ruchoma klimatyzacja

11. Data: 2010-07-19 15:47:47

Temat: Re: ruchoma klimatyzacja
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> [...]
> ogrzewania, a skraplacz (zwany przez niektórych "chłodnicą") mam pod
> maską silnika.
> W ten sposób "część zimna" jest wewnątrz, a "część ciepła" jest na
> zewnątrz. Identycznie, jak w klimatyzacji typu split. Weź sobie wyobraź,
> że masz oba te elementy razem w kabinie. Jak nie wierzysz, co otwórz
> kiedyś maskę a aucie i pooglądaj.
> Nadal podtrzymuję, że poza przypadkami, że właściciel budynku nie
> pozwala itp. nie warto tego wynalazku kupować. Powyższe piszę jako
> użytkownik obu typów klimatyzacji, więc mam porównanie i nie piszę jako

Są jeszcze przenośne splity, co całkiem nieźle się sprawdza.

12. Data: 2010-07-19 17:12:31

Od: "Lato" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to całkowita porażka.

im to powiedz:
http://allegro.pl/item1134407276.html

13. Data: 2010-07-19 17:57:22

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok. To się zgadza, tyle, że ilość powietrza, jakie jest zasysane z zewnątrz
i przepływa potem przez parownik jest kilkakrotnie mniejsza od tego ile
przepływa przez skraplacz dla jego chłodzenia.
Zresztą wystarczy porównać w klimatyzatorze dmuch "ciepły" z dmuchem zimnym.
Po stronie ciepłej powietrze zapiernicza, aż portki łopoczą, a po stronie
chłodnej ledwo zefirek.
Mój klimatyzator (Honeywell) ma 3 biegi powietrza zimnego, ale tylko 1 po
stronie skraplacza. Podejrzewam, że gdyby dało się zredukować ilość
powietrza po ciepłej stronie, to efekt byłby lepszy.
Jacek

14. Data: 2010-07-19 18:51:48

Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Quoted:
BQB (a...@a...spamowy.com.invalid)
in news:4c436738$1@news.home.net.pl

> radę, tylko, jednostka zewnętrzna wrzucona do góry na "poddasze" bez
> wyjścia na zewnątrz. Oczywiście ma wady, wewnętrzny pojemnik na
> skroploną wodę ma pojemność około 3 litrów, u mnie skrapla się około
> 8-10 litrów na dobę, więc w chwili obecnej stoi na wielkim wiadrze
> ze zdjętym korkiem spustowym. Spust wody, to ja nie wiem, kto
> wymyślił, bo znajduje się na spodzie urządzenia i aby spuścić wodę,
> trzeba jednostkę wewnętrzną podnieść, podłożyć jakieś wiaderko i
> wyciągnąć korek. Jednostka zewnętrzna ma też odpływ, ale z niego
> jakoś woda nie chce lecieć.

A jednostka zewnętrzna nie powinna być niżej niż wewnętrzna?

MSz

15. Data: 2010-07-19 19:02:20

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Lato pisze:

> im to powiedz:
> http://allegro.pl/item1134407276.html

Sami się przekonają, no chyba, że bardzo dobrze zaizolują tą rurę
odprowadzającą ciepło i całkiem uszczelnią szparę w otwartym oknie. Albo
nie będzie im to w ogóle przeszkadzać, bo klimatyzator ustawią
bezpośrednio na siebie - ale jak ktoś lubi wydać kupę kasy na wiatrak,
to jego sprawa.

16. Data: 2010-07-19 19:04:22

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Szumilas pisze:
> Quoted:
> BQB (a...@a...spamowy.com.invalid)
> in news:4c436738$1@news.home.net.pl

> A jednostka zewnętrzna nie powinna być niżej niż wewnętrzna?

W instrukcji jest napisane, że może być na równo, bądź zewnętrzna
maksymalnie 1,5m wyżej licząc od podłoża jednostki wewnętrznej.

17. Data: 2010-07-19 21:01:34

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lato" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> im to powiedz:
> http://allegro.pl/item1134407276.html

Ci przynajmniej będą mieli kiepski i hałaśliwy, ale jednak klimatyzator. Co
jednak powiedzieć ofiarom niesłabnącej popularności klimatorów/klimatyzerów?

http://allegro.pl/item1154065008_klimatyzer_clima_cl
assic_5w1_z_pilotem_3207_bcm.html

J.

18. Data: 2010-08-04 08:48:23

Od: "Marcin" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości

> [...]
> użytkownicy nawet nie wiedzą, iż jest coś takiego jak obieg wewnętrzny.

Piszesz bzdury.Klimatyzacja samochodowa nie tworzy podciśnienia w kabinie
jak przenośna robi to w pomieszczeniu w którym pracuje.W samochodowej
powietrze które jest zasysane do kabiny przechodzi od razu przez parownik i
jest schładzane.W klimatyzacji przenośniej powietrze chłodządze skraplacz
czyli to co w samochodowej jest przed chłodnicą(wygląda jak druga
chłodnica)pobierane jest z pomieszczenia i wyrzucane jest na zewnątrz co
powoduje powstanie podciśnienia.Jak masz podciśnienie to jak wiesz musi się
ono wyrównać czyli zassac ciepłe powietrze z reszty pomieszczeń czy też
przez słabo uszczelniony otwór w oknie.Split lub przenośna z modułem
zewnętrznym chłodzą tylko to powietrze które jest w pomieszczeniu nie
zasysając nic z zewnątrz ani nic na zewnątrz nie wyrzucając

Co zamiast kreta?
samodzielne czyszczenie/odgrzybianie klimatyzacji domowej?
Zmywarka electrolux 65040x
Wiertaro-wkrętarka, ale sieciowa. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
TV 26