rozwazania

1. Data: 2001-11-06 20:59:06

Temat: rozwazania
Od: "Aglaja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostanio zastanawiam sie nad pewna kwestia - a to dlatego, ze nareszcie wiem,
co chce w zyciu robic.

Chodzi mi o umysły scisle i humanistow. Czemu niektorzy ludzie sa dobrzy w
rozwiazywaniu zadan, a inni bezblednie umieja wyciagac wnioski z jakiegos
wiersza? Przeciez i do tego potrzeba inteligencji, w koncu nie tak latwo
jest zrozumiec, 'co tez poeta mial na mysli'. Tylko czym roznia sie umysly
humanistyczne od scislych? Co sprawia, ze, powiedzmy, mimo takiego samego
ilorazu inteligencji, rozni ludzie sa dobrzy w roznych dziedzinach? Czyzby
istnialy rozne rodzaje inteligencji?

Piszcie!
Aglaja

1. Data: 2001-11-06 21:37:25

Temat: Re: rozwazania
Od: dEiMoS <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aglaja <a...@o...pl> wrote:
> Czyzby istnialy rozne rodzaje inteligencji?
Kwestia: nawyku, przyzwyczajeń, upodobań itp... Ludzie inteligentni zaóważ
interesują się prawie wszystkim! ;-)

--
# Damian *dEiMoS* Kołkowski ## mailto:d...@c...pl #
## http://213.76.204.186 # iCQ:59367544 # GG:88988 ##

1. Data: 2001-11-06 21:47:35

Temat: Odp: rozwazania
Od: "Jedrek" <c...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli jak ktos interesuje sie np.: przedmiotami scislymi to juz nie jest
inteligenty, tak samo sie tyczy ludzi interesjacych sie tylko przedmiotami
humanistycznymi.
Ja by,m do tego podszedl w ten sposob, ze osoby interesujace sie wszystkim
maja po prostu szersze zainteresowania (tzn. praktycznie nieograniczone) a
osoby interesujace sie dana dzialka tez sa inteligentne tylkoze maja o wiele
bardzie sprecyzowane zainteresowania i nie zawsze maja czas w poglebianiu
wiedzy z innych dzialow, albo ich to po prostu nie interesuje, co wcale nie
uga ich inteligencji
Pozdrawiam
Jedrek

1. Data: 2001-11-06 22:43:50

Od: dEiMoS <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedrek <c...@f...polbox.pl> wrote:
> Czyli jak ktos interesuje sie np.: przedmiotami scislymi to juz nie jest
> inteligenty, tak samo sie tyczy ludzi interesjacych sie tylko przedmiotami
> humanistycznymi.
Zły wniosek wyciągnąłeś, przeczytaj dokładnie posta.

1. Data: 2001-11-06 22:44:06

Od: Daga Gorczyńska <d...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedrek <c...@f...polbox.pl> w artykule
news:9s9lrt$uhg$1@news.lublin.pl pisze...

> [...]
jest
> inteligenty, tak samo sie tyczy ludzi interesjacych sie tylko

Ktoś mi kiedyś dał mądrą radę:

Trzeba wiedzieć wszystko o czymś i coś o wszystkim.

Pozdrawiam,
Daga [w nastroju lekko filozoficznym]

P.S. Jeszcze tam jesteście na czacie? :)

1. Data: 2001-11-07 09:52:39

Od: "Piotr \"StarEd\" Migdał" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyzby istnialy rozne rodzaje inteligencji?

{}Mniej-więcej. Niektórzy są uzdolnieni w wyciąganiu logicznych wniosków,
analogi i podobnych (gdzie 2 + 2 = 4), inni wolą coś bardziej rozmytego,
gdzie należy interpretować m. in. uczucia i gdzie nie ma jednoznacznej
odopwiedzi.

Ja jestem ścisłowcem, zawdzięczam to przede wszystkim swoim zainteresowaniom
ale i pewnie wrodzonej predyspozycji do nauk przyrodniczych.

--
Więc piszemy :)
Piotr "StarEd" Migdał

1. Data: 2001-11-07 18:37:04

Od: "Aglaja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kwestia: nawyku, przyzwyczajeń, upodobań itp... Ludzie inteligentni zaóważ
> interesują się prawie wszystkim! ;-)

To, ze ktos jest humanista lub umyslem scislym w zadnym wypadku nie jest
kwestia:
1) nawyku - jakiego nawyku? jak mozna 'przyzwyczaic sie' do rozwiazywnia
zadan lub czytania wierszy?
2) upodoban - czlowiek nie rodzi sie tabula rasa, jego charakter,
zainteresowania sa ustalone 'z gory'

A co do przyzwyczajen - jest inaczej. Rzeczywiscie, jesli rodzice od dziecka
Ci mowia, ze matematyka jest cudowna, to pewnie w to uwierzysz. I bedziesz w
szkole dobry z matmy wlasnie. Tak bylo ze mna. Niedawno upewnilam sie, ze
jestem humanistka, a przez cale zycie wmawiano mi ze lepsza bede w
przedmiotach scislych. W sumie to dobrze, bo taka 'autosugestia' sprwila, ze
nigdy nie mialam z matma specjalnych kloptow.

Ale ja sie pytalam czemu, mimo podobnej inteligencji, nie wszyscy sa w
kazdym typie logicznego myslenia dobrzy?
Czemu, no czemu? :)))

Pozdrawiam,
Aglaja

1. Data: 2001-11-07 18:43:50

Od: "Aglaja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> analogi i podobnych (gdzie 2 + 2 = 4), inni wolą coś bardziej rozmytego,
> gdzie należy interpretować m. in. uczucia i gdzie nie ma jednoznacznej

:)) I ty naprawde wierzysz w to, ze 2+2=4

Odwaz dokladnie dwa litry wody na rowniku. Potem wybierz sie (z ta sama
woda!) na biegun. Myslisz, ze to ciagle beda dwa litry?
Tak wiec 2+2 nie zawsze =4...

A co do reszty to sie w zupelnosci zgadzam

> Ja jestem ścisłowcem, zawdzięczam to przede wszystkim swoim
zainteresowaniom
> ale i pewnie wrodzonej predyspozycji do nauk przyrodniczych.

To znaczy Twoje zainteresownia sa w wiekszosci uwarunkowany tymi wlasnie
wrodzonymi predyspozycjami.

Ciesze sie niezmiernie :))

Aglaja

1. Data: 2001-11-07 22:54:02

Od: dEiMoS <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aglaja <a...@o...pl> wrote:
> 1) nawyku - jakiego nawyku? jak mozna 'przyzwyczaic sie' do rozwiazywnia
> zadan lub czytania wierszy?
Studia na polibudzie - robią z człowieka maszynke do lizenia.

> 2) upodoban - czlowiek nie rodzi sie tabula rasa, jego charakter,
> zainteresowania sa ustalone 'z gory'
No i co jeszcze, bredzisz.

> Ale ja sie pytalam czemu, mimo podobnej inteligencji, nie wszyscy sa w
> kazdym typie logicznego myslenia dobrzy?
Dlatego że jesteśmy _inni_ - kumasz! Ludzie nie są tacy sami! Rodzimy się
inni (genetyka..), stajemy się inni (wpływ środowiska..) i nikt tego nie
zmieni; po prostu się nie da.

Może inaczej: jestesmy jak ziarenka miasku na plaży, mimo tego że całkiem
podobne róznimy sie po tysiąckroć...

1. Data: 2001-11-07 23:29:33

Od: KOBONG <k...@i...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Śro 7. Listopad 2001 19:37, Obywatel(ka) Aglaja
a...@o...pl popełnił(a) posta o treści :

> Ale ja sie pytalam czemu, mimo podobnej inteligencji, nie wszyscy sa
> w kazdym typie logicznego myslenia dobrzy?
> Czemu, no czemu? :)))

Wydaje mi się , że to nie do końca o samo myślenie chodzi .
Mysląc posługujemy się językiem - wyrazami , zdaniami itp itd
to samo tyczy sie przekazywania informacji na zewnatrz.
humaniscie by cos opisac potrzeba duzego zasobu słów , wyrażeń itp
ścisłemu wystarczy mocno zredukowana lista - wystarczą operatory
matematyczne kilkadziesiat symboli no i wzory
tak już świat jest zbudowany , że trudno opisać wartości
niemierzalne (piekno, miłość i inne ) za pomoca wzorów i symboli,
a humaniście ciężo będzie rozwiazac zadanie stwierdzając , "że jest
piekne";)

-

osrodek terapii???
system ćwiczeń
Warszawa 7.12.2001
Muzyka dobra na wszystko - domowa muzykoterapia
psychoterapia a szamanizm