salatkaTabbouleh z zielonej pietruszki?

1. Data: 2001-11-08 12:23:50

Temat: salatkaTabbouleh z zielonej pietruszki?
Od: "Beata" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

znalazlam w archiwum ciekawy przepis na ponizsza salatke. W skladzie jest
"bulgur" - cus a'la gotowana, odsuszona i kruszona pszenica. Czy ktos robil
moze ta salatke i wie gdzie mozna dostac, albo czym zastapic bulgur? Chociaz
jak czytam ten przepis to wydaje mi sie, ze bez tego to bedzie juz inna
salatka...

1 filizanka bulgur
1/2 filiznaki soku z cytryny
kilka galazek szczypiorku razem z cebulka (drobno posiekane)
3-4 wiazki zielonej pietruszki, drobno posiekanej (ok 4 filizanek)
3 swierze dojrzale pomidory, drobno pokrojone
6 lyzek oleju z oliwek
sol

Wsypac bulgur do miski, zalac woda i pozostawic az bulgur nasiaknie woda i
zmieknie (ok 30 minut). Wycisnac nadmiar wody, wsypac bulgur spowrotem do
miski i wymieszac z polowa soku z cytryny, szczypiorkiem, pomidorami i
pietruszka. Pozostawic na kolejne pol godziny. W miedzyczasie wymieszac
pozostaly sok z cytryny, oliwe i pol lyzeczki soli. Polac tym salatke i
dokladnie wymieszac.

pozdrawiam
...bardzo pietruszkowa
Beata:-)

1. Data: 2001-11-08 12:51:42

Temat: Re: salatkaTabbouleh z zielonej pietruszki?
Od: Szymon 'Zbooy' Madej <s...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 8 Nov 2001 13:23:50 +0100, "Beata" <b...@h...torun.pl>
wrote:

>znalazlam w archiwum ciekawy przepis na ponizsza salatke. W skladzie jest
>"bulgur" - cus a'la gotowana, odsuszona i kruszona pszenica. Czy ktos robil
>moze ta salatke i wie gdzie mozna dostac, albo czym zastapic bulgur?

Kuskusem. Bulgur to taka drobniutka kasza z pszenicy, a kuskus
praktycznie też :-)

BTW, jadłem dwa razy tabbouleh z... puszki, którą kupiłem w
Carrefourze za ~10 zł. Mieszało się zawartość puchy z zawartością
woreczka, odstawiało do lodówki, i mniam :-))

zbooy

--
Szymon 'Zbooy' Madej
y...@c...edu.pl

1. Data: 2001-11-08 13:16:40

Od: "Beata" <b...@h...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

wow...dzieki:-))))
chyba zaraz polece do sklepu po kuskus:-))

pozdrawiam pietruszkowo
Beata:-)

1. Data: 2001-11-08 17:59:20

Od: "FeLicja" <x...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Beata" <b...@h...torun.pl> wrote in message
> [...]
Chociaz
> jak czytam ten przepis to wydaje mi sie, ze bez tego to bedzie juz inna

Hihi, ja robilam (i to ja zdaje sie podawalam ten przpis ;)) Kuskus moze
byc w tym dobry, choc jest drobniejszy.
Ja ogolnie zielonej pietruszki nigdy nie lubilam, dopoki nie sprobowalam tej
salatki! Jest wspaniala, mniam mniam, przepycha, i co tam jeszcze ;)
Kasia

1. Data: 2001-11-08 18:00:22

Od: "FeLicja" <x...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Szymon 'Zbooy' Madej" <s...@r...fm> wrote in message

> [...]
> Carrefourze za ~10 zł. Mieszało się zawartość puchy z zawartością
> woreczka, odstawiało do lodówki, i mniam :-))

Kupilam tez kiedys juz taka gotowa, ale nie ma to jak swojej roboty! :))
Kasia

1. Data: 2001-11-09 22:38:14

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tej
> salatki! Jest wspaniala, mniam mniam, przepycha, i co tam jeszcze ;)

Potwierdzam, to jest przepyszne. Podczas tegorocznego pobytu w Szwecji
zostalam tym poczestowana przez pewnego Turka i przepadlam. Bardzo mi
smakowalo i nawet dzis zrobilam sobie podobna, ale bez kaszy ( nie mialam).
Bardzo wartosciowe jedzonko :-)))))).

Pozdr.
Adiola

1. Data: 2001-11-09 22:39:38

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

zostalam tym poczestowana przez pewnego Turka i przepadlam. Bardzo mi
smakowalo i nawet dzis zrobilam sobie podobna, ale bez kaszy ( nie mialam).

Gotowanie kalafiora w mikrofalówce... czyli jak ją dalej oswajać...
RE: Czy jest jeszcze ktos...
Ksiega adresowa - take 2
mięso z zupy
Kawior po zydowsku