samotność w rodzinie

81. Data: 2003-01-16 20:57:02

Temat: Re: samotność w rodzinie
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jacek <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b06ucj$qko$...@n...onet.pl...

> "boniedydy" <b...@z...pl> wrote in message

> napisał:b

> fizyczn
> niewcho
> autonomię
> obliczu
>
> Według mnie to co napisałeś nalezy nazwać niezależnością - która ma
> charakter
> czynnego działania, radzę sobie sam bo tak chce.

Nie "radzę sobie sam", ale "jestem psychicznie integralny i nieuzależniony".
Nie oznacza to np, że "nie mam żadnych zobowiązań".

> Samotność - związana jest z tym że życie postawiło nas w takiej sytuacji,
> jesli więc czujemy samotność w związku to nie dlatego że tak chcemy,
> bo gdybyśmy chcieli być samotnymi nie wiązalibyśmy się.

Nie o taką samotność chodzi.

> Samotność w związku jest sympotomem jego słabości,
> kiedy ją odczuwamy nie jestesmy szczęśliwi.

bonidydy

82. Data: 2003-01-16 21:08:14

Od: "puchaty" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> więc czy warto przez życie iśc całkiem samotnie, nie wiem.
> Jacek

Jak zwykle w tego typu dyskusjach problemem okazuje się brak jasno
sprecyzowanych definicji pojęć, którymi się posługujemy. Stąd zatem
nieporozumienia.
Dla Ciebie pojęcie samotność znaczy zupełnie co innego niż dla mnie. Nie
rozmawiamy o tym samym.

Najlepszym przykładem jest ostatnie zdanie, które za Tobą cytuję.

Ja uważam, że każdy z nas idzie przez życie samotnie (zawsze), tyle że
ucieka przed tym, żyjąc życiem innych ludzi.

puchaty

83. Data: 2003-01-16 21:17:11

Od: "LPoD" <c...@W...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

"boniedydy" <b...@z...pl> wrote:

> Taaaak? Nie zauważyłam. Była mowa o mistycyzmie i o sektach, potem o
> szukaniu nowego Boga. Może i Ty piszesz o sektach, a ja piszę o religiach
> Wschodu i czasami o sektach.

No to nie piszemy o tym samym...

> Nieprawda. Nie możesz religii porównywać z sektami - chba że sektami
> nazwiesz "wszystko, co nosi charakter religijny i mi się nie podoba".

Oczywiście, że nie porównuję tutaj religii z sektami - skąd
ten wniosek? Gdzie ja tu o jakiejś religii piszę?
Może źle to ująłem - za modę uważam nie samą filozofię wschodu,
ale jej popularność na zachodzie. Nie twierdzę, że część
z ludzi nie może na poważnie interesować się tą kulturą
i religią, ale w _większości_ jest to moda.
'Bo wypada' ćwiczyć jogę - jest to dobrze widziane wśród
amerykańskich snobów.
Filozofia zen, joga - to jeszcze nie religia.

> Nie uważam, żebyś miał prawo też jednoznacznie kwalifikować tego,
> w co wierzą inni ludzie, jako "modę". Wierzą w to i mają prawo w to wierzyć,
> ponieważ mamy wolnosć wyznania oraz wolną wolę (podobno daną od Boga).

Ależ ja im nie zabraniam w nic wierzyć. Mogą sobie nawet wierzyć,
że ludzie przybyli z planety Melmac, a Alf jest wysłańcem boskim. ;)
Ale mamy też wolność słowa, i jeżeli uważam coś za modę, to mam prawo
swoje zdanie wyrazić.

> Równie dobrze mogłabym powiedzieć, że autentycznych katolików jest w Polsce kilka
procent
> (na podstawie tego, ile osób np. przestrzega nakazu czystości
> przedmałżeńskiej), a reszta to bezmyślni konformiści, chodzący do kościoła z
> przyzwyczajenia, najczęściej tylko z okazji ślubu, chrztu i pogrzebu.

A czy tak nie jest? Nie uważasz tak? Bo jeśli tak uważasz,
to nie wiem, dlaczego nie mogłabyś tak powiedzieć.

> Wszystkie konsekwencje religii bądź doktryny. Coś, czego nie przyjmuje
> wększość katolików w Polsce (i chyba nie tylko w Polsce).

I chyba nie tylko katolików. Nie powiesz mi, że ludzie uprawiający
jogę czy medytację przyjmują całą religię wshodu i jej doktryny?
Jeżeli mi powiesz, to i tak nie uwierzę. :)

ch.

--
"W życiu najważniejsze jest zrozumienie faktu,
że głupcy także mają czasem rację."

84. Data: 2003-01-16 21:27:29

Od: "Sowa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Czuć się potrzebnym choćby jednemu człowiekowi to znaczy istnieć
> radośnie." [M.Szyszkowska]

Czuć się potrzebnym, to nie koniecznie BYĆ potrzebnym.
Być potrzebnym, to często UZALEŻNIĆ od siebie.

Co nie zmienia faktu, że to w dużej mierze tylko gra słów, bo taki kobiecy
cytat przytaczany przez mężczyznę, komplikuje się znaczeniowo jeszcze
bardziej.
Sowa

85. Data: 2003-01-16 21:29:00

Od: "jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ja uważam, że każdy z nas idzie przez życie samotnie (zawsze), tyle że
> ucieka przed tym, żyjąc życiem innych ludzi.

Puchaty, możesz sobie używać słów jak chcesz, wbrew ich powszechnemu
zrozumieniu, myślę że trudno jest zbudować cały nowy język,
choć chyba wygodniej to o czym piszesz podsumować
zdaniem

Zrozumienie naszej odrębności by zrozumieć sens ludzkiego bytu,
i nieuzależniać się od innych.

Jacek

86. Data: 2003-01-16 21:35:26

Od: "Bea" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Czuć się potrzebnym, to nie koniecznie BYĆ potrzebnym.
przez to że jestesmy odrębni odczuwamy to co sami myslimy nie inni.

> Być potrzebnym, to często UZALEŻNIĆ od siebie.
I to jest właśnie recepta do udanego związku.

> Co nie zmienia faktu, że to w dużej mierze tylko gra słów, bo taki kobiecy
> cytat przytaczany przez mężczyznę, komplikuje się znaczeniowo jeszcze
> bardziej.

A ja myślałam że słowa kobiety i mężczyzny są takie same?

Bea

87. Data: 2003-01-16 21:38:45

Od: "Sowa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bea" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A ja myślałam że słowa kobiety i mężczyzny są takie same?

Słowa tak, ale kryjące się za nimi dążenia?
Nie widzę zbytniej kompatybilności. :)

Sowa

88. Data: 2003-01-16 21:41:08

Od: "jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <s...@w...pl> wrote in message news:b078pa$oaf$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Bea" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Słowa tak, ale kryjące się za nimi dążenia?
> Nie widzę zbytniej kompatybilności. :)

Skąd wiesz jakie są moje dążenia ?

Jacek

89. Data: 2003-01-16 21:41:15

Od: "Sowa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LPoD" <c...@W...z.pl> napisał w wiadomości

> Tylko właśnie...czy aby doszło do takiego duchowego
> połączenia, jedno musi zrezygnować z siebie, tak
> jak ślimak ze swojej skorupy...?

Rezygnując z siebie, zostanie tylko cieniem "lidera", często widać na
codzień takie układy.
Sowa

90. Data: 2003-01-16 21:54:57

Od: "jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"LPoD" <c...@W...z.pl> wrote in message

> Myślę tutaj o duchowym połączeniu, całkowitym scaleniu
> dwóch dusz...przecież mówi się, że w małżeństwie
> małżonkowie są jednym, czyli mogą być samotni,

Takie zespolenie jest tylko w bajkach.
W życiu wcześniej czy później trafiamy na barierę naszej odrębność.

> ale będzie to już całkiem inna samotność...
To chyba tak jak z bułkami zjadanymi na czczo, można zjeśc tylko jedną.

> Tak jak w takiej bajce o ślimakach...żyły sobie
> 2 ślimaki, aż nagle jeden z nich zostawił swój domek
> i zamieszkał wspólnie z drugim - i stały się jednym,
> silnym ślimakiem.
> Tylko właśnie...czy aby doszło do takiego duchowego
> połączenia, jedno musi zrezygnować z siebie, tak
> jak ślimak ze swojej skorupy...?

Tak model małzeństwa, koajrzy mi się z tekstem:
"A jak się ożenisz to zobaczysz skończy się sielanka"

Przepraszam ale nie jestesmy ślimakami

> Fizyczna (gdy fizycznie jesteśmy sami),

OK

> duchowa (świadomość własnej odrębności)

raczej świadomość bycia niepotrzebnym nikomu

, emocjonalna (gdy jesteśmy zamknięci
> w sobie, nie dzielimy się swoimi uczuciami z innymi).

a to nie to samo co wyżej ?

> Ja mówię cały czas o samotności jako właśnie świadomości,
> że jestem ja i świat...że jestem odrębnym, samodzielnym
> elementem tego świata.

Wiem

Jacek

co to jest rodzina?
a telewizor zamieszkał w piwnicy
palenie
MATKA POSZUKUJE SYNA LESZKA UR.31-01-1983r W GORLICACH
Maz erotoman