rukola

11. Data: 2004-12-25 12:23:46

Temat: Odp: rukola
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cqjip7$ko5$...@a...news.tpi.pl...

> Ja bardzo przepraszam, ale to roślina jednoroczna.

Może jednoroczna, ale ona o tym może nie wiedzieć gdyż od trzech lat rosnie
mi ten sam badyl i to coraz bardziej rozrośnięty. :-)

Choć oczywiście mogła się > wysiać;-)

Ja jej w tym nie pomagałem ;-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

12. Data: 2004-12-25 12:26:42

Temat: Re: rukola - uzupełniająco
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rokietta siewna, gorczyca perska - Eruc sativa Lam,=Brassica eruca L.

Roślina jednoroczna, wyrastająca do 20-50 cm, z rozetą liści odziomkowych o
lirowatej blaszce. Kwiaty jasnożółte, fioletowo żyłkowane. Łuszczyny długie
(do 40 cm), przylegające do łodygi, z długim dzióbkiem.
Ojczyzną tego gatunku jest rejon śródzeimnomorski, od Maroka i południowej
Hiszpanii, przez Azję Mniejszą, aż po Afganistan, Turkiestan, Mongolię.
[...]
Świeże ziele rokietty, o pikantym smaku, służy do doprawiania sałatek,
kanapek, twarogu, zimnych mięs, podobnie jak szczypiorek. Specjalne odmiany
tak użytkowanej rokietty są bardzo popularne we Francji.

(opis z książki M.Rejewskiego "Rośliny przyprawowe i używki roślinne".
Niestety w encyklopedii RHS rukoli nie ma)

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2004-12-25 12:56:08

Temat: Re: rukola
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirzan" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Nie sprawdziła się? Czy za mocno działa? Zmartwiłeś mnie.
> Pozdrawiam. Mirzan

Hej Mirku spaliłeś temat.
:-))
Chciałem wiedzieć po co Guru tą roślinkę hodować ma zamiar.
Bo może mu raczej cytryńca potrzeba?
:-)))

Pozdrawiam pogodnie
skryba

14. Data: 2004-12-25 12:56:46

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wydaje mi sie
> ze wiele roslin okreslanych mianem jednorocznych
> w pore przyciete moga uchodzic za byliny
> i kwitnac moze nawet przez pare lat
> ?
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

Byliną to niewątpliwie jesteś Ty.
Niegdyś wylizany, obecnie mocno
przycięty będziesz przez wiele lat
zadziwiał grupę swoimi odkryciami.

Pozdrawia niczym kwiat boletus

15. Data: 2004-12-25 13:01:30

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@5...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:cqjc44$2cr$1@inews.gazeta.pl mirzan

> Hejka. Wy mi lepiej powiedzcie, czy ta rucola ma szanse przezimować
> u mnie na działce? Może lepiej nie ryzykować i korzystając z wiosennej
> pogody wyrwać ją i zużyć, bo jeszcze wygląda całkiem nieźle. :-)
> Pozdrawiam świątecznie Ja...cki
> PS Gdy na Boże Narodzenie jasno, to w stodole ciasno. :-)

U mnie w zimnym namiocie wygląda lepiej niż w październiku. Zdrowa i
zielona. Ma się dobrze. Jeszcze nie konsumowałem. Poczekam aż mi się
pogorszy. :-)))

Pozdrawiam pogodnie
skryba

16. Data: 2004-12-25 13:03:00

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Dirko <d...@5...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:cqjd6g$1cb$...@a...news.tpi.pl...

> Bez problemu.
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Potwierdzam. U mnie w zimnym namiocie wygląda lepiej niż w październiku.

17. Data: 2004-12-25 14:22:08

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ojczyzną tego gatunku jest rejon śródzeimnomorski, od Maroka i południowej
> Hiszpanii, przez Azję Mniejszą, aż po Afganistan, Turkiestan, Mongolię.

Czy jesteś pewna, że te informacje sa ważne dla pytającego?
Pozdrowienia Mirzan

18. Data: 2004-12-25 14:28:13

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hej Mirku spaliłeś temat.
> :-))
> Chciałem wiedzieć po co Guru tą roślinkę hodować ma zamiar.
> [...]

Cytryniec na poprawę wzroku, a to ziółko, wiadomo o co chodzi,
o poprawę pamięci...
Pozdrowienia Mirzan

19. Data: 2004-12-25 15:02:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:cqjt2f$fan$1@inews.gazeta.pl...

| Czy jesteś pewna, że te informacje sa ważne dla pytającego?

Nie, ale nie chciałam zbyt nachalnie odsyłać do słownika ortograficznego,
więc niech się przynajmniej podszkoli z geografii:-)

Pozdrawiam, Basia.

20. Data: 2004-12-25 15:20:13

Temat: Odp: rukola - uzupełniająco
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cqjvno$7mo$...@n...news.tpi.pl...

> Nie, ale nie chciałam zbyt nachalnie odsyłać do słownika ortograficznego,
> więc niech się przynajmniej podszkoli z geografii:-)

Tia... łagodność w święta to jest to. :-))))
Pozdrawiam ;-)
Janusz

Puk, puk...
kwitnąca goryczka