roznica: cukier brazowy a biały

1. Data: 2004-04-23 08:38:58

Temat: roznica: cukier brazowy a biały
Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Niech mi ktoś powie, proszę, jaka jest różnica między cukrem brązowym a
białym? Do czego można dodawać brązowy i co on powoduje?
Pozdrawiam Kasia

1. Data: 2004-04-23 08:57:35

Temat: Re: roznica: cukier brazowy a biały
Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 23 Apr 2004 10:38:58 +0200, na pl.rec.kuchnia, K_a_s_i_a napisał(a):

> Niech mi ktoś powie, proszę, jaka jest różnica między cukrem brązowym a
> białym? Do czego można dodawać brązowy i co on powoduje?

Podobno brązowy jest zdrowszy, ale spotkałam się z opiniami, że to nie jest
wcale prawda. Nigdy nie używałam cukru brązowego, więc się nie wypowiem.
Dla mnie jedyna różnica to cena. W sklepie z kawą i herbatą w moim mieście,
cukier brązowy kosztuje - UWAGA ! - ponad 100 zł za kg ! Nie skusiłam się.

--
Eva Sheers

1. Data: 2004-04-23 10:31:24

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

K_a_s_i_a wrote:

> Niech mi ktoś powie, proszę, jaka jest różnica między cukrem brązowym a
> białym? Do czego można dodawać brązowy i co on powoduje?

Używam brązowego cukru trzcinowego właściwie do wszystkiego.
Tylko cukier-puder mam zwykły, buraczany. O ile mogłam
zauważyć, nie powoduje nic :-) Dla mnie smakowo jest lepszy,
a konfitury z nim zdecydowanie lepsze. Goście, którzy go dostają
do kawy i herbaty nie narzekają. ładnie się karmelizuje w np. na
jabłkach dodawanych do drobiu.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-04-23 12:30:51

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K_a_s_i_a" <k...@t...o2.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Niech mi ktoś powie, proszę, jaka jest różnica między cukrem brązowym a
> białym?

Zależy jaki cukier kupisz jest go wiele rodzai.

Najczęściej spotykany sypki cukier brązowy (trzcinowy lub buraczany), to
zwykły rafinowany biały cukier barwiony potem w melasie, albo bóg wie w
czym.
Ma walory raczej tylko wizualne.

Prawdziwy brązowy cukier jest brunatny, zbrylony, lepki, ma specyficzny
zapach podobny do miodu spadziowego, jest mniej słodki. Jest nie
oczyszczany, zawiera melasę.
Dość ciężko się go używa przy wypiekach, bo praktycznie nigdy nie udało mi
się go rozmieszać z ciastem, trzeba go rozpuszczać lub topić i tak dodawać.

W odróżnieniu od cukru rafinowanego nie powoduje wypłukiwania z organizmu
składników mineralnych.

IMHO jest wyjątkowo smaczny i jak moje dzieci domagają się słodyczy, to
dostają grudkę takiego cukru.
Karmel zrobiony z udziałem czarnego cukru jest wyjątkowo smaczny i nadaje
wypiekom niepowtarzalny aromat i smak.

Sowa

1. Data: 2004-04-23 12:36:33

Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W odróżnieniu od cukru rafinowanego nie powoduje wypłukiwania z organizmu
> składników mineralnych.

Czemu tak myślisz?

1. Data: 2004-04-23 12:42:01

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@e...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czemu tak myślisz?

Z takimi informacjami się spotkałam.
Sama nie wymysliłam. :-)
Że cukier rafinowany, jaki i mąka rafinowana pozbawione praktycznie
wszystkiego oprócz węglowodanów właśnie tak działają w organizmie.

Sowa

1. Data: 2004-04-23 12:52:14

Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Że cukier rafinowany, jaki i mąka rafinowana pozbawione praktycznie
> wszystkiego oprócz węglowodanów właśnie tak działają w organizmie.

Cukier nie tylko dlatego jest niezdrowy, ze jest oczyszczany :)

1. Data: 2004-04-23 12:53:16

Od: "likaon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cukier nie tylko dlatego jest niezdrowy, ze jest oczyszczany :)
Cukier krzepi, wódka lepij!
likaon

1. Data: 2004-04-23 12:57:50

Od: "Dorunia" <d...@e...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cukier nie tylko dlatego jest niezdrowy, ze jest oczyszczany :)
Sacharoza właśnie tak krzepi ;) Ale co tam :) Ja też używam cukru z
tendencją do tych najbardziej naturalnych jednak właśnie głównie ze względu
na smak :)

1. Data: 2004-04-23 13:04:43

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorunia" <d...@e...onet.pl> napisał w wiadomości

> Cukier nie tylko dlatego jest niezdrowy, ze jest oczyszczany :)

A gdzie ja wysnułam taką tezę, że tylko dlatego?
Bo odnoszę wrażenie, że mocno nadinterpretujesz błahą rozmowę o _różnicach_
pomiędzy ciemnym a jasnym cukrem, jego rodzajach i użytkowaniu.

Sowa

[WROC] zioła - gdzie?
Re: najlepsze pieczywo w Warszawie
Re: najlepsze pieczywo w Warszawie