Re: rozwód

Newsgroups: pl.soc.rodzina
Date: Sat, 21 Feb 2004 09:01:59 +0100
Sender: News User <n...@j...net>
From: "Karolina Matuszewska" <ginger#isp,pl>
Subject: Re: rozwód

Użytkownik ":: Solana ::" <s...@h...NO-SPAM.com> napisał w
wiadomości news:c15j77$9t5$1@news.onet.pl...

> A nie chodzi to o potrzeby? Jesli ona udowodni, ze jej status sie
> pogorszyl z powodu rozwodu, sad moze zasadzic alimenty, nawet jesli ona
> duzo zarabia. Wazne jest jak to udowodni a jesli on jest winny, to jest
> spora szansa, ze bedzie musial placic alimenty do konca jej/swojego zycia.

Tak, ale z tego, co pamiętam z "Rozmów w tłoku" to ten status musi się
pogorszyć znacznie, a nie na tyle, że zamiast szminki YSL pani będzie
musiała teraz, bidulka, kupować szminkę Clinique. Acha, jeszcze czegoś się
dowiedziałam -- jeśli rozwód był z orzekaniem o winie, to winny rozpadu
związku może nawet dożywotnio płacić alimenty na eks. Ale -- UWAGA! -- jeśli
był za obopólną zgodą, to jeśli jedno udowodni, że pogorszyła się jego
sytuacja materialna, to drugie będzie płacić przez 5 lat od orzeczenia
rozwodu. Dlatego szybki rozwód wcale nie gwarantuje, że autor postu nie
zapłaci tych alimentów. Jeśli małżonka podzieli 2000 brutto przez siebie i
dziecko, to faktycznie może jej wyjść kwota będąca podstawą do ubiegania się
o alimenty.

Moja rada -- nie żałować na dobrego adwokata. Tutaj się nie da inaczej,
oprócz sprawy rozwodowej będzie też podział majątku, a skoro eks chce
budować nowe życie, to bardzo jej będzie zależalo na wyrwaniu pięniążków.

Pozdrawiam,
Karola