przycinanie thuii

1. Data: 2003-07-21 09:17:35

Temat: przycinanie thuii
Od: "Bozenka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, na pewno o tym bylo , ale jestem tu pierwszy raz. Mam rozne wersje,
wiec pytam sie was. A wiec czy mozna a jesli tak to w jakiej porze roku
przycinac od goru thuje.

za wszelkie owagi dziekuje.
Arek

2. Data: 2003-07-21 10:43:28

Temat: Re: przycinanie thuii
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bfgar0$gk5$1@news.onet.pl Bozenka
<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> A wiec czy mozna a jesli tak to w jakiej porze roku
> przycinac od goru thuje.

Hejka. Ponieważ jesteś pierwszy raz to proszę. Na drugi raz skorzystaj z
wyszukiwarek lub archiwum grupy. :-)
Rośliny iglaste są na ogół trudne do formowania. Dlatego rosnące
pojedynczo lub w luźnych grupach nie wymagają specjalnego formowania.
Wyjątek stanowią cisy, tuje, niektóre cyprysiki i niektóre gatunki choiny.
Lepiej znoszą cięcie rośliny młodsze niż starsze, zdrowsze niż chore i
rosnące w cieniu niż w pełnym słońcu Nie powinno się ciąć sosen i świerków.
Można natomiast regulować ich wzrost poprzez odłamywanie świeżych
przyrostów. Wykonuje się to wiosną, gdy przyrosty nie rozchylą jeszcze
igieł. Wtedy są miękkie i łatwo je odłamać. Tak prowadzona sosna będzie
zwarta o ładnym pokroju.
Cięcie prześwietlające - stosuje się tam gdzie silny wzrost krzewów
powoduje zagłuszanie rosnących obok innych roślin. Cięcie takie polega na
usunięciu kilku starych przyrostów. Takie cięcie wykonuje się tuż przed
ruszeniem wegetacji tj. w końcu lutego - na początku marca lub po
zakończeniu wzrostu (koniec sierpnia, początek września)
Cięcie zdrowotne - polega na usuwaniu pędów porażonych przez choroby, a
w niektórych przypadkach na usunięciu całych roślin i ich spaleniu. Przegląd
zdrowotny powinniśmy prowadzić każdego roku, usuwając pędy z objawami lub
podejrzeniem chorób.
Cięcie żywopłotów iglastych - żywopłoty w zależności od gatunku z
jakiego zostały założone, przycinamy jeden lub dwa razy w sezonie. Żywopłot
zakładamy z roślin młodych 3 - 4 letnich. Sadzimy je pod koniec lata, wiosną
przycinamy wierzchołki na przyroście zeszłorocznym. Prowadzimy je stopniowo
w górę dopóki nie osiągniemy zaplanowanej wysokości. Wąskostożkowe odmiany
żywotników, cyprysików, i jałowców zaczynamy przycinać, gdy najsilniej
rosnące okazy osiągną pożądaną wysokość. Dwukrotnego cięcia w roku wymagają
świerki, modrzewie i choiny. Pierwsze cięcie wykonuje się przed ruszeniem
wegetacji, a drugi na początku lata. Cięcie należy wykonywać każdego roku,
jeżeli to zaniedbamy, to rośliny szybko wybiją w górę ogołacając się od dołu
(szczególnie świerki i choiny). Świerk i choina nie znoszą silnego cięcia w
przeciwieństwie do modrzewia.
Pozdrawiam wstępnie Ja...cki

3. Data: 2003-07-21 20:26:51

Od: "Abakus" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj:)
Akurat w tym moge Ci pomoc bo tne thuje bardzo czesto u siebie na dzialce.
Thuja bardzo dobrze znosi ciecie!!!
nawet powiedzial bym ze to lubi;), wtedy dostaje duzo mlodych pedow i robi
sie gesta!
ja u siebie tne thuje w rozne formy najbardziej mi sie podoba forma trzech
kol. Chetnie moge przeslac Ci na maila fotki sama ocenisz.
Pierwsze ciecie moze troche Cie wystraszyc bo krzew wyglada dziwnie, po
kilku dniach koncowki ktore byly ciete przyschna, nie przejmuj sie za okolo
2-3 tygodni zacznie krzew wypuszczac nowe pedy, najlepszy efekt bedzie juz w
przyszlym roku!
Najlepszy jest terazniejszy czas na pierwsze i ostatnie ciecie w tym roku
jeszcze do konca sierpnia mozna to zrobic. Pozniejsze przyciecie moze
spowodowac ze krzew wypusci mlode galazki ktore beda narazone na
zmarzniecie.
Tak wiec tnij zobaczysz jak jak ladnie bedzie wygladac ten krzew.
pozdrawiam Grzesiek

4. Data: 2003-07-22 11:41:25

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

moje tuje uwielbiają cięcie . Robią się gęściutkie i aż widać ze mają ochotę do
życia:-). Pieknie wygladaja. Mamyw ogrodzie i kulki i kosteczki i rozne inne
kształty tujek , wlasnorecznie cięte . Są fantastycznie gęste (pzred cięciem
były takie sobie) a zroku na rok coraz ladniejsze. I nie obrazają sie ani na
ciecie wiosną , ani latem , ani jesienią

Ewa

Gdzie kupować liliowce?
Schisandra
Woda na działce