ryż - podstawa zdrowej kuchni

41. Data: 2006-04-22 13:15:32

Temat: Re: ryż - podstawa zdrowej kuchni
Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1.org.pl Member napisał:

> [...]
> + dwie miarki wody doprowadzamy do wrzenia (2 szklanki)
> + wrzucamy jeną miarkę ryżu (1 szklanka = 200gramów)
> + nakładamy pokrywkę (szczelną)
> + zmniejszamy ogień do minimum
> + 15 - 20 minut
> [...]

A potem pod pierzynę - tak moja mama gotowała;p
Ja leję dowolną ilość wody i jak ryż już jest dobry, to przelewam go przez
sito (wcześniej hartując zimną wodą;*-)
Robię tak, bo są różne gatunki ryżu (różny czas dogotowywania) i nie mam
cierpliwości kontrolować ich zakupu:(
Ostatnio w TvP produkował się jakiś spec od wschodniej kuchni - on mówił, że
ryż moczą przez 4 godz. przed ugotowaniem.

A przy okazji podam świetne żarełko;p

Gotować ryż wg tego przepisu na górze, ale jeszcze dodać 2 łyżki "Delikat do
zup i sosów" oraz garść suszonej natki pietruszki.
Pod koniec gotowania zeszklić na maśle 2 (pokrojone w kostkę) cebule i dodać
je do ryżu, jak już będzie gotowy (nie przyrumieniać).
Na koniec dosypać 2 garście (właściwie - wg uznania) startego na łezki
twardego sera (rodzaj preferowany). Oczywiście - wymieszać;]
Świetnie smakuje sam, ale też może być jako podstawa drugiego dania:)

--
Pozdrawiam :)
JM

42. Data: 2006-04-22 15:36:52

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " JaMyszka" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ostatnio w TvP produkował się jakiś spec od wschodniej kuchni - on mówił,
> że
> ryż moczą przez 4 godz. przed ugotowaniem.

Moja Mama moczy. Kasze też. Szybciej się gotuje. Sposób znany w Polsce od co
najmniej początków XX wieku, a prawdopodobnie i szybciej .

> Gotować ryż wg tego przepisu na górze, ale jeszcze dodać 2 łyżki "Delikat
> do
> zup i sosów" oraz garść suszonej natki pietruszki.

Fuj... CO to jest "delikat"?? Czym normalnym to zastapic??

> [...]
> twardego sera (rodzaj preferowany). Oczywiście - wymieszać;]
> Świetnie smakuje sam, ale też może być jako podstawa drugiego dania:)

Brzmi ciekawie. I prosto (to jest komplement).

DJD

43. Data: 2006-04-22 15:48:06

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka <j...@g...pl> napisał(a):

> A przy okazji podam świetne żarełko;p

Risotto alla milanese.

Gwoli uzupełnienia.

Ania

44. Data: 2006-04-22 16:00:27

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisała:
> [...]
> Risotto alla milanese.
>
> Gwoli uzupełnienia.

Nie wiedziałam;*-)
Przepis dostałam w latach 80-tych z Niemiec.
Z jakiej to kuchni potrawa?

45. Data: 2006-04-22 16:05:31

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał:
> [...]
> Fuj... CO to jest "delikat"?? Czym normalnym to zastapic?? [...]

Knorra. Ja bym zastąpiła wywarem (mięsnym?) z jarzyn:)
Ale tu już się komplikuje jego prostota;p

> Brzmi ciekawie. I prosto (to jest komplement).

Dziękuję:)

46. Data: 2006-04-22 16:36:47

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e2djuq$2i6$1@inews.gazeta.pl, JaMyszka wrote:

> Z jakiej to kuchni potrawa?

Ryż po mediolańsku, hm, zastanówmy się, co to za kuchnia... ;-)

BPNMSP!

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

47. Data: 2006-04-22 17:24:08

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon napisała:

> Ryż po mediolańsku, hm, zastanówmy się, co to za kuchnia... ;-)

No to już wiem:)
Thx :)

48. Data: 2006-04-23 08:58:18

Od: robbi <r...@n...frompoznan.com> szukaj wiadomości tego autora

Hanna Burdon napisał(a):

> Ryż po mediolańsku, hm, zastanówmy się, co to za kuchnia... ;-)

Proponuje zrobic konkurs Audiotele.

Tylko u nas
Tylko na p.r.k.
Wielki konkurs audiotele.

Odpowiedz na Pytanie:
Z jakiej kuchni pochodzi ryż po mediolańsku?
a - z kuchni wloskiej
b - z kuchni eskimoskiej
c - z kuchni aborygeńskiej

jesli znasz odpowiedz - zadzwon pod losowo wybrany numer z komorki i
podziel sie ta wiedza z innymi ;D

a tak swoja droga jak juz zostal wywolany temat Tej kuchni - chyba
zrobie moja ulubiona paste z lososia. :)

pzdr
robbi

49. Data: 2006-04-24 05:02:02

Od: " JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

robbi napisała:

> Proponuje zrobic konkurs Audiotele.
> [...]

Masz rację - przecież każdy to wie, że pod Mediolanem pola ryżowe są;p
I nie zapommnijmy o innych narodowościowych potrawach:
- pierogi ruskie
- ryba po żydowsku
- barszcz ukraiński
- ryba po grecku
- moja ulubiona kawa po turecku (Turków przyprawia o odgłosy podobne do tego

http://melodyjka.net.pl/TrueTone/Melodyjka,93,206363
5.html

PAMIĘTAJ!
Żółty przycisk na środku nutki - Panslavista, kupiłam to;p)
;*-)

50. Data: 2006-04-24 05:12:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" JaMyszka" <j...@g...pl> wrote in message

> Masz rację - przecież każdy to wie, że pod Mediolanem pola ryżowe są;p
> I nie zapommnijmy o innych narodowościowych potrawach:

> - pierogi ruskie

Za Bugiem nazywane polskimi

> - barszcz ukraiński

Borszcz z kwasoleju i miasom

[allegro] Zapraszam serdecznie na moje aukcje
PRZEPIS na sałatkę z chińskich zupek
Re: Juz placa za rakotworczy tefon !
sklep z owocami morza w arkadii?
CZY KTOS