rum tuzemsky

1. Data: 2002-07-01 12:12:40

Temat: rum tuzemsky
Od: "Mapet\(ka\)" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie. babcia dostala na imieninki cos takiego. Ja wiem, ze juz
wczesniej pojawila sie ta nazwa, ale mialam pewne problemy (ale to ntg) i te
wonki mi umknely. Nasaczylam tym rumkiem ciasto (biszkopt z bita smietana
kawowa - dzieki za wskazowki grupowe!!! - i czekolada), ale czy do czegos
jeszcze - na pewno - mozna go uzyc?
Aha, pilam taki drink kiedys: cola + rum kubanski + martini.
Czy mozna do tego samego drinka uzyc rumu tuzemskiego? Ma podobny zapach do
likieru amaretto. Czy mozna ten likier zastepowac wlasnie tym rumem?
Pozdrawiam wszystkich
Mapetka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-07-01 12:20:46

Temat: Re: rum tuzemsky
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
smietana
> kawowa - dzieki za wskazowki grupowe!!! - i czekolada), ale czy do

Do spryskiwasza w samochodzie nie polecam bo ten zapach.
;-)
Sama rozumiesz.

> [...]
do
> likieru amaretto. Czy mozna ten likier zastepowac wlasnie tym rumem?

Jest tego trochę:
http://www.rum.cz/ascii/galery/eur/sk/stnicolaus/
Ale te rumy tak się mają do rumu jak ...
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-07-01 12:29:34

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale te rumy tak się mają do rumu jak ...

Co by nie być gołosłownym:
cyt.:
- nas tumezsky rum sa uz nebude moc volat rum, kedze podla smernic EU je
rum napoj vyrabany z liehu z cukrovej trstiny, zatial co nas rum je
vyrabany povacsine z liehu z cukrovej repy. cesi z rovnakeho dovodu uz
premenovali tuzemsky rum na tuzemak.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-07-01 12:45:56

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kieliszkami z grubego szkła się to g... piło, piwskiem przepijało, hranolkami
zagryzało i nikomu nic nie było - a piło się przez miesiąc!!. I to jest
najlepsze zastosowanie.

*p*

1. Data: 2002-07-01 13:29:45

Od: "Mapet\(ka\)" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kieliszkami z grubego szkła się to g... piło, piwskiem przepijało,
hranolkami
> zagryzało i nikomu nic nie było - a piło się przez miesiąc!!. I to jest
> najlepsze zastosowanie.

Takie picie odpada. Ja lubie tylko wino. Nie lubie innych alkoholi. A ten
jest powaznie taki wstretny? Do ciasta sie nadawal i nawet sie fajnie
komponowal.
M.
PS. No, jesli mi ktos drinka zrobi, to nie pogardze, ale to "insza inszosc"
i ostatecznosc.
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-07-01 13:50:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Takie picie odpada. Ja lubie tylko wino. Nie lubie innych alkoholi. A
ten
> jest powaznie taki wstretny? Do ciasta sie nadawal i nawet sie fajnie
> komponowal.

A dodajesz czasem zapach rumowy do ciasta?
To wlej go do wódki i spróbuj wypić.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-07-01 13:57:45

Od: "Mapet\(ka\)" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dodajesz czasem zapach rumowy do ciasta?
> To wlej go do wódki i spróbuj wypić.

No to fajowo, wyglada na to, ze palnelam z tym rumem, jak strus o beton. No,
ci, co go babci dali, to chyba niezbyt dobrze jej zyczyli....
M.
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-07-01 13:59:52

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> ten

jak dla mnie, to pasuje do ciasta i do herbaty. Próbowałem go kiedyś dać
do koktajlu Lumumby (kakao + rum) ale smakuje jakby rodem z Polfy.

Waldek

1. Data: 2002-07-01 15:50:00

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to fajowo, wyglada na to, ze palnelam z tym rumem, jak strus o beton.

Wiesz..., ja tego rumu nie wąchałem, ani nie degustowałe. Chlałem ja wódę i
wtedy wchodził całkiem, całkiem.

*p*

1. Data: 2002-07-01 18:55:23

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

"Mapet\(ka\)" <m...@p...onet.pl> wrote:

> No to fajowo, wyglada na to, ze palnelam z tym rumem, jak strus o beton. No,
> ci, co go babci dali, to chyba niezbyt dobrze jej zyczyli....
No niee, jako aromat do ciasta to się toto nadaje doskonale :-) -- używam do
tortu orzechowego z kremem czekoladowym i bitą śmietaną, i jest OK :-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 74598 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

co zrobic z sokiem??
witam
Na Cinu
Tarta z brokulem (P)
Wakacje są pełną gębą!!! [ogłoszenie reklamowe bezpłatne]