ryż - podstawa zdrowej kuchni

91. Data: 2006-04-24 11:53:53

Temat: Re: ryż - podstawa zdrowej kuchni
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> napisał w wiadomości
news:op.s8ifk0pa5prtiq@pj43.wroclaw.cvx.ppp.tpnet.pl

> Podziękuj ksenofobom takim jak Panslavista...

Nie musisz mnie poprawiać w cytacie - słowo "żyd" pisany małą literą oznacza
wyznawce religii mojżeszowej, bez precyzowania narodowości - i o to mi
chodziło.

> Kuchnia polska z żydowskiej czerpała pełnymi garściami, stąd komuś
> może się wydawać, że ryba po żydowsku to typowo polska potrawa
> Panslawista mógłby się nieźle zdziwić, przy ilu żydowskich
> smakołykach uszy mu się trzęsły.
> Odwrotny ruch był chyba szczątkowy - Żydzi mają zbyt wiele obostrzeń
> dotyczących pożywienia.

Tutaj śmiałbym wątpić - o to czerpanie całymi garściami - bo jak, jakimi
drogami, przy ówczesnej izolacji kulturalnej ?? Zwłaszcza, że całe
średniowiecze lubowało się w takim mieszaniu składników jak mięso i
rodzynki. I nie tylko w Polsce, ale w całej Europie.

> Akurat ryba po żydowsku rzeczywiście egzystuje jako potrawa typowo
> żydowska,
> ale z tego co wiem skopiowaliśmy przepis nie znając realiów.
> U nas ryba po żydowsku jest słodkawa (fuj, nigdy tego nie cierpiałem),
> natomiast oryginalnie słodkie dodatki jedynie łamały normalną słoność
> potrawy. Tak więc nasz przepis polega na błędzie - w przepisie rodzynki,
> czyli ma być słodkie :-)

Byc może - jadałem rybę po żydowsku tak, jak ją opisałeś - z rodzynkami
łamiącymi zwykły smak, a nie całą na słodko. No i jak czytam niektore
przepisy, mówiące o robieniu do tej rybki galarety z żelatyny...

Dominik Jan Domin

92. Data: 2006-04-24 11:56:35

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> wrote in message

> Makagigi - przypomiałem sobie, ale czy to żydowskie - tego nie wiem, ale
> jako dziecko pamiętam, że bywaliśmy ja i moja babka, która mnie
> wychowywała, z wizytą u pewnej starszej pani (nie żydówki, lecz polskiej
> szlachcianki) i tam jadałem takie specjały jak marcepany czy makagigi...

Makakigi albo makagigi - przepis bliskowschodni, ale raczej turecko-arabski
niz żydowski. Analogicznie rachatłukum i chałwa.

DJD

93. Data: 2006-04-24 12:00:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> Nie musisz mnie poprawiać w cytacie - słowo "żyd" pisany małą literą
> oznacza wyznawce religii mojżeszowej, bez precyzowania narodowości - i o

Nie ma narodowości żydowskiej - jest to sekta mojżeszowa składająca się z
Chazarów (Aszkenazi).

94. Data: 2006-04-24 12:03:42

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Makakigi albo makagigi - przepis bliskowschodni, ale raczej
> turecko-arabski niz żydowski. Analogicznie rachatłukum i chałwa.
>
> DJD

Jako, że żydzi to sekta mojżeszowa, której członkowie w Europie Północnej i
Wschodniej to Chazarowie, nie zdziwiłbym się, że to także żydowskie
jedzenie. Chazarowie zamieszkiwali północnowschodnie wybrzeża Morza
Czarnego...

95. Data: 2006-04-24 12:11:33

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista schrieb:

> Nie ma narodowości żydowskiej - jest to sekta mojżeszowa składająca się
> z Chazarów (Aszkenazi).

coś masz waść pojęcie o żydach i Żydach jak większość ostrzyżonych na
ZOMOwca. Aszkenazi nie mają z Chazarami nic wspólnego (za wyjątkiem
religii).

Waldek

96. Data: 2006-04-24 12:12:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@c...de> wrote in message

> coś masz waść pojęcie o żydach i Żydach jak większość ostrzyżonych na
> ZOMOwca. Aszkenazi nie mają z Chazarami nic wspólnego (za wyjątkiem
> religii).
>
> Waldek

He..he, co prawda nie ta grupa... Chazarowie to Aszkenazi nie mający nic
wspólnego z Izraelitami z Izraela, czy Izraelitami z Europy -
Sefardyjczykami, ale stanowiący od 85 do 95% ludności Izraela...
Najnowsze badania DNA świdczą o mongolskim pochodzniu Chazarów- Aszkenazi -
kilka ich milionów (wszyscy Chazarowie) pochodzi tylko od czterech (sic)
Mongołek...

97. Data: 2006-04-24 12:15:16

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma narodowości żydowskiej - jest to sekta mojżeszowa składająca się z
> Chazarów (Aszkenazi).

Jeśli mowa o narodach - to naród żydowski istnieje, jak w mordę. Bardziej
można się spierać o rzeczywistość istnienia wielu narodów europejskich (z
Polakami włącznie), gdzie mieszanie sie krwi było powszechne (w ramach swej
warstwy społecznej), a do XX wieku ziała potworna przepaść pomiędzy stanami,
zwłaszcza pomiędzy "szlachtą" a pozostałymi.

DJD

98. Data: 2006-04-24 12:21:02

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista wrote:

> [...]
> Północnej i Wschodniej to Chazarowie, nie zdziwiłbym się, że to także
> żydowskie jedzenie. Chazarowie zamieszkiwali północnowschodnie wybrzeża

możesz co prawda pisać o katolicyźmie i protestantyźmie jako sektach
chrześcijańskich (odłamy religii), to wyznanie mojżeszowe jest religią.
Są też oczywiście sekty, ale to inna parafia tego kościoła.

Waldek

99. Data: 2006-04-24 12:22:54

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista schrieb:

> [...]

> Najnowsze badania DNA świdczą o mongolskim pochodzniu Chazarów-
> Aszkenazi - kilka ich milionów (wszyscy Chazarowie) pochodzi tylko od

jak już się powołujesz na badania DNA, to wykazały one także, że
Aszkenazi nie byli spokrewnieni z Chazarami. No i Chazarowie są (a
raczej byli) narodem tureckim, który nawrócił się na wiarę żydowską.

Waldek

100. Data: 2006-04-24 12:27:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chrześcijańskich (odłamy religii), to wyznanie mojżeszowe jest religią. Są
> też oczywiście sekty, ale to inna parafia tego kościoła.

Nie ma znaczenia, niech będzie, że to kościół mojżeszowców. Czy wiesz, ilu w
Polsce jest Sefardyjczyków, a ilu Aszkenazich?
Bo to właśnie Aszkenazi (Chazarowie) pochodzą od czterech Mongołek i nie
mają nic wspólnego, jako naród, z Izraelitami... Poza niewielkimi
domieszkami od Sefardyjczyków...

[allegro] Zapraszam serdecznie na moje aukcje
PRZEPIS na sałatkę z chińskich zupek
Re: Juz placa za rakotworczy tefon !
sklep z owocami morza w arkadii?
CZY KTOS