , żeby jednak wiedzieć co ją żre.
> No cóż , jeśli już Dirko jest takim farbowanym liskiem i "się nie zna" ,
> zawsze możesz się zwrócić do fachowców z ISK w Skierniewicach.
> Wystarczy wysłać maila.
Dzieki bylam na wszystkich wskazanych stronach zanim zadalam pytanie na
liscie i przegladalam rowniez archiwum.
Po pierwsze, nie ma tam zdjec a opisy nie bardzo przystaja do tego co widze.
A porownanie tego co widze z tym co tam jest napisane kaze mi sadzic, ze
szkodnikow jest wiecej niz jeden gatunek.
Po drugie tego czegos co zre roze nie bylo widac, tylko pajeczynki i czarne
kropeczki.
Po trzecie nigdzie nie ma na temat okraglutkich dziurek w lisciach.
Po czwarte na wszelki wypadek umylam ruze i nadal nie wiem co z nia dalej
robic.
Po piate nie podales maila do ISK (co to za skrot) ?
Po soste serdecznie dziekuje za probe pomocy.

Asia

12. Data: 2003-07-24 11:01:31

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakbyś była dobrze wychowana, to byś nie była niekulturalna.
Przyganial kociol garnkowi...

Asia

13. Data: 2003-07-24 11:18:44

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bfodth$jon$1@atlantis.news.tpi.pl Kronopio
<c...@o...pl> napisał(a):

> No cóż , jeśli już Dirko jest takim farbowanym liskiem i "się nie zna" ,
> to zawsze możesz się zwrócić do fachowców z ISK w Skierniewicach.

Hejka. Tereniu, jeśli już jestem tym liskiem, to raczej srebrnym, a
dokładniej siwym. ;-)

> Wystarczy wysłać maila.

A adresik, kto poda Asi adres do ISK? :-)
Pozdrawiam upalnie Ja...cki

14. Data: 2003-07-24 11:21:19

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <J...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

> Po piate nie podales maila do ISK (co to za skrot) ?

Wrzuć w google ISK Skierniewice.
Znajdziesz wszystko.

Kronopio

15. Data: 2003-07-24 11:22:42

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wrzuć w google ISK Skierniewice.
> Znajdziesz wszystko.
Sluchaj wpadlam na to wczesniej, ale ich strona mi sie nie otwiera...

Czy to oni organiuzuja co roku "Swieto kwiatow owocow i warzyw" ?

Asia

16. Data: 2003-07-24 11:35:21

Od: "Kronopio" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Tereniu, jeśli już jestem tym liskiem, to raczej srebrnym, a
> dokładniej siwym. ;-)

A Gwidonek co na to ? ;-)
Metamorfozę przyjął chyba radośnie , a kolor mu obojętny :-)))

> A adresik, kto poda Asi adres do ISK? :-)
> Pozdrawiam upalnie Ja...cki

Angielska strona ISK. Polska nie działa .

Pozdrawiam równie upalnie
--
Kronopio

17. Data: 2003-07-24 11:50:25

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bfogd4$r9n$1@nemesis.news.tpi.pl Kronopio
<c...@o...pl> napisał(a):
> Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> A Gwidonek co na to ? ;-)
> Metamorfozę przyjął chyba radośnie , a kolor mu obojętny :-)))

Hejka. Na razie nic o tym nie wie. :-) Może jak będę omijał nory, to się
nie połapie. ;-)
Pozdrawiam chytrze Ja...cki

18. Data: 2003-07-24 11:56:52

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Asia
(...)
> Po piate nie podales maila do ISK (co to za skrot) ?

Kronopio to dziewczyna i to całkiem ładna :-))
ISK to Instytut Sadownictwa i Kwiaciarstwa w Skierniewicach

> Po soste serdecznie dziekuje za probe pomocy.

> Asia

Asiu 'Złośnico' nie tak prosto ustalić przyczyne na odległość.
Róże sa podatne na wiele chorób , słaby wzrost liście niedorozwiniete,
przyczyną może być zmęczenie gleby.
Bakterie z rodzaju Agrobacterium powodują tzw.guzowatość korzeni.
Rak atakujacy róże wywoływany przez grzyb Coniothyrium.
Maczniak prawdziwy,
Mączniak rzekomy
Rdza róży
Czarna plamistość rózy
Oraz róznego rodzaju szkodniki;
Skoczek różany
Mszyca różanowo-szczeciowa
Nimólka różana
Bruzdownica pędówka
Miesierka różówka
Tasznikowate itd. i.t.p.
Przybliżyłem Ci w małym zarysie, spróbuj wypożyczyć książkę Gottfried
Stelzer
Choroby i szkodniki roślin ozdobnych w ogrodzie.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

19. Data: 2003-07-24 12:31:49

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sek w tym, ze to nie w ogrodzie tylko w doniczce (nie wiem czy jest
roznica), to jedno. Chcialam roze ratowac szybko i naiwnie mialam nadzieje,
ze skoro nie znalazlam ratunku szybko w googlach to jakis dzentelmen mnie
poratuje. No coz, troszke sie zawiodlam. Wyglada na to, ze tu raczej nie ma
co sie pojawiac i pytac, bo nikt sie nie zainteresuje i nie podpowie. Kazdy
tylko wali na oslep "help you self" i czesc.

Asia

20. Data: 2003-07-24 12:33:25

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Asiu 'Złośnico' nie tak prosto ustalić przyczyne na odległość.
A dlaczego 'zlosnico' ? Przeciez podziekowalam jedynej osobie, ktora
probowala mi pomoc i to bez zlosci czy zlosliwosci.

Asia

przycinanie thuii
Gdzie kupować liliowce?
Schisandra